انواع لباس کار قابل تولید

۴ بازديد

دوخت لباس کار به گونه ای طراحی شده است که از فردی که آن را می پوشد یک روز کاری محافظت کند ضمن اینکه فرد در آن حس راحتی و امنیت داشته باشد .و در طول ساعات کاری بتواند در آن دوام بیاورد .

از طرف دیگر جنس لباس کار با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است تغییر کند چرا که در محیط های گرم نیاز به لباس خنک و در ماه های سرد لباس کار گرم نیاز است . علاوه بر آن بسیاری از مشاغل صنعتی در محیط فضای باز کار می کنند و این موضوع در طراحی و دوخت لباس کار باید لحاظ شود .

سبک ، رنگ و مدل لباس کار نباید خسته کننده یا آزار دهنده باشد .

بسیاری از شرکت ها کارکنان خود را به پوشیدن کفش محافظ اجبار می کنندتا از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری شود .

در برخی از محیط های کاری استفاده از ژاکت یا جلیقه کار به عنوان محافظ می تواند کارایی داشته باشد ولی در برخی دیگر از مشاغل پوشیدن تیشرت کار که سبک و راحت باشد کفایت می کند و همه این ها بستگی به محیط و شرایط کاری شما دارد .

  • خرید لباسکار دید در شب : که همان طور که از نام آن ها پیداست برای بهبود دید در شب و شناسایی افراد در محیط تاریک دوخته می شود .برای مثال ساخت و ساز در کنار جاده ها به هنگام شب نیازمند پوشش لباس کار شبرنگ است که می تواند به شکل تیشرت ، ژاکت ، کت و حتی کلاه در دسترس باشد .
  • خرید لباس کار سرهمی : با هدف ایمنی بیشتر و جلوگیری از آلودگی محیطی استفاده می شود و در طول زمان تکامل یافته اند به گونه ای که برخی طوری طراحی شده اند که در برابر آتش مقاوم باشد و ایمنی را افزایش دهد .
  • خرید لباس کار ضد حریق :آتش سوزی یکی از حوادث خطرناکی است که آتش نشان ها را مجبور می کند از لباس ضد حریق استفاده کنند . ضمن اینکه در محیط کاری بسیاری از مشاغل با توجه به احتمال آتش سوزی و حفظ جان افراد پوشیدن لباس ضد حریق اجباری است .
  • خرید لباس کار برای آب و هوای مرطوب : اگر در هوای مرطوب کار می کنید و لباس کاری بپوشید که به راحتی خیس شود ممکن است تمرکز و آرامش شما حین انجام کار سلب شود و روی بهره وری شما تاثییر منفی بگذارد .
  • خرید لباس کار محیط های فنی و مهندسی : لباس کار صنعتی ، مهندسی و فنی به دلیل بوجود خطرانت احتمالی که در این محیط ها بیشتر است باید با دقت بیشتر دوخته شود تا فرد را در برابر حوادث ایمن نگه دارد . پوشاک صنعتی معمولا از پارچه های ضخیم و مقاوم تهیه می شوند تا هم ایمنی بیشتری به همراه داشته باشد و هم طول عمر بیشتر ! در این محیط ها به دلیل داشتن خطر های بیشتر ، برای دوخت جیب ، زیپ و دکمه از دقت بیشتری استفاده می کنند .
  • خرید لباس کار بیمارستانی و پزشکی : انتخاب نوع پارچه در طراحی و دوخت لباس پزشکی و پرستاری به دلیل حضور در مکان های آلوده و حاوی میکروب و عوامل بیماری زا بسیار مهم است .چرا که باید در مقابل همه بیماری ها ایزوله بوده و در برابر مواد شوینده و ضدعفونی مقاوم باشد .
  • خرید لباس کار مخصوص آتش نشانی : یکی از مهم ترین ویژگی این نوع لباس کار ، مقاومت و استحکام در مقابل حریق و مواد سوزنده است که کاهش ریسک و خطر اتش سوزی را به همراه دارد .
  • لباس کار پرسنل شهرداری : انتخاب رنگ مناسب ، جنس پارچه و دوخت نوار های شبرنگ ، از مهم ترین و اصلی ترین پارامترهای در نظر گرفته شده برای لباس کار پرسنل شهرداری و کارمندان راهنمایی و رانندگی است .
  • لباس کار دوبنده حرفه ای : یا بیلرسوت یکی از انواع لباس کار صنعتی است که راحت و آزاد است و یک جیب بزرگ بر روی قفسه سینه دارد تا ابزار مورد نیاز در آن قرار بگیرد .
  • لباس کار یکسره :نوع دیگری از لباس کار است که بالاتنه و پایین تنه آن به هم متصل است .
  • لباس کار دوتکه : که همان طور که از اسمش پیداست از دو تیکه مجزا کاپشن کار و شلوار تشکیل شده است .

لباس کار صنعتی کد 130

مزیت استفاده از لباس کار

پوشیدن لباس کار برای شغلی خاص ، نشان دهنده این است که برای شغل خود ارزش و اهمیت قائل هستید . این موضوع در سازمان ها و  مشاغل و کارخانه ها بیشتر دیده می شود .

خرید لباس کار شخصی سازی شده ی یکسان برای کسب و کار که شیک و راحت و زیبا باشد ، تاثیر باورنکردنی روی کارایی و روحیه کارکنان و میزان رضایت شغلی آن ها دارد . چرا که داشتن لباس کار خاص می تواند حس خوب و رضایت ویژه ای در کارمندان ایجاد کند و پرستیژ کاری را افزایش دهد .

همچنین استفاده از لباس کار باعث افزایش پرستیژ کاری و هماهنگی بین اعضای سازمان می شود .

استفاده از لوگو یا برند کسب و کار ، تبلیغات موثری است که باعث گسترش کار و شناخت بیشتر می شود .

اما حفظ جان و ایمنی بدن در مقابل خطر نیز از مهم ترین مزایای استفاده از لباس کار است که نمی توان آن را انکار کرد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.