درباره مزایا و معایب زندگی در اسپانیا بیشتر بدانید !

۳ بازديد

مزایای زندگی در اسپانیا

در هنگام مهاجرت به یک کشور خارجی، ابتدا محاسن آن کشور است که اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل ابتدا مزایای زندگی در اسپانیا را برای شما مطرح می­کنیم:

هزینه­های زندگی متناسب: هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر کمتر است. بجز کلانشهرها، شما می­توانید با قیمت­هایی بسیار مقرون به صرفه زندگی کنید. همچنین به سیستم حمل و نقل عمومی قابل اعتماد و مقرون به صرفه دسترسی خواهید داشت که شامل اتوبوس، مترو، تاکسی و قطارهای پر سرعت است.
مرایا و معایب زندگی در اسپانیا

مراقبت­های بهداشتی: از دیگر مزایای زندگی در اسپانیا سیستم مراقبت­های بهداشتی رایگان و گسترده آن است که اکثر خدمات و درمان­های پزشکی را پوشش می­دهد. شما می­توانید به یک سیستم مراقبت بهداشتی عمومی قابل اعتماد و مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید که در بین بهترین­ها در جهان قرار دارد.

کیفیت زندگی بالا: اسپانیا با تعادل بین کار و اوقات فراغت کیفیت زندگی بالایی دارد. شما می­توانید از یک سبک زندگی آرام، با استراحت طولانی و دورهمی­های اجتماعی لذت ببرید. همچنین می­توانید از غذاهای سالم و لذیذ بر اساس مواد تازه و فصلی مانند غذاهای دریایی بهره مند شوید.

گزینه­های متعدد اجازه اقامت: یکی از مزایای مهاجرت به اسپانیا قانون مهاجرت آن است. گزینه­های زیادی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا برای زندگی و کار را دارند، وجود دارد. به عنوان مثال، ویزای طلایی اسپانیا یک اجازه اقامت است که می­توان آن را به سادگی با سرمایه گذاری 500000 یورو در املاک و مستغلات دریافت کرد. این کشور در ارائه تابعیت اسپانیا نیز انعطاف­پذیری بیشتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد.

آب و هوای دلپذیر: اسپانیا دارای آب و هوای زیبا، با زمستان­های معتدل و تابستان­های آفتابی است. این کشور دارای مناظر متنوعی است، از کوه­ها و سواحل گرفته تا جنگل­ها و بیابان­ها. در تمام طول سال در اسپانیا می­توانید از فعالیت­های خارج از منزل لذت ببرید. همچنین می­توانید در بسیاری از سواحل زیبا که اسپانیا را فرا گرفته­اند، استراحت کرده و از آن­ها لذت ببرید.

تاریخ و فرهنگ غنی: فرهنگ و تاریخ غنی اسپانیا از تمدن­های رومی، موری و مسیحی نشات گرفته است. شما می­توانید از مکان­های تاریخی، موزه­ها و بناهایی مانند الحمرا، ساگرادا فامیلیا و پرادو دیدن کنید. همچنین می­توانید سنت­ها و فستیوال­های اسپانیا مانند فلامنکو، گاوبازی و لاتوماتینا را تجربه کنید.

فرصت­های سرمایه گذاری در مسکن: با وجود گران بودن ملک و مسکن در کلانشهرهای اسپانیا، خرید خانه در اسپانیا دارای فرصت­های مناسبی در شهرستان­هایی است که قیمت­های خیلی گرانی هم ندارند. در نتیجه تعداد زیادی خانه و آپارتمان با قیمت مناسب در تعدادی از شهرهای اسپانیا موجود است که یکی از مزایای زندگی در اسپانیا می­باشد.

جوامع مهاجر: اسپانیا دارای جمعیت مهاجر زیاد و متنوعی است که مردمی از سراسر جهان در آن حضور دارند. شما می­توانید به راحتی با مهاجران دیگری که علایق و چالش­های مشترکی با شما دارند، دوست شده و معاشرت کنید.

مردمان محلی مهمان نواز: اسپانیا مردمانی صمیمی دارد که به مهمان نوازی و خونگرمی شهرت دارند. شما می­توانید به راحتی با مردم محلی دوست شوید و معاشرت کنید. همچنین می­توانید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید که زبان پرکاربرد و مفیدی در جهان است.

معایب زندگی در اسپانیا

طبیعتا زندگی در هر کشوری در کنار خوبی­ها دارای بدی­هایی نیز می­باشد و اسپانیا هم از این قاعده جدا نیست. برخی از معایب زندگی در اسپانیا در این بخش بیان شده است:

هزینه­های زندگی بالا در بعضی شهرها: اسپانیا در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی هزینه­های زندگی بالایی دارد و ممکن است مجبور شوید برای اجاره، خدمات آب و برق، غذا، حمل و نقل و مراقبت­های بهداشتی در شهرهای بزرگ اسپانیا هزینه زیادی بپردازید و با تورم، مالیات و بوروکراسی اداری مواجه شوید.

موانع زبانی: یکی از معایب زندگی در اسپانیا این است که در برخی مناطق و موقعیت­ها اگر اسپانیایی صحبت نکنید ممکن است در برقراری ارتباط با مردم محلی، یافتن شغل، دسترسی به خدمات و ادغام با جامعه مشکل داشته باشید. همچنین ممکن است با برخی از زبان‌های منطقه‌ای مانند کاتالان، باسک و گالیسی مواجه شوید که با اسپانیایی متفاوت هستند.

نرخ بیکاری بالا: اسپانیا، به ویژه برای مهاجران غیر اروپایی، فرصت­های شغلی زیادی ندارد و شاید مجبور شوید با نرخ بالای بیکاری، حداقل دستمزد، بازار رقابتی و فرآیند سختگیرانه ویزا در اسپانیا مواجه شوید.

تفاوت­های فرهنگی و اجتماعی: تفاوت فرهنگی یک از معایب زندگی در اسپانیا و همچنین همه کشورهای خارجی می­باشد. اسپانیا فرهنگ و سبک زندگی متفاوتی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر دارد که ممکن است کمی طول بکشد تا با آن سازگار شوند، مثل صرف وعده­های غذایی دیرهنگام، استراحت­های طولانی و خواب شبانه دیروقت. همچنین ممکن است مجبور شوید با تبعیض و نژادپرستی نیز مواجه شوید. این کشور همچنین دارای برخی مسائل سیاسی و اجتماعی مانند جنبش استقلال کاتالونیا، درگیری باسک و ظهور راست افراطی است.

آلودگی هوا و صوتی: اگر هوای آلوده و سر و صدای زیاد برای شما آزاردهنده است، زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ برای شما مناسب نیست. اسپانیا در مناطق شهری مشکل آلودگی هوا دارد. کلانشهرهایی مثل مادرید و بارسلون نیز به دلیل خیابان‌ها، کافه‌ها و جشنواره‌های پر جنب و جوش و شلوغ، مشکل آلودگی صوتی دارد.

تاخیر در برخی مراقبت­های پزشکی: اگرچه اسپانیا دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی رایگان و همگانی است، اما مواردی مثل زمان انتظار طولانی، امکانات کم کارکنان و کیفیت نابرابر مراقبت از معایب زندگی در اسپانیا می­باشد. برخی اوقات نیز برای برخی از خدمات یا درمان­هایی مانند مراقبت­های دندانپزشکی، نسخه­ها یا بیمه خصوصی که تحت پوشش سیستم دولتی نیستند، هزینه بالایی بپردازید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.