مهم ترین نکته های خواباندن نوزاد در شب

۹ بازديد

دلیل نخوابیدن نوزاد در شب چیست ؟

قبل از که به روش های خواباندن نوزاد بپردازیم خوب است اول دلیل نخوابیدن او را مورد بررسی قرار دهیم . اگر بدانیم چرا نوزاد شب ها نمی خوابد بهتر می توانیم مشکل را حل کنیم .

 

دلیل نخوابیدن نوزاد در شب چیست ؟

 

در روز های اول پس از تولد نوزاد تفاوت شب و روز را نمی داند و هنوز با محیط جدید زندگی خو نگرفته است . ممکن است در روز ساعت های طولانی بخوابد و شب را بیدار بماند . سعی کنید در این روز ها ساعاتی که نوزاد می خوابد شما هم به استراحت بپردازید تا جبران خستگی و بی خوابی های شبانه شود . کم کم خوابیدن نوزاد نظم پیدا می کند . صبور باشید و بدانید که این روزها گذراست :

نخوابیدن نوزاد می تواند به یکیاز دلایل زیر باشد :

  • خوابیدن طولانی مدت در روز
  • گرسنگی
  • کثیف بودن پوشک
  • نفخ معده و دل درد
  • عدم آرامش محیط

بهتر است قبل از خواباندن نوزاد موارد بالا را مطئن شوید و سپس اقدام کنید .

 

نکات خواباندن نوزاد 

 

نکات خواباندن نوزاد

 

اگر چه در ماه های نخست تولد کودک و به خصوص در روز های اولیه تولد ، خواباندن نوزاد با چالش و استرس همراه است اما دانستن نکات زیر می تواند از میزان آن بکاهد :

  1. کودک را در محیطی آرام و ساکت بخوابانید . نوز اتاق را کم کنید و محیط آرام بخشی را برای کودک فراهم کنید .
  2. دمای اتاق را چک کنید . گرمای بیش از حد و سرمای اتاق مانع از خواب خوب برای نوزاد می شود .
  3. نوزاد را بیش از حد بیدار نگه ندارید و در صورت دیدن اولین نشانه های خواب آلودگی برای خواباندن نوزاد اقدام کنید .
  4. قبل از خوابیدن کودک برای تعویض پوشک نوزاد اقدام کنید و در صورتی که شب مجبور به تعویض مجدد شدید این کا را در سکوت انجام دهید .
  5. می توانید از پستانک در شب ها استفاده کنید .
  6. تا شش ماهگی نوزاد خواب منظمی ندارد . ممکن است در طول روز چرت بزند یا شب ها ساعاتی را بیدار باشد . استرس نداشته باشید چرا که این روز ها گذراست .
  7. از خواباندن نوزاد در روز ، بیش ا حد معمول خود داری کنید تا کم کم خواب او منظم شود .
  8. فضای خواب نوزاد را تمیز و پاکیزه نگدارید . انتخاب روتختی نوزاد با کیفیت و جنس خوب که فاقد حساسیت باشد می تواند در خواب خوب کودک موثر شود .
  9. از همسر خود در خواباندن نوزاد کمک بگیرید و وظایف را بین یکدیگر تقسیم کنید .
  10. صبور باشید . با رشد نوزاد ، ساعات خواب او منظم تر می شود . به یاد داشته باشید که این دوران گذراست .
  11. در صورتی که نوزاد در شب خیلی دست و پا می زند می توانید قنداق کردن نوزاد را نیز امتحان کنید .
  12. ماساژ و نوزازش کودک قبل از خواباندن او ، منجر به آرامش و بالا رفتن کیفیت خواب نوزاد می شود .
  13. در صورت امکان حمام نوزاد را به قبل از خواب موکول کنید . این کار موجب آرامش او و خواب طولانی تر می شود . پس از خشک کردن کودک با حوله نوزاد ، او را پوشک کنید ، شیر دهید و بخوابانید .
  14. از سیر بودن نوزاد قبل از خواب مطمئن شوید . بیشترین دلیل بی خوابی نوزاد در شب گرسنگی است .
  15. برنامه زمانی مناسب برای خواب نوزاد داشته باشید . خواباندن نوزاد در زمان مقرر و منظم می تواند به یک روتین تبدیل شود و در نظم خواب او موثر باشد .
  16. وسایل الکترونیکی را قبل از خواب خاموش کنید تا کیفیت خواب نوزاد مطلوب شود .
  17. لباس مناسب برای خواب کودک انتخاب کنید تا در آن راحت باشد .
  18. قبل از خواب برای او لالایی بخوانید تا از بودن شما در کنار خود مطمئن شود و با صدای ملایم شما به خواب رود .
  19. از پوشک مخصوص شب استفاده کنید . این پوشک ها جذب بیشتری دارند و مدت زمان بیشتری قابل استفاده است . برای اطمینان از یک زیرانداز نوزاد برای تشک استفاده کنید و تعویض پوشک را به تاخیر بیاندازید .
  20. بازی قبل از خواب می تواند در خواباندن نوزاد موثر باشد .

تیشرت کار مناسب کارخانه ها

۷ بازديد

خرید تیشرت کار

خرید تیشرت کار به عنوان لباس فرم تابستانی در بسیاری از مراکز ، سازمان ها و کارخانه ها مرسوم است . بسیاری از کارمندان ادارات به پوشیدن لباس کار ملزم هستند و تیشرت کار برای لباس کار خنک انتخاب مناسبی است .

خرید تیشرت کار خنک در مدل های مختلف آستین کوتاه ، آستین بلند ، یقه دار و بدون یقه می تواند تامین کننده لباس کار ، در روزهای گرم سال باشد و علاوه بر ایجاد نظم و پرستیژ کاری ، بخش های مختلف سازمان و کارخانه را از هم جدا کند .

خرید انواع تیشرت کار از تولیدی لباس کار دوخت یادگار امکان پذیر است و شرایط سفارشی دوزی ، چاپ لوگو و گلدوزی برند برای مشتریان فراهم شده است .

مزایای خرید تیشرت کار

سبک بودن و راحتی در استفاده از تیشرت کار می تواند باعث استقبال از این نوع پوشش باشد . ضمن این که با چاپ برند روی تیشرت ، تبلیغات افزایش یافته و برند کسب و کار شما شناخته تر می شود .

شستشوی تیشرت ها راحت تر است و نیاز به اطو ندارد . بنابراین استفاده از آن راحت تر می باشد. از طرفی تیشرت ها در رنگ های مختلف دوخته می شود به طوری که در مقابل آلودگی و کثیفی کمتر در معرض دید باشد .

 

قیمت تیشرت کار

وقتی صحبت از سفارش تیشرت کار به میان می آید ، اولین مبحثی که به آن اشاره می شود ، هزینه آن است .قیمت تیشرت کار بستگی به موارد زیادی دارد که می تواند در کاهش یا افزایش آن تاثییر گذار باشد . مثل جنس تیشرت ، ایرانی یا خارجی بودن پارچه ،مدل و طرح انتخابی ، آستین کوتاه  یا آستین بلند بودن آن ، گلدوزی برند ، چاپ طرح یا لوگو که می تواند هزینه خرید تیشرت را به طور چشم گیری کاهش یا افزایش دهد .

از طرف دیگر سفارش عمده تیشرت و لباس کار به تولیدی می تواند در کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد . برای تولید عمده  و دوخت تیشرت در رنگ دلخواه و به صورت سفارشی در تهران می توانید با دوخت یادگار ارتباط گرفته و لیست قیمت انواع لباس کار را دریافت کنید .

 

 

جنس تیشرت

تیشرت کار که به  تیشرت کارگری هم معروف است معمولا به دلیل سبک بودن ، راحت بودن در شستشو و استفاده ، قیمت مناسب و استفاده تبلیغاتی با استقبال زیادی روبرو می شود .جنس تیشرت ها معمولا جودون است که در رنگ های بسیار زیادی تولیدی می شود . چرا که ظاهری زیبا و جنسی مقاوم دارند .

البته جودون کیفیت های مختلف دارد و بسته به نوع و مقدار نخ می تواند قیت آن افزایش یا کاهش یابد .انواع مختلف تیشرت جودون مثل جوودون پنبه ، جودون لاکرا و جودون پلی استر در بازار عرضه می شود .

بنابراین بر  اساس شرایط کاری . بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید جنس پارچه تیشرت کار را سفارش دهید .

اگر تمایل دارید بدانید” لباس کار یکسره ” با سایر لباس کار ها  چه تفاوت هایی دارد ، مقاله  مرتبط  را بخوانید .

نکات خرید تیشرت کار

  1. جنس پارچه تا در اثر شستشو تغیر سایز ندهد و ظاهر خود را حفظ کند .
  2. تمیزی دوخت و برش ها
  3. سالم بودن تیشرت که بدون در رفتگی و زده گی باشد .
  4. خوش ایست بودن یقه و آستین
  5. سالم بودن دکمه ها و محکم بودن دوخت

 

تیشرت کار

تیشرت کار ارزان

از آن جایی که تیشرت کار به صورت روزانه استفاده می شود و در محیط کار و در شرایط مختلف قرار دارد ، نیاز به شستشوی در فاصله زمانی کم دارد و از آنجایی که آراستگی در محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است نمی توان از آن صرف نظر کرد .

خرید عمده تیشرت کار ارزان قیمت شاید در نگاه اول به صرفه باشد ، اما اگر از کیفیت پایین برخوردار باشد خیلی سریع جلوه ی اولیه خود را از دست می دهد و نیاز به تعویض مجدد دارد . بنابراین در خرید تیشرت کار آنچه در درجه اول مهم است کیفیت جنس و دوخت آن می باشد . از قدیم گفته اند هیچ ارزانی بی دلیل نیست !

بهترین تولیدکننده عمده  تیشرت کار سعی دارند از جنس خوب برای دوخت تیشرت کار  استفاده کند تا در اثر شستشو ، تغییر رنگ و سایز نداشته باشد . کیفیت خوب تیشرت کار جودون باعث می شود تا در طول زمان و بر اثر استفاده ی مدام از تیشرت ، کمترین تغییر را داشته باشد و از طرفداران زیادی برخوردار باشد .

دوخت یادگار با تولید و دوخت عمده  تیشرت کار و فروش تیشرت خوب و با کیفیت در بازار یکی از بهترین تولید کننده لباس کار در تهران می باشد که آماده قبول سفارش دوخت عمده تیشرت کار است .

کانال های دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

۹ بازديد

کانال های دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

موارد زیر، از کانال های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شوند:

1- بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجوSearch Engine Marketing(

بازاریابی توسط موتورهای جستجو یا SEM مخفف شده عبارت انگلیسی  Search Engine Marketing است و به بازاریابی کسب و کار شما در موتورهای جستجویی مثل گوگل می‌پردازد و به افزایش فروش کمک می‌کند. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش است : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است. در SEM با استفاده از تکنیک‏ های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، کاربران سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. ترافیک ارگانیک و خریداری شده مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی توسط موتورهای جستجو برای ارتقای سایت است. ترافیک خریداری شده یا Paid Traffic در مقابل ترافیک ارگانیک قرار می‌گیرد، زمانی‌که به دلیل محتوای ارزشمند و توجه کاربران بازدید صفحه شما افزایش می‌یابد، حجم ترافیک به صورت ارگانیک ارتقا یافته و نیازی نیست برای ارتقای آن هزینه کنید. در مقابل زمانی‌که برای افزایش ترافیک سایت هزینه ای پرداخت می‌کنید تا سایت شما هر چه سریع تر و بیشتر دیده شود ترافیک خریداری شده نامیده می‌شود. بازاریابی موتورهای جستجو از هزینه نسبتا پایینی برخوردار است و به افزایش رضایت مخاطبان کمک می‌کند.

2- بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای (Inbound Marketing) 

بازاریابی درونگرا از طریق ایجاد ارتباطات مفید، مرتبط و با کمک محتوای ارزشمند در راستای جذب هر چه بیشتر مشتریان تلاش می‌کند. بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای کاربران اینترنتی را به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌کند، بنابراین ارزش دارد بر روی آن سرمایه گذاری کنید. این ابزار دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش می‌کند از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد. در مقابل بازاریابی درونگرا بازاریابی برون گرا قراردارد که بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مثل خرید بنر سایت ها، لیست های ایمیلی تمرکز دارد. به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست. تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک می‌کند. 

3- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو سایت (SEO) بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتور های جستجو (SEM) است که تلاش می‌کند به شیوه های سالم به افزایش ساده تر و راحت تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به اصلاح کدها و ساختار سایت می‌پردازد و چگالی کلمات، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و رعایت استاندارد های کد نویسی و طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و ... را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهد.

4- بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و می‌کوشد ضمن افزایش آگاهی از برند به فروش بیشتر منجر شود. این ابزار Digital Marketing با یافتن مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات و محصولات خود ارائه می‌دهد و فرصتی برای پاسخگویی سوالات مشتریان فراهم می‌کند.  یکی از مهمترین کارکردهای بازاریابی شبکه های اجتماعی شنیدن صدای مشتری است، دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری از این طریق  می‌تواند به ارتقای محصول کمک کند. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ نام شما به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و حتی خاطرات خود از برند شما می‌پردازند. برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از کانال‌های زیر کمک بگیرید:

  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • پینترست
  • توییتر
  • فیسبوک
  • تیک تاک

5- بازاریابی محتوا ontent MarketingC

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که با توجه به فضایی که محتوا در آن جا انتشار پیدا می‌کند تلاش می‌کند تا مخاطبان هدف را به خریدار کالا و خدمات شما تبدیل کند. بازاریابی محتوا ارتباط کاربر و صاحبان کسب و کار را تسهیل کرده و یک ابزار عالی برای تمام کسانی است که می‌خواهند کالا و یا خدمتی را به فروش برسانند. بازاریابی محتوا برای کسب و کارهایی که در فضای اینترنت فعالیت می‌کنند، بیش از سایر کسب و کارها مفید است. از آنجا که استقبال عمومی به تولید محتوا زیاد شده و رقابت در این حوزه زیاد است نیاز به عملکرد هدفمند و برنامه ریزی صحیح برای تولید محتوای ارزشمند افزایش یافته است. به این ترتیب بازاریابی محتوا شکل گرفت و به مرور ارتقا یافت. بازاریابی محتوا تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و ضمن شناخت مخاطب تلاش می‌کند به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار بپردازد.

6- تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

Pay Per Click یا تبلیغات بر اساس کلیک به تبلیغاتی گفته می‌شود که به ازای هر کلیک مخاطب هزینه دریافت می کند. در این شیوه تبلیغات در ابتدا بودجه ای از مخاطب دریافت می‌کنند و به او اعتبار می‌دهد، سپس بر مبنای هر کلیک از اعتبار شما کم می‌شود تا اعتبار به پایان برسد. تبلیغات در موتورهای جستجو معمولا به شکل تبلیغات بر اساس کلیک انجام می‌شود. PPC به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ یک راه حل اقتصادی برای جلب نظر مخاطبان شما و افزایش تعداد بازدیدکنندگان است. متقاضیان تبلیغات بر اساس کلیک بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود قیمت گذاری می‌کنند و گوگل مثل یک مزایده پیشنهادات را بررسی کرده و به افراد برنده اعتبار می‌دهد و تا پایان اعتبار، صفحه مورد نظر شما را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. مخاطب هنگام مشاهده نتایج جستجو می‌تواند با مشاهده علامت های مشخص، محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها تشخیص دهد. 

7- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ مدتی است رواج یافته و به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ مطرح شده است. در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی می‌کنند. اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند. بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند. در سال های اخیر  و گسترش شبکه های اجتماعی برخی از افراد با تولید محتوای جذاب و ارزشمند به مرور توانسته اند طرفدارانی را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند، افرادی‌که حسن شهرت دارند و طرفداران زیادی را در شبکه های اجتماعی جذب کرده اند از جدیدترین گروه اینفلوئنسرها هستند. کسب و کارها با پرداخت هزینه یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این افراد از آن ها می‌خواهند در کانال های مختلف ارتباطی به ویژه صفحات خود در شبکه های اجتماعی در مورد مزایای محصولات آن ها مطلب منتشر کنند.

8- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

بازاریابی موبایلی در شبکه های اجتماعی موبایلی مورد استفاده قرار می گیرد، با افزایش استفاده از اینترنت توسط کاربران تلفن همراه هوشمند طراحی سایت مناسب موبایل و انواع تبلت اهمیت بیشتری یافته و به بازاریابی موبایلی رونق داده است. بسیاری از کاربران در شبکه های موبایلی با محصول و خدمتی آشنا می‌شوند و سپس برای خرید به وب سایت شرکت می‌روند اگر سایت برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی و طراحی شده باشد می‌توان انتظار داشت فروش افزایش یابد.

9- بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ Email Marketing

بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن می توان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام می دارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید. نکته مهمی که در بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود این است که نباید هرگز  مزاحم حریم شخصی افراد بشوید و بصورت ناخواسته هر روز به بهانه های مختلف به آنها ایمیل ارسال کنید. هیچ کاربری این رفتار را نمی پسندد و با این کار فقط ارزش برند و خودتان را زیر سوال می برید. سعی کنید ایمیلها در بازه های زمانی مشخص شده و بصورت هدفمند فقط برای کاربرهایی که خودشان تمایلشان را برای دریافت ایمیل های شما اعلام کرده اند و در خبرنامه سایت عضو شده اند بفرستید و همچنین قابلیت انصراف از خبرنامه را در انتهای آن قرار بدهید.

استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند. استفاده از ایمیل برای اطلاع رسانی و تبلیغات باید پایبند اصول خاصی باشد زیرا هر روز ده ها ایمیل مختلف برای افراد ارسال می شود و اکثریت افراد حتی بدون اینکه ایمیل ها را باز کنند آن را پاک می کنند. به همین دلیل باید ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای او داشته باشد.

10- بازاریابی چریکی 

استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. 

تفاوت حوله تن پوش نوزاد و حوله کلاه دار نوزادی

۶ بازديد

شاید زمانی که قصد خرید حوله نوزادی  برای سیمونی را دارید برای شما این سوال پیش بیاید که حوله تن پوش بخرم یا حوله ساده ؟

حوله کلاهدار نوزادی  ، حوله ای است که به شکل مربع است و در یک گوشه آن کلاه کوچکی دوخته می شود .استفاده از این حوله برای نوزادان راحت تر است چرا که دور نوزاد پیچیده می شود و نیاز به تن کردن نیست . این حوله ها اندازه های متفاوت دارند و بهتر است که با توجه به سن نوزاد خریداری شود.

اما حوله تن پوش کودک مناسب سن یک سال به بالاست . که مثل یک لباس یا پالتو گرم بعد از حمام پوشیده می شود و در مدل های مختلف پسرانه و دخترانه به فروش می رسد .

ست حوله نوزادی

کدام یک بهتر است ؟ تفاوت حوله تن پوش با حوله کلاه دار نوزادی چیست؟ 

  1. حوله کلاهدار مناسب سن نوزادی است اما حوله تن پوش مناسب کودکان یکسال به بالاست .
  2. حوله تن پوش قدرت جذب بیشتری را از بدن دارند .
  3. استفاده از حوله تن پوش راحت تر است .
  4. حوله تن پوش نوزاد بیشترین قسمت های بدن را پوشش می دهد
  5. قیمت خرید حوله نوزادی تن پوش از مدل ساده یا کلاه دار آن بیشتر است .

ست حوله نوزاد

تولید و دوخت حوله نوزاد دخترانه و پسرانه

یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم حمام کودک ، خرید حوله می باشد که از اقلام ضروری سیسمونی به حساب می آید .

تولید و دوخت حوله نوزاد و کودک باید به صورت تخصصی و با آگاهی از جنس ، سایز بندی و نیاز کودک صورت گیرد تا بتواند یکی از دغدغه های خانواده ها را برطرف کند .

تماس با کارتز

بهترین لباس کار تابستانی برای کارمندان سازمان ها و ادارات چیست ؟

۹ بازديد

لباس کار متناسب با شغل، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام انتخاب لباس کار باید در نظر بگیرید، این است که لباس کار متناسب با شغل چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند از جان افراد محافظت کند. عوامل زیادی در تعیین ویژگی‌های لباس کار مناسب تاثیر دارند که در زیر به چند مورد اشاره می‌کنیم:


برای خرید تیشرت کار جودون مردانه برای لباس کار تابستانی در ادارات و سازمان ها به تولیدی لباس کار دوخت یادگار مراجعه کنید 

09127286026


  • جنس پارچه

برای هر کاری متناسب با شرایط محیط کاری، باید از جنس پارچه خاصی استفاده شود. اما در حالت کلی، جنس پارچه باید کیفیت خوبی داشته باشد و در برابر عوامل مختلف، بادوام باشد.

در لباس‌های مخصوص کار از پارچه‌های پلی استر پنبه، ویسکوز، کتان، فلامنت و یا ترکیبی از آنها استفاده می‌شود. در انتخاب جنس پارچه باید دمای محیط کار نیز در نظر گرفته شود. لباس گرم در محیط‌های گرم و مرطوب باعث کلافگی و عدم تمرکز خواهد شد.

  • مواد اولیه مورد نیاز در تولید لباس کار متناسب با شغل

منظور از مواد اولیه شامل نخ دوخت، دکمه، زیپ و غیره است. تمامی چیزهایی که در تولید یک لباس کار مرغوب استفاده می‌شوند، باید متناسب با شغل فرد باشند. به عنوان مثال، در لباس کار برقکار نباید از زیپ و یا دکمه فلزی استفاده کرد. همچنین کلیه این مواد اولیه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند که در طولانی مدت بادوام باشند.

  • مدل دوخت

مدل دوخت لباس باید با توجه به شغل فرد انجام شود. مطمئنا نحوه دوخت لباس کار برای زنان با مردان تفاوت دارد.

  • اندازه و سایز لباس کار متناسب با شغل

فرد باید هنگام پوشیدن لباس کار احساس راحتی داشته باشد، به همین دلیل لباس باید متناسب با اندازه و اندام فرد طراحی شده باشد.

توجه داشته باشید که ویژگی‌های لباس کار خوب به این موارد منتهی نمی‌شود، بلکه:

  • لباس کار باید قابل شستشو باشد و به راحتی چروک نشود.
  • فرد بتواند در شرایط مختلف، احساس خوبی با لباس خود داشته باشد.
  • پوشیدن و درآوردن لباس کار باید به راحتی قابل انجام باشد.

چه لباس کارهایی متناسب با مشاغل مختلف وجود دارد؟

امروزه تقریبا برای هر شغلی لباس کار مخصوص وجود دارد. زیرا بیشتر کسب و کارها به اهمیت استفاده از لباس کار یک‌ شکل پی برده‌اند.

بنابراین هر سازمان و شرکتی با انتخاب لباس کار مناسب برای کارکنان خود، در تلاش برای ایجاد وجهه اجتماعی و همچنین تبلیغ برای کسب و کار خود است. در اینجا به برخی از لباس‌های مخصوص کار که در طراحان دوخت آماده می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

لباس کار کارگری

لباس کار متناسب ا شغل کارگری یا خدماتی که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کارمندان استفاده می‌شود، دارای جنس‌ها و مدل‌های مختلفی هستند. این نوع لباس کار ممکن است از پارچه‌های مختلفی مانند پلی استر، پنبه، پلی استر پنبه، کتان، لی و غیره ساخته شود.

لباس کار کارگری معمولا ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع لباس کار بوده و ترکیب رنگ‌های زیادی ندارد. همچنین به دو صورت بلوز و شلوار و یا کاپشن و شلوار است.

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی باید کاملا عایق بوده و از جنس مرغوبی ساخته شود. بسته به نوع شغل فرد، لباس کار مهندسان باید ضدآب، ضد مواد شیمیایی، ضد حرارت، عایق گرما و سرما و غیره باشد.

لباس کار جوشکاری

در لباس کار جوشکاری از پارچه‌های لی و کتان خالص (کتان با درصد نخ بالا) استفاده می‌شود. زیرا مقاومت بیشتری نسبت به سایر پارچه‌ها مانند فلامنت کجراه دارد. این نوع پارچه‌ها می‌توانند در برابر حرارت مقاومت کنند و طول عمر لباس نیز بیشتر است.

لباس کار خلبانی

لباس کار خلبانی در اصل یک لباس یکسره است که از جنس پارچه فلامنت کجراه ساخته می‌شود. در فصل سرما می‌توانید آن را از روی لباس‌های خود بپوشید و سرما را حس نکنید.

این مدل لباس کار از روی لباس خلبانان کپی شده است، به همین دلیل لباس کار خلبانی نام دارد. این لباس برای مکانیک‌ها و افرادی که با روغن و یا مواد شیمیایی سروکار دارند، بسیار مناسب است زیرا می‌تواند در برابر اسیدها، انواع مواد شیمیایی، آب، روغن و غیره مقاومت کند.

لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده در اصل یک سرهمی است که از ترکیب رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود. این لباس کار باید دارای جیب‌هایی برای قرار داردن لوازم ضروری باشد. از این مورد در دسته لباس کار متناسب با شغل برای مشاغلی مانند کشاورزی، دامداری، ساختمان‌سازی، کارخانجات و غیره قرار میگیرد.

لباس کار مکانیکی

لباس کار متناسب با شغل مکانیکی یک لباس یکسره بوده و همچنین برای راحتی‌ کار باید از لباس کار آستین کوتاه و یا بدون آستین استفاده کنید. نوع پارچه این لباس‌ها باید در برابر شست‌وشو مقاوم باشند.

لباس کار صنعتی

از لباس کار صنعتی معمولا در صنایع گاز و پتروشیمی، نفت، معماری، عمران، راهسازی و معدن، خودرو و غیره استفاده می‌شود. توجه به استانداردهای جهانی در تعریف ویژگی های لباس کار صنعتی با توجه به خطرات محتمل در مشاغل صنعتی اهمیت ویژه‌ای دارد. در این نوع لباس کار می‌توان از ترکیب رنگ‌های متنوعی استفاده کرد. طراحان دوخت برای تولید این نوع لباس کار از پارچه‌ها با بهترین کیفیت استفاده می‌کند.

لباس کار تبلیغاتی

لباس کار تبلیغاتی بیشتر توسط شرکت‌ها و سازمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هدف آنها تبلیغ برند شرکت است.

به همین منظور می‌توان روی لباس کار تمامی کارکنان یک شرکت از آرم و برند استفاده کرد و شرکت خود را به مردم تبلیغ کرد. این روش، یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های بازاریابی محسوب می‌شود.

هدف از مشاوره سئو چیست ؟

۹ بازديد

احتمالا شما نیز نمی دانید که مشاوره سئو چیست و چه خدماتی را برای کسب و کارها ارائه می دهد؟ در پاسخ باید بگوئیم که یک مشاور سئو به کسب و کارها کمک می کند تا رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. در واقع هدف از برگزاری جلسات مشاوره سئو این است که مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی با شما آشنا شده و علاوه بر کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو، پتانسیل درآمدزایی کسب و کارتان نیز افزایش یابد.

برای دریافت مشاوره سئو حرفه ای در مشهد با آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا مراجعه کنید 

09386676574
09388458125

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو فردی بوده که برای رشد کسب و کار کارفرما تلاش زیادی کرده و از طریق ارائه راه حل هایی جهت بهبود سئو سایت ترافیک ارگانیک و طبیعی را به سمت وبسایت هدایت می کند. در واقع مشاوره سئو شامل همه اقداماتی است که از تحقیق کلمات کلیدی تا ایجاد لینک و پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ را شامل می شود. مشاوران حرفه ای سئو از الگوریتم های موتور جستجو گوگل اطلاع داشته و می دانند که گوگل چگونه کار می کند و بر این اساس، کارشناسان و متخصصین سئو با برگزاری جلسات مشاوره به شما توصیه هایی را در غالب پشتیبانی سئو ارائه می دهند تا وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار گیرد.

خدماتی که شرکت های مشاوره سئو ارائه می دهند

وقتی به سراغ کارشناسان حرفه ای سئو در شرکت های دیجیتال مارکتینگ می روید، اولین اقدام آن ها آنالیز و شناسایی مشکلات فنی سایت بوده که پس از بررسی در جلسات مشاوره اقدام به پیاده سازی استراتژی مناسب در رشد کلمات کلیدی سخت می کنند. خدماتی که شرکت های مشاوره سئو برای کسب و کارهای اینترنتی ارائه می دهند عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل وب سایت و همچنین رقبا
  • تحقیق کلمات کلیدی و همچنین تحقیق مخاطب هدف
  • استفاده از ابزارهای سئو برای بررسی بیشتر سایت
  • ایجاد بک لینک و پیاده سازی استراتژی لینک بیلدینگ
  • پیاده سازی استراتژی های بازاریابی اینترنتی
  • سئو فنی و تکنیکال
  • سئو داخلی یا On Page
  • سئوی خارجی یا Off Page

قیمت و هزینه مشاوره سئو چقدر است؟

شاید برای شما نیز هزینه از اهمیت بالایی برخوردار باشد اما بیشتر افرادی که به مشاور و سئوکار حرفه در پروژه خود نیاز دارند توجه خود را به تعرفه مشاوره سئو معطوف می کنند. خب طبیعی است چرا که همه افراد در هر کاری به این موضوع توجه خاصی دارند و تلاش خود را می کنند که خدمات مدنظر را با قیمت مناسب و کیفیت بالا دریافت نمایند. اما سوال اصلی این بوده که قیمت و هزینه مشاوره سئو در کشور عزیزمان چقدر است؟
تخمین هزینه و قیمت سئو که با هدف مشاوره برای کسب کارها ارائه می شود غالبا به صورت ساعتی تعیین شده و معمولا برای یک جلسه یک ساعته حدود قیمتی بین ۸۰۰ الی ۱ و نیم میلیون تومان را در نظر می گیرند.

وزن مناسب برای حوله نوزاد چقدر است ؟

۸ بازديد

وزن حوله نوزادی

همان طور که در بازار دیده اید ، حوله در وزن های مختلف به فروش می رسد . بعضی حوله ها سنگین تر و بعضی حوله ها سبک تر هستند . شاید این سوال برایتان پیش بیاید که وزن مناسب برای حوله نوزاد چقدر است ؟

قبل از خرید حوله نوزاد باید به برچسب حوله و شاخص GSM توجه داشته باشید تا حوله نوزادی مناسب برای کودک خود خریداری کنید :

  •  200  تا   400  GSM
  • 400 تا  500  GSM
  • 600 تا 700  GSM
  • 700 تا  800  GSM
  • بیش از 800  GSM

یهترین حوله نوزادی باید وزنی بین 600 تا 700 GSM  داشته باشند .البته وزن حوله نوزادی اگر بین 700 تا 800 GSM نیز باشد برای کودک و نوجوان هم مناسب است . سنگینی بیش از اندازه برای حوله نوزادی می تواند باعث آزردگی کودک شود . میزان ضخامت حوله نوزاد در مناطق سردسیر و گرمسیر متفاوت است . در مناطق سردسیر بهتر است از حوله نوزادی با وزن بالاتر استفاده شود و در مناطق گرم گشور ، حوله های نازک و سبک طرفدار بیشتری دارد .

سرویس حوله نوزادی

نگهداری و شستشوی حوله نوزاد

شستشو و نظافت حوله کودک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مستقیما با پوست او در تماس است . با توجه به مارک های مختلف و برند های بساری که در بازار وجود دارد و هر کدام از جنس های متنوعی استفاده می کنند توصیه می شود قبل از شستن حوله به برچسب و مشخصات آن نگاه کنید تا نحوه ی شستن ، درجه ی آب و نوع مواد شوینده را بدانید و با شستشوی غیراصولی طول عمر حوله را کاهش ندهید .

حوله نوزاد 6 تکه طوسی خرس خوابالو

  • حوله نوزاد را جداگانه بشویید و از انداختن حوله در ماشین لباسشویی همراه با سایر لباس ها خودداری کنید .
  • دمای آب باید بالا باشد تا میکروب ها و باکتری ها نابود شوند .
  • بعد از شستن حوله ، آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا ضدعفونی شود .
  • حوله کودک را در فاصله زمانی کوتاه بشویید .

رنگ مناسب حوله نوزاد دخترانه و پسرانه 

از آنجایی که بهداشت حوله از اهمیت بسیاری برخوردار است  و اکثر میکروب ها و باکتری ها در محیط مرطوب سریع رشد می کنند و افزایش می یابند ، توصیه می شود برای خرید حوله نوزاد از رنگ های روشن و سفید استفاده شود تا لکه ، کثیفی و میکروب را به سرعت نشان دهد .اگر از حوله های رنگی استفاده می کنید نسبت به شستشوی دوره ای آن حساس باشید و جنسی را تهیه کنید که رنگ ثابت داشته باشد و با رطوبت بعد از استحمام ، بدن کودک رنگ نگیرد .

مزایای خرید کولر آبی

۱۰ بازديد
کولر آبی جزو قدیمی‌ترین سیستمات سرمایشی در جهان است. این وسیله آبی سالیان سال است که در میان مردم ایران دارای محبوبیت است. علت این محبوبیت مقرون به صرفه بودن آن، نسبت به سایر تجهیزات سرمایشی است. به طوری که هرچه به فصل تابستان نزدیک می‌شویم تمایل ما برای خرید کولر بیشتر می‌شود. پس به دنبال کولری خواهیم بود که با شرایط آب و هوایی منطقه سکونت ما در تناسب باشد. البته موارد دیگری هستند که می‌توانند مزایا و معایب کولر آبی را شفاف‌تر کنند.

راهنمای خرید کولر آبی را به همراه قیمت و نمونه کولر آبی را در صفا استور بخوانید !

کولر آبی چیست؟
راهنمای خرید کولر آبی

کولر آبی یک وسیله‌ای است که با تبخیر آب، سبب خنک شدن هوا می شود. بنابراین نحوه کار کردن کولرهای آبی به صورت سرمایش تبخیری است. سرمایش تبخیری به فرایندی می‌گویند که در آن از پدیده تبخیر به عنوان یک جاذبه گرمایی استفاده می‌نمایند. به طوری که گرمای محسوس هوا جذب و به عنوان گرمای نهان برای زمان تبخیر آب استفاده می‌شود. اندازه گرمای محسوس جذب شده به آبی که تبخیر می‌شود بستگی دارد. همچنین هرچه آب گردانده شده داخل کولرهای آبی بیشتر باشد؛ قدرت خنک کنندگی نیز بیشتر خواهد شد.

 نحوه کارکرد کولر آبی

پیش از آنکه به بررسی مزایا و معایب کولر آبی بپردازیم؛ باید با نحوه کارکرد کولر آبی آشنا شویم. همانطور که گفتیم کولرهای آبی به عنوان یک انتخاب مناسب برای آب و هوای خشک است. همچنین کولرهای آبی علاوه بر اینکه سرمایش محیط را تامین می‌کند تاثیر بالایی بر روی لطافت هوای داخل منازل دارد. پس استفاده از این تجهیزات در مناطق شرجی شمالی و جنوبی کشور توصیه نمی‌شود. استفاده کردن از کولر‌های آبی به عنوان یک روش معمول ازگذشته تا کنون است. چرا که نسبتا ارزانتر از سایر دستگاه‌های تهویه مطبوع با مصرف انرژی کمتری است.

البته فراموش نکنید که با توجه به بحران کم آبی، باید در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید. هر کولر آبی حدود 300 الی 400 لیتر در شبانه روز، آب مصرف می‌کند. تا این بخش از دماباما درباره مزایا و معایب کولر آبی اطلاعات اولیه را کسب کرده‌ایم. در واقع کولر آبی جعبه‌های فلزی یا پلاستیکی با کناره‌های باز برای مکش هوا است. فن سانتریفیوژی که در داخل کولر آبی تعبیه شده به وسیله موتور الکتریکی و تسمه به چرخش در می‌آید. از طرفی کار کردن مداوم پمپ به منظور خنک سازی، مرطوب کردن پوشال‌ها را در پی دارد.

هوا به وسیله فن از طریق روزنه‌های دریچه و از بین پوشال‌های خیس شده عبور می‌کند. در نتیجه این هوای خنک، از طریق یک دریچه در سقف یا دیوار به فضای اتاق منتقل می‌شود. پس کولرهای آبی با تبخیر آب می‌توانند هوای محیط را خنک کنند. وجود دو قطعه مکانیکی فن موتور و پمپ آب سبب شده تا هزینه نگهداری دستگاه کاهش یابد. به طوری که در صورتی که با گذشت زمان و خرابی، می‌توانند با هزینه اندک نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

 مزایا و معایب کولر آبی

مزایای کولر آبی

کولرهای آبی همانند کولرهای گازی دارای مزایای زیادی هستند، از جمله مزایای کولر آبی شامل :

1. مقرون به صرفه بودن کولر آبی از نظر خرید دستگاه و همچنین قیمت قطعات

یکی از مهمترین مزایای که هنگام مقایسه کردن کولرهای آبی با کولرهای گازی مشاهده می‌شود. میزان کم بودن قیمت خرید دستگاه و اجزای آن، و همچنین پایین بودن مصرف انرژی است. به طوری که هزینه خرید یک دستگاه کولر آبی به اندازه نصف قیمت یک کولر گازی پنجره‌ای است. یعنی به طور تقریبی ۷۰ درصد نسبت به کولرهای گازی اینورتر ارزان‌تر هستند.

2. مصرف برق کولر آبی به شدت کاهش می‌یابد.

هنگام بررسی مزایا و معایب کولر آبی متوجه می‌شویم که در این سیستم مصرف برق به شدت پایین است. به طوری که میزان مصرف انرژی در این سیستم‌ها ۵۰ الی ۹۰ درصد کمتر از برق استفاده شده در مدل گازی است. البته برق استفاده شده به میزان ظرفیت کولر آبی شما نیز بستگی دارد. یعنی نیاز برقی دستگاه به صورت میانگین بین ۵۰۰ الی ۹۰۰ وات در نظر گرفته شده است. همچنین متوسط توان مصرف برق کولر آبی چیزی 300 وات می‌باشد. در نقطه مقابل کولرهای گازی توان مصرفی برقشان معادل ۱۵۰۰ وات است.

3. وسیله ای مناسب برای مناطق آب و هوایی خشک و کم باران

همانطور که در بخش ابتدایی متن اشاره کردیم، کولرهای آبی از طریق ایجاد رطوبت باعث کاهش دمای محیط می‌شوند. به همین خاطر کولرهای آبی برای مناطقی که خشک و کم باران هستند مناسب است. مناطقی مثل شمال شرق کشور

4. نصب و نگهداری راحت

تا این بخش از نوشتار مزایا و معایب کولر آبی به بررسی مزایای کولر آبی پرداخته‌ایم. که یکی دیگر از مزایای آن قابلیت نصب، راه اندازی و نگهداری آسان است. یعنی کار کردن آنها تنها با یک پروانه و پمپ آب ساده می‌باشد. جالب است که دیگر خبری از تجهیزات پیچیده مثل گاز مبرد و کمپرسور در این وسیله سرمایشی نیست. اگر بخواهیم آن را با کولرهای گازی نیز مقایسه کنیم. متوجه می‌شوید که نصب کولر گازی بدون وجود نصاب و افراد متخصص امکان پذیر نیست. ناگفته نماند که اجرای لوله کشی توکار کولر گازی برای نصب نیز وجود دارد.

این در حالی است که نحوه نصب کولر آبی از هر نظر راحت‌تر از کولر گازی می‌باشد. یعنی تنها وسیله مورد نیاز برای نصب آن استفاده از سیستم لوله کشی آب منزل است. همچنین در صورت معیوب شدن اجزای تشکیل دهنده هزینه خرید اجزای آن به دلیل ساده بودن، کمتر خواهد بود. پس کولرهای آبی در اغلب زمینه‌ها مثل قیمت، هزینه تعمیر، سرویس و حتی مصرف انرژی از کولر گازی بهتر است.

5. کولر آبی دوستدار محیط زیست

هنگام بررسی مزایا و معایب کولر آبی متوجه می‌شویم که کولرهای آبی دوستدار محیط زیست هستند. چرا که کولرهای آبی هیچ گونه آلودگی و گاز سمی وارد محیط زیست نمی‌کنند. این ویژگی بخاطر این است که در سیستم خود هیچ گاز مبردی از قبیل (hydrochlorofluorocarbons) و (chlorofluorocarbon) ندارد. همانطور که میدانید این نبردها باعث آزاد شدن گازهای گلخانه ای در جو خواهند شد. پس کولرهای آبی جزو سیستم‌های کاملا پاک به حساب می‌آید؛ زیرا هیچ خطری برای محیط زیست نخواهند داشت.

از این رو تجهیزات سرمایشی آبی، ملقب به دوستدار محیط زیست هستند. که هنگام نصب، تعمیر و سرویس آسیبی به محیط زندگی نمیرسانند. همچنین کولرهای آبی به عایق بندی برای افزایش قدرت سرمایش ندارند. به طوری که اگر در یا پنجره باز باشد برعکس کولرهای گازی سبب بهبود عملکرد کولر آبی میشود.

مهم ترین قدم در تولید محتوا چیست ؟

۷ بازديد

اگر با اینترنت سر و کار داشته باشید، محتوا و تولید محتوا دو کلمه ای است که بسیار تکرار می شود و خلاصه کلام تولید کردن محتوا هر چیزی است که در سایت خودتان یا شبکه های اجتماعی منتسب به خود انجام می دهید. پس زمانی که یک عکس، فیلم یا متن را تولید کرده و در سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی خودتان بارگذاری کنید، در واقع درحال تولید محتوا هستید. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که اولین قدم در تولید محتوا چیست؟

برای اطلاع از چک لیست تولید محتوا در سال 2024 این مفاله از پایا ؛ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد را بخوانید 

اولین قدم در تولید محتوا چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما توضیح دهیم، محتوا همان چیزی است که هر روز در زندگی دیجیتالی با آن سر و کار دارید. نوع محتوا می تواند از آموزشی و سرگرمی تا مباحث علمی نیز باشد. همین متن که در حال خواندن هستید تا یک کانال تلگرامی که یک پست روی آن بارگذاری می شود و شما آن را می خوانید همه و همه انواعی از محتواست.

تولید محتوا چه تاثیرهایی می گذارد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تولید محتوا چه تاثیری دارد؟ در ادامه می خواهیم به صورت موشکافانه با آمار بررسی کنیم:

  • اگر از تولید محتوا برای تبلیغات و مارکتینگ کسب و کار خودتان استفاده کنید، هزینه های شما تا 60 درصد می تواند کاهش پیدا کند. این روش تبلیغاتی نسبت روش های سنتی در تبلیغات بازدهی شما را تا حدود 3 برابر می تواند افزایش بدهد.
  • یوزرهایی که وارد یک سایت می شوند، 61 درصد تحت تاثیر محتوای داخل صفحه قرار گرفته و خرید خود را انجام می دهند.
  • سایت هایی که حداقل 15 پست در یک ماه اخیر منتشر کرده اند، ترافیک و بازدید سایتشان تا حدود 4 برابر بیشتر از سایت هایی بوده که ماهانه 4 پست منتشر کرده اند (این آمار حدودی است و بسته به مواردی دیگر نیز دارد)
  • صفحات اینستاگرامی که پست بروز می گذارد، تا 112 برابر بازدهی بیشتری از خود دارد.

به زبان خیلی ساده، برای موفقیت در دنیای کسب و کارهای دیجیتال باید تولید محتوا را جزو مهم ترین کارهای روزانه خودتان بدانید و آن را با علاقه و برنامه ریزی صحیح انجام بدهید. تولید محتوای مناسب می تواند ترافیک سایت را بالا برده و بازدید سایت را نیز چندین و چند برابر کند.

اولین قدم در تولید محتوا را چگونه برداریم؟

حالا که با مفهوم تولید محتوا آشنا شدید، برویم تا با اولین قدم در تولید محتوا را به صورت اصولی برداریم. سوالی که پیش می آید این است که چه مراحلی باید طی شود و چه کارهایی باید انجام دهیم؟ خیلی از افراد تولید محتوا را تنها نگارش کردن یک محتوای تنها یا کپی کردن یا ساخت یک کلیپ راجع به یک موضوع می دانند در صورتی که اینطور نیست و مفهوم محتوا فراتر از این چیزها می رود.

تولید محتوا مراحلی دارد:

  • انتخاب هدف برای محتوا
  • پرسونای خریدار
  • پیدا کردن کلمات کلیدی
  • انتخاب فرمت مناسب
  • بروز کردن محتوا


انتخاب هدف برای محتوا

در مرحله اول باید هدفی که از تولید محتوا دارید را مشخص کنید. سوالات زیر را از خودتان بپرسید تا بیشتر متوجه شوید که چه قصدی پشت محتوای شماست:

  • هدف از نوشتن چیست؟ جذب دنبال کننده یا فروش؟
  • آیا محتوای من به اندازه کافی می تواند سوالات مخاطب را پاسخ دهد؟
  • آیا با این محتوا قصد این است که مخاطب یک کال تو اکشن داشته باشد یا فرم پر کند؟

نحوه تولید محتوا با توجه به سوالات بالا می تواند متفاوت باشد، پس حتما هدف خود را قبل اینکه دست به کار شوید مشخص نمایید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با محتوا

کلمات کلیدی مهم ترین قسمت برای محتوا به حساب می آید، شما با انتخاب صحیح کلمات کلیدی می توانید به گوگل بفهمانید که محتوای شما در چه زمینه ای بوده و باید در چه جستجوهایی به کاربر نشان داده شود.

پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با محتوا جزو اولین گام ها برای نگارش محتوا به حساب می آید و سایت هایی هستند که به صورت رایگان و گاها پولی این کار را برای شما انجام می دهند. اما بهترین و راحت ترین کار برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط این است که موضوع محتوای خود را در گوگل سرچ کنید، به آخر صفحه آمده و سپس ساجست (پیشنهاد) گوگل که عموما به صورت کلمه پیشنهاد داده می شود را دنبال کنید تا به بهترین و مرتبط ترین آن برسید.

بروز کردن محتوا بعد از انتشار

بعد از اینکه محتوا منتشر شد کار تمام نشده! بلکه تازه روند محتوا در وب شروع می شود. به این گونه که باید روی لینک سازی و بازاریابی محتوا به خوبی کار کنید تا دیده شود. برای مثال ممکن است تا مقاله شما طی چندین ماه صفحه اول گوگل روی یک کلمه خاص باشد اما طی همین مدت هم سایت های دیگر برای نتیجه گرفتن روی محتوای خود کار کنند و دائما محتوای خود را بروز کنند.

بروز کردن محتوا تنها اضافه کردن متن بیشتر به محتوای قبلی نیست، گاها پیش می آید که نیاز می شود تا اطلاعات فعلی که در محتوا داده شده را بروزرسانی کنید و همین موضوع یک مورد از بروز رسانی به حساب آید. از جمله موارد دیگری که می تواند در بروزرسانی مطلب مورد استفاده قرار بگیرد این است که عکس های خود را بروز کنید و یک مدیا مثل پادکست یا فیلم به آن اضافه کنید.

در تولید محتوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

مطالبی که بالاتر بیان کردیم همگی در محتوای بروز داشتن تاثیرگذار است و میتوان گفت که یک گزینه مناسب برای شروع تولید محتوا نیز به حساب می آید. در این قسمت می خواهیم نکاتی که مربوط به تولید محتوا کردن است را که خیلی مهم و کاربردی نیز می باشد به شما بگوییم:

تاثیر وردپرس در سئو

۸ بازديد

وردپرس شناخته شده ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. با استفاده از این CMS میتوان از یک وب سایت کوچک تا یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را ساخت و مدیریت کرد. استفاده از وردپرس به حدی معمول است که حتی وب سایت کاخ سفید آمریکا نیز با وردپرس ساخته شده است.

بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که وردپرس گزینه خوبی برای سئو باشد. یا حداقل، میتواند کاندیدای خوبی باشد.

جهت سئو سایت وردپرس در مشهد می توانید از خدمات پایا مارکتینگ ، بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد اقدام کنید 

09386676574

09388458125

وردپرس یک ابزار است. همانند هر ابزاری جهت استفاده باید دانش کار با آن ابزار را بلد باشید. میتوانم شرط ببندیم که به ازای هر وب سایت وردپرس بهینه، هزاران وب سایت وردپرسی ضعیف از نظر سئو وجود دارد. در بیشتر این موارد هم عیب از ابزار نیست، بلکه شخص استفاده کننده نتوانسته از ابزار به خوبی استفاده کند.

چرا که بدون نصب چند پلاگین، تم مناسب، داده های سئو و دانش کافی نمی توان یک وب سایت کامل از نظر سئو به وجود آورد.

بررسی وردپرس از جنبه های مختلف

قبل از بررسی وردپرس در فاکتورهای سئو داخلی، اجازه دهید که نقاط قوت و ضعف این پلتفرم را مرور کنیم.

نقطه قوت

انتخاب تنها یک نقطه قوت سئو برای وردپرس کار سختی است، چرا که مزیت بزرگ وردپرس نسبت به رقبا اینست که عملا قابلیتی به صورت پیش فرض برای بهینه سازی ابتدایی وجود ندارد، چرا که همه چیز از ابتدا بهینه است. البته مطمئنا نیاز به نصب یکی دو افزونه است، اما امکانات پیش فرض وردپرس نیازی به تغییر ندارند.

اگر مشکلی هم در بهینه سازی یک قسمت برایتان به وجود بیاید، افراد زیادی وجود دارند که قبلا به آن مشکل برخورده و برای حل آن راهکارهایی ارائه کرده اند، چرا که تعداد سایت های وردپرسی بسیار زیاد است. بنابراین با یکی دو جستجو ساده می توانید در حداقل زمان به بهترین راهکار دست پیدا کنید.

بنابراین نقطه قوت وردپرس در سئو، در دسترس بودن همه اطلاعات و ابزارهای لازم است. با وجود تعداد کاربران بالای این سیستم مدیریت محتوا، دغدغه ای برای حل مشکلات وجود ندارد.

نقطه ضعف

انتخاب تم نامناسب می تواند منجر به از دست رفتن سایت وردپرسی شما شود.

متاسفانه بسیاری از تم های وردپرس بدون ذهنیت سئو توسعه پیدا کرده اند. تم هایی که در ظاهر عالی هستند، شاید در باطن اصلا از نظر سئو بهینه نباشند. متاسفانه برخی تم ها بدجوری شما را در مخمصه می اندازند و مهاجرت از آنها نیز بسیار سخت است.

بنابراین در انتخاب تم به سرعت و بهینه بودن ساختار آن توجه کنید. وجود تم زیبایی که عملا کمکی به دیده شدن وب سایت شما در نتایج گوگل نکند، فایده ای نخواهد داشت.

نقطه تاریک

عملا نقطه تاریکی در بحث سئو وردپرس وجود ندارد.

شاید برخی از افراد معتقد باشند که نیاز به ویژگی های پیش فرض بیشتری در وردپرس احساس می شود. اما با وجود افزونه های بسیار خوب در زمینه سئو، همان بهتر که تیم توسعه دهنده وردپرس درگیر توسعه هسته اصلی آن باشد.

اصول سئو داخلی در وردپرس

آیا در وردپرس کنترل خوبی بر روی فاکتورهای سئو داخلی وجود دارد؟ بله، با نصب دو سه افزونه می توانیم کنترل کامل سئو داخلی را بر عهده بگیریم.

دقت داشته باشید که داشتن کنترل بر روی سئو داخلی به معنای بهینه سازی آن نیست. برای بهینه سازی داخلی سایت نیاز است که ابتدا دانش خوبی نسبت به این فاکتورها داشته باشید.

عنوان سئو و متا دیسکریپشن

در وردپرس قابل کنترل است؟ بله.

نکته: در مثال های این قسمت از افزونه Yoast SEO استفاده شده است.

عنوان صفحه همچنان یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است. یک متا دیسکریپشن توصیفی خوب هم میتواند درصد احتمال کلیک بر روی نتیجه جستجو را افزایش دهد.

با نصب افزونه Yoast SEO می توانید عنوان و متا دیسکریپشن را در هر نوشته و برگه در کنترل خود داشته باشید. همچنین پیش نمایشی از نحوه دیده شدن آن صفحه در نتایج جستجو ببینید.