طبق آخرین الگوریتمهای گوگل، هرگونه فعالیتی که به جذب کاربران موبایلی منجر شود مورد تایید و تشویق گوگل نیز قرار میگیرد. اقداماتی مثل افزایش سرعت سایت روی موبایل یا بهبود واکنشگرایی صفحات سایت در این دیوایس از جمله کارهای مفید در این بخش است. اما نباید از نمایش سایت در گوگل دیسکاور نیز غافل شوید. برای این کار از تکنیکهای زیر استفاده کنید.
چطور محتوای سایت را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟
وارد شدن به گوگل دیسکاور و شناسایی محتوا توسط این خبرخوان کار بلند مدتی است. برای نتیجه بخش بودن باید علاوه بر نوشتن محتوای ترند و یونیک، دو اقدام ضروری را نیز انجام دهید.
درج اسکیما در تمام محتواهای سایت
ابتدا باید تمام محتواها را با استفاده از متا دیتای اسکیما schema یا استراکچر دیتا برای رباتهای Google سادهسازی کنید. برای این کار شما میتوانید اسکیما یا نشانهگذاری محتوا را به وبسایت خود اضافه کنید. اسکیما یا استراکچر دیتا بخش مهمی از فرآیند ورود به گوگل دیسکاور هستند و به رباتها کمک میکنند تا درک درستی از محتوا شما داشته باشد. با استفاده از اسکیما، محتوا را تبدیل به کدهایی ساختار یافته میکنید که میتوانند موتورهای جستجو را در درک صفحات و عناصر محتوای شما (عکس، ویدو، صوت) راهنمایی کنند.
معرفی سایت به سرچ کنسول
در این مرحله باید از ابزار Discover در Google Webmaster استفاده کنید. برای شروع سایتتان را به سرچ کنسول گوکل معرفی کنید (اگر این کار را تاحالا نکردید). برای شروع، ابتدا باید یک حساب وبمسترز تولز ایجاد کنید و سپس با استفاده از فایل sitemap.xml، نقشه صفحات سایت را به گوگل معرفی کنید تا رباتها بتوانند تمام صفحات شما را ایندکس کنند. در این مرحله باید سعی کنید تمان صفحات را به درستی معرفی کنید تا شانس بیشتری برای ورود به دیسکاور داشته باشید. تیم توسعه این موتور جستجو، جدیدا بخشی را به عنوان دیسکاور روی سرچ کنسول تعبیه کرده و از این طریق اطلاعات کاملی از نمایش محتواهای شما در این ابزار خبر خوان را ارائه میدهد.
ورود به گوگل دیسکاور با بهبود سئو تکنیکال موبایل
با اجرای دو مرحله اشاره شده، محتوای خود را محیای وارد شدن به گوگل دیسکاور میکنید. اما این تمام ماجرا نیست و تا زمانی که سئو تکنیکال را بهبود ندادید، حضور شما در این ابزار در هالهای از ابهام قرار دارد. با انجام سئو تکنیکال، سرعت لود صفحات را روی موبایل افزایش داده و امتیاز بالایی در الگوریتم FID کسب خواهید کرد. این امتیاز کمک زیادی به ورود به دیسکاور خواهد کرد. اگر دانش یا فرصت کافی برای بهبود سئوی تکنیکال را ندارید با ما در محتوانت تماس بگیرید. زیرا محتوانت به عنوان برترین آژانس دیجیتال مارکتینگ در کشور، خدمات گستردهای در زمینه سئو سایت به تمام کسب و کارهای آنلاین ارائه میدهد. اگر هم میخواهید بدانید دیسکاور چیست و چه کاربردهای مفیدی دارد؟ کلیک کنید.
چطور عملکرد گوگل دیسکاور را در سرچ کنسول بررسی کنید؟
برای بررسی عملکرد سایت در دیسکاور، ابتدا باید وارد Google Search Console شوید. اگر تاکنون ثبت نام نکردید همین حالا این کار را انجام دهید و سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. پس از ثبت نام یا ورود، روی گزینه “Discover” کلیک کنید تا وارد این بخش شوید. در اینجا، شما میتوانید وضعیت صفحات وب خود را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا این صفحات به درستی ایندکس شدهاند یا نه. اگر خطایی میبینید یا مطالعه مراحل برطرف کردن آن یا کمک گرفتن از یک متخصص، مشکل را رفع کنید. همچنین در بخش “Performance” میتوانید عملکرد سایت خود را بررسی کنید و ببینید که با چه کلمات کلیدیی بیشترین ترافیک را دریافت کردهاید و این ترافیک را از کجا دریافت کردهاید.
با ورود به دیسکاور از ترافیک دنیای وب استفاده کنید
دیسکاور سرویسی است که به شما کمک میکند تا محتوای خود را به دست مخاطبان بیشتری برسانید. این سرویس با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی، محتوای مرتبط با علایق کاربر را به او نمایش میدهد. برای اینکه محتوای شما در دیسکاور نمایش داده شود، باید نکات گفته شده در این مطلب را موبهمو رعایت کنید. تا همین چند وقت پیش تصور میشد که دیسکاور روی وب سایتهای فارسی زبان قابل اجرا نیست. اما علاقهمندان به دیجیتال مارکتینگ این تصور را از ذهن بسیاری از کسب و کارهای فارسی زبان خارج کردند. پس با خیالی آسوده شروع کنید و به یاد داشته باشید رعایت این نکات، میتواند شانس نمایش محتوای شما در گوگل دیسکاور را افزایش دهد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر