مهم ترین قدم در تولید محتوا چیست ؟

۸ بازديد

اگر با اینترنت سر و کار داشته باشید، محتوا و تولید محتوا دو کلمه ای است که بسیار تکرار می شود و خلاصه کلام تولید کردن محتوا هر چیزی است که در سایت خودتان یا شبکه های اجتماعی منتسب به خود انجام می دهید. پس زمانی که یک عکس، فیلم یا متن را تولید کرده و در سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی خودتان بارگذاری کنید، در واقع درحال تولید محتوا هستید. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که اولین قدم در تولید محتوا چیست؟

برای اطلاع از چک لیست تولید محتوا در سال 2024 این مفاله از پایا ؛ بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد را بخوانید 

اولین قدم در تولید محتوا چیست و چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما توضیح دهیم، محتوا همان چیزی است که هر روز در زندگی دیجیتالی با آن سر و کار دارید. نوع محتوا می تواند از آموزشی و سرگرمی تا مباحث علمی نیز باشد. همین متن که در حال خواندن هستید تا یک کانال تلگرامی که یک پست روی آن بارگذاری می شود و شما آن را می خوانید همه و همه انواعی از محتواست.

تولید محتوا چه تاثیرهایی می گذارد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تولید محتوا چه تاثیری دارد؟ در ادامه می خواهیم به صورت موشکافانه با آمار بررسی کنیم:

  • اگر از تولید محتوا برای تبلیغات و مارکتینگ کسب و کار خودتان استفاده کنید، هزینه های شما تا 60 درصد می تواند کاهش پیدا کند. این روش تبلیغاتی نسبت روش های سنتی در تبلیغات بازدهی شما را تا حدود 3 برابر می تواند افزایش بدهد.
  • یوزرهایی که وارد یک سایت می شوند، 61 درصد تحت تاثیر محتوای داخل صفحه قرار گرفته و خرید خود را انجام می دهند.
  • سایت هایی که حداقل 15 پست در یک ماه اخیر منتشر کرده اند، ترافیک و بازدید سایتشان تا حدود 4 برابر بیشتر از سایت هایی بوده که ماهانه 4 پست منتشر کرده اند (این آمار حدودی است و بسته به مواردی دیگر نیز دارد)
  • صفحات اینستاگرامی که پست بروز می گذارد، تا 112 برابر بازدهی بیشتری از خود دارد.

به زبان خیلی ساده، برای موفقیت در دنیای کسب و کارهای دیجیتال باید تولید محتوا را جزو مهم ترین کارهای روزانه خودتان بدانید و آن را با علاقه و برنامه ریزی صحیح انجام بدهید. تولید محتوای مناسب می تواند ترافیک سایت را بالا برده و بازدید سایت را نیز چندین و چند برابر کند.

اولین قدم در تولید محتوا را چگونه برداریم؟

حالا که با مفهوم تولید محتوا آشنا شدید، برویم تا با اولین قدم در تولید محتوا را به صورت اصولی برداریم. سوالی که پیش می آید این است که چه مراحلی باید طی شود و چه کارهایی باید انجام دهیم؟ خیلی از افراد تولید محتوا را تنها نگارش کردن یک محتوای تنها یا کپی کردن یا ساخت یک کلیپ راجع به یک موضوع می دانند در صورتی که اینطور نیست و مفهوم محتوا فراتر از این چیزها می رود.

تولید محتوا مراحلی دارد:

  • انتخاب هدف برای محتوا
  • پرسونای خریدار
  • پیدا کردن کلمات کلیدی
  • انتخاب فرمت مناسب
  • بروز کردن محتوا


انتخاب هدف برای محتوا

در مرحله اول باید هدفی که از تولید محتوا دارید را مشخص کنید. سوالات زیر را از خودتان بپرسید تا بیشتر متوجه شوید که چه قصدی پشت محتوای شماست:

  • هدف از نوشتن چیست؟ جذب دنبال کننده یا فروش؟
  • آیا محتوای من به اندازه کافی می تواند سوالات مخاطب را پاسخ دهد؟
  • آیا با این محتوا قصد این است که مخاطب یک کال تو اکشن داشته باشد یا فرم پر کند؟

نحوه تولید محتوا با توجه به سوالات بالا می تواند متفاوت باشد، پس حتما هدف خود را قبل اینکه دست به کار شوید مشخص نمایید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با محتوا

کلمات کلیدی مهم ترین قسمت برای محتوا به حساب می آید، شما با انتخاب صحیح کلمات کلیدی می توانید به گوگل بفهمانید که محتوای شما در چه زمینه ای بوده و باید در چه جستجوهایی به کاربر نشان داده شود.

پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با محتوا جزو اولین گام ها برای نگارش محتوا به حساب می آید و سایت هایی هستند که به صورت رایگان و گاها پولی این کار را برای شما انجام می دهند. اما بهترین و راحت ترین کار برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط این است که موضوع محتوای خود را در گوگل سرچ کنید، به آخر صفحه آمده و سپس ساجست (پیشنهاد) گوگل که عموما به صورت کلمه پیشنهاد داده می شود را دنبال کنید تا به بهترین و مرتبط ترین آن برسید.

بروز کردن محتوا بعد از انتشار

بعد از اینکه محتوا منتشر شد کار تمام نشده! بلکه تازه روند محتوا در وب شروع می شود. به این گونه که باید روی لینک سازی و بازاریابی محتوا به خوبی کار کنید تا دیده شود. برای مثال ممکن است تا مقاله شما طی چندین ماه صفحه اول گوگل روی یک کلمه خاص باشد اما طی همین مدت هم سایت های دیگر برای نتیجه گرفتن روی محتوای خود کار کنند و دائما محتوای خود را بروز کنند.

بروز کردن محتوا تنها اضافه کردن متن بیشتر به محتوای قبلی نیست، گاها پیش می آید که نیاز می شود تا اطلاعات فعلی که در محتوا داده شده را بروزرسانی کنید و همین موضوع یک مورد از بروز رسانی به حساب آید. از جمله موارد دیگری که می تواند در بروزرسانی مطلب مورد استفاده قرار بگیرد این است که عکس های خود را بروز کنید و یک مدیا مثل پادکست یا فیلم به آن اضافه کنید.

در تولید محتوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

مطالبی که بالاتر بیان کردیم همگی در محتوای بروز داشتن تاثیرگذار است و میتوان گفت که یک گزینه مناسب برای شروع تولید محتوا نیز به حساب می آید. در این قسمت می خواهیم نکاتی که مربوط به تولید محتوا کردن است را که خیلی مهم و کاربردی نیز می باشد به شما بگوییم:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.