فیچر اسنیپت (Featured snippet) یا جایگاه صفر گوگل چیست ؟

۸ بازديد

به طور کلی فیچر اسنیپت (Featured Snippet) به نمایش گزیده‌ای از محتوا در حد چند سطر کوتاه، جداول یا لیست‌ها گفته می‌شود که بالاتر از رتبه یک در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شود. ویژگی‌های برتر گوگل با هدف پاسخ سریع به سوالات کاربران حتی بدون نیاز به کلیک بر روی لینک‌ها ایجاد شده است که چهار نوع مختلف دارد.

چهار نوع فیچر اسنیپت عبارت است از:

  • متن و تعاریف
  • جدول
  • بولت پوینت
  • ویدیو

اساسا فیچر اسنیپت در رتبه صفر SERP گوگل نمایش داده می‌شود که هر کدام از این چهار نوع تاثیر بسزایی در افزایش نرخ کلیک و میزان بازدید وب سایت‌ها دارد؛ همچنین فیچر اسنیپت‌ها به طور ممتد در حال بروز رسانی هستند که شانس بیش‌تری را به وب سایت‌هایی با رتبههای پایین‌تر برای برای نمایش در رتبه به صفر می‌دهد.

انواع فیچر اسنیپت‌ کدامند؟

اساسا کارشناسان سئو با بررسی هدف جستجو کاربران و تولید محتوای جذاب و کاربردی موفق به کسب امتیاز فیچر اسنیپت می‌شوند، همچنین چیدمان و سازمان دهی اصولی محتوا در کسب امتیاز فیچر اسنیپت‌ بسیار تاثیرگذار است.

همواره گوگل متناسب با نیاز کاربران در فیچر اسنیپت‌ محتواهای مختلفی نظیر ویدئو، متن، جدول و… را نمایش می‌دهد.

انواع مختلف فیچر اسنیپت‌ عبارت است از:

1. متن و تعاریف

در این نوع فیچر اسنیپت،‌ گزیده‌ای از تعریف اصلی محتوا در رتبه صفر نتایج جستجو گوگل نمایش داده می‌شود. گوگل با نمایش متن در فیچر اسنیپت به سوالات کاربران بدون نیاز به کلیک بر روی لینکی پاسخ می‌دهد و نیاز کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع می‌شود.

2. جدول

به طور معمول درصد بسیار زیادی از فیچر اسنیپت‌ها را جداول تشکیل می‌دهند؛ این نوع فیچر اسنیپت به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب جدول در نتایج جستجو گوگل مشاهده کنند. به عنوان مثال با جستجو جدول لیگ برتر، تمام نتایج در رتبه صفر نمایش داده می‌شود.

3. لیست‌هااساسا این نوع فیچر اسنیپت مراحل انجام یک فرآیند خاص یا معرفی محصولات مختلف را در SERP گوگل نمایش می‌دهد. برای کسب امتیاز این نوع فیچر اسنیپت بهتر است از بولت پوینت یا اعداد در محتوا استفاده شود.بدیهی است که ویدئوها یکی از مهم‌ترین المان‌های موثر در جذب کاربران است. در صورتی که هدف کاربران از جستجوی موضوع خاصی، مشاهده ویدئو باشد؛ وب سایت‌ها به راحتی می‌توانند با ارائه ویدئوهای جذاب امتیاز فیچر اسنیپت را کسب نمایند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.