تغییرات ایجاد شده به واسطه حضور اینترنت در زندگی روزمره، باعث شده راه اندازی و طراحی سایت برای انواع کسب و کارها، تنها یک نیاز به شمار نیاید. بلکه این امر ضرورتی غیر قابل انکار است که به پیشرفت و بقاء بیزنسها کمک فراوانی میکند. از این رو طراحی سایت در مشهد و سایر شهرهای کشور، با استقبال فراوانی از سوی صاحبان شرکتها و کسب و کارهای مختلف روبرو شده است. البته اگر نیاز به خدمات ادمین اینستاگرام مشهد دارید کلیک کنید.
در واقع کاهش هزینه های کسب و کار بویژه در حیطه تبلیغات، پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان و ایجاد تعامل بالا با کاربران از جمله ویژگی های بارز طراحی سایت است که منجر به آنلاین شدن اغلب کسب و کارها شده است.
البته، بهتر است پیش از سفارش طراحی سایت به شرکتهایی که در این حوزه فعالیت میکنند، با کلیات طراحی و راه اندازی سایت همچون انواع سایت، ویژگیهای یک سایت خوب، مراحل و مزایای آن آشنا شوید. از این رو، اگر قصد سفارش طراحی سایت در مشهد و یا شهرهای دیگر را دارید؛ تا انتهای این مطلب همراه ما در پایا مارکتینگ ، آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد باشید.
انواع سایت
به طور کلی 3 نوع اصلی سایت وجود دارد که در حال حاضر براساس آنها انواع مختلفی از وبسایت همچون سایت فروشگاهی، شخصی، شرکتی، آموزشی، بارگذاری عکس و… طراحی میشود.
3 نوع اصلی وبسایت عبارتند از:
سایت استاتیک
طراحی این نوع سایتها، با استفاده از زبانهای Css، html و جاوا اسکریپت صورت میگیرد. در این روش، یک طراح سایت با استفاده از دانش کدنویسی و طراحی سایت، تمام صفحات را مطابق با سفارش مشتری ایجاد میکند. اعمال هر نوع تغییر یا بروزرسانی در سایت باید توسط فرد دیزاینر انجام شود و برخلاف سایتهای داینامیک، شما به پنل مدیریت سایت دسترسی ندارید.
از سوی دیگر، حجم کدها نسبت به سایتهای داینامیک کمتر است و همین امر منجر به افزایش سرعت بارگذاری محتوا و بهبود سئو میشود. این در حالی است که هزینههای طراحی و پشتیبانی سایتهای استاتیک بالا است و انجام هر نوع تغییر در آنها مانند بروزرسانی و یا افزودن صفحات جدید مستلزم پرداخت هزینه به فرد وب دیزاینر میباشد. همین مورد باعث شده تا صاحبان کسب و کارها و شرکتهای مختلف علاقه چندانی به استفاده از سایت استاتیک نداشته باشند.
سایت داینامیک
این سایتها توسط برنامه نویسان و طراحان سایت، راه اندازی میشوند. وجود سیستم مدیریت محتوا در سایت داینامیک باعث شده تا صاحبان سایت از طریق پنل مدیریت، امکان بروزرسانی، ویرایش و ارسال مطالب را بدون نیاز به طراح سایت و یا برنامه نویس داشته باشند.
از آنجایی که صاحب سایت میتواند خودش به تنهایی تغییرات لازم در سایت همچون افزودن صفحات، بروزرسانی، ویرایش اطلاعات و… را انجام دهد؛ وابستگی بسیار کمتری به طراحان سایت خواهد داشت.
سایتهای متحرک
اگرچه سایتهای متحرک دارای گرافیک بسیار خوبی هستند اما از سوی گوگل قابل خواندن نیستند. همین امر باعث شده تا سئو اینگونه سایتها با مشکلات مختلفی مواجه باشد. از سوی دیگر، حجم بالای گرافیک در آنها منجر به کاهش سرعت بارگذاری شده و ایجاد هر نوع تغییر در ساختار و یا صفحات سایت باید به وسیله طراحان سایت صورت گیرد.
مزایای داشتن سایت
اگر همچنان برای راه اندازی سایت شرکت و یا کسب و کار خود دچار تردید هستید، باید تعلل را کنار بگذارید و هر چه سریعتر نسبت به داشتن آن اقدام کنید. در ادامه خواهیم گفت که چرا وجود سایت برای حفظ و پیشرفت کسب و کارتان ضروری است و این کار چه مزایایی دارد.
ایجاد اعتبار برای کسب و کار
احتمالا بارها پیش آمده که برای خرید یک وسیله از فروشگاههای اینترنتی سراغ سایت آن فروشگاه رفتهاید. در واقع امروزه نقطه تماس مشتریان با شرکتها، سایت آن شرکت است. بر همین مبنا، داشتن سایت مساوی با معتبر بودن یک کسب و کار است و این امر شما را از سایر رقبا متمایز خواهد کرد.
معرفی بدون محدودیت محصولات
وبسایت این امکان را به شما میدهد که بدون هیچ گونه محدودیت، تمامی محصولات و خدمات خود را به مشتریان و همینطور تمام کاربران وب معرفی کنید. علاوه بر آن به راحتی میتوانید تصویر محصول را با توضیحاتی در قالب متن، ویدئو و… به مخاطبان خود نمایش دهید و آنها را با انواع ویژگیها و تغییرات ایجاد شده در محصول آشنا سازید؛ بدون اینکه این شیوه معرفی محصول هزینه بالایی برایتان دربرداشته باشد.
پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان
وبسایت این امکان را به مشتریان میدهد که در هر ساعت از شبانه روز به شما دسترسی داشته باشند. از این رو، هرگاه برای مشتری مشکلی پیش آید، بدون محدودیت در زمان میتواند با مراجعه به سایت شما، این وضعیت را گزارش داده و درخواست کمک کند.
تبلیغات وسیع با هزینه کم
انواع روشهای تبلیغ محصول یا خدمات در اینترنت مانند تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، ایمیل مارکتنیگ و… با هزینهای به مراتب کمتر از هزینه بازاریابی سنتی (روشهایی همچون: تبلیغات بیلبوردی، تلویزیونی، چاپ تراکت و بروشور و…) در سایت قابل انجام است.
علاوه بر آن، تمام مراحل یک تجارت پربازده و موفق، از تبلیغات تا فروش و خدمات پس از فروش به راحتی به وسیله سایت کسب و کارتان انجام پذیر است و این یک فرصت عالی در جهت ارتقاء بیزنستان محسوب میشود.
مراحل طراحی سایت
وب دیزاین یا همان طراحی سایت، شامل مراحل متعددی است که در ادامه به اختصار آنها را معرفی میکنیم.
مرحله اول: نیازسنجی و تعیین اهداف مرتبط با موضوع سایت
مرحله دوم: طراحی وایرفریم (طراحی یک نمای کلی از سایت)
مرحله سوم: دیزاین و طراحی گرافیک سایت
مرحله چهارم: کدنویسی سایت با استفاده از زبانهای HTML، CSS، JQuery و Java script
مرحله پنجم: وارد کردن اطلاعات سایت
مرحله ششم: تست سایت
مرحله هفتم: راه اندازی نهایی سایت و آموزش کار با پنل مدیریت سایت به مشتری
یک سایت خوب چه ویژگیهایی دارد؟
اگر قصد دارید خودتان اقدام به راه اندازی یک سایت کنید و یا این کار را به شرکت های طراحی سایت بسپارید، باید به ویژگیهای یک سایت خوب توجه کافی داشته باشید. این ویژگیها عبارتند از:
طراحی حرفهای و در عین حال ساده
دقت کنید که رنگ بندی عناصر و المانهای مختلف سایت به درستی انجام شده باشد. متنها به آسانی خوانده شوند و از تصاویر متحرک فراوان و یا پاپآپهای بیشمار استفاده نشود.
سرعت بالا
سرعت سایت تأثیر فراوانی در بهبود سئو سایت و افزایش مخاطبان دارد. این عامل تا حد زیادی به نوع هاست استفاده شده ارتباط دارد. بنابراین، در خرید هاست نیز دقت کنید. علاوه بر هاست، کدها، تعداد عناصر گرافیکی، حجم ترافیک سایت و سرعت سرور نیز در کاهش یا افزایش سرعت وبسایتتان سهیماند.
هماهنگی با انواع مرورگرها
از دیگر ویژگیهای یک سایت خوب، میتوان به سازگاری با انواع مرورگرها همچون گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، سافاری و اپرا اشاره نمود.
تجربه کاربری قوی
منظور از تجربه کاربری این است که کاربران پس از ورود به سایت، به راحتی به عناصر مختلف دسترسی داشته باشند. این امر مستلزم رعایت اصول مختلفی همچون واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن سایت است.
واکنشگرا بودن یعنی اگر کاربران با موبایل، تبلیت، رایانه و هر وسیله الکترونیک دیگر در حال مشاهده سایت شما باشند، اندازه تصاویر، خطوط، رنگها و سایر عناصر سایت به راحتی و به سرعت برای آنها نمایش داده شود.