وظایف اصلی سئوکار چیست ؟

۸ بازديد

سئوکار به چه کسی می گویند؟

سئوکار یا متخصص سئو شخصی است که با دانش و مهارت های کافی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت وبسایت شما را با روش های مختلف بهینه کرده و در نتیجه رتبه وبسایت و هریک از صفحات سایت را بهبود می دهد که این عملیات در نهایت ترافیک سایت را بالا برده و می توانید با استفاده از تکنیک های مختلف کاربران وبسایت را به مشتری تبدیل کنید و فروش و درآمد را افزایش دهید!

برای دریافت خدمات مشاور حرفه ای سئو در مشهد اصهان تهران تبریز و شیراز می توانید به شرکت دیجیتال مارکتینگ پایا مراجعه کنید !

اگر نمی دانید چگونه یک کاربر را به مشتری تبدیل کنیم؟ اصلا جای نگرانی نیست زیرا مقاله ای با همین عنوان برای شما تنظیم شده است که تمام رمز و رازهای کاربردی در آن قرار دارد وو می توانید با این راهکارها به راحتی میزان فروش وبسایت خود را تا دو برابر بالا ببرید.

بسیاری از کارفرمایان و مدیران وبسایت ها بدون آگاهی از وظایف یک سئوکار با او قرار تنظیم می کنند و همکاری آغاز می شود اما پس از گذشت زمان اندکی ممکن است طرفین خواسته هایی داشته باشند که در حیطه وظایف سئوکار نمی باشد یا برعکس ممکن است مواردی را که جزو وظایف یک متخصص سئو است به دلیل عدم آگاهی مدیر سایت نادیده گرفته شود که در هر دو حالت نیز قطعا آگاهی و بالا بردن اطلاعات بسیار کمک کننده است.
مشاوره سئو

شرح وظایف سئوکار چیست؟

در این بخش برخی از مهمترین وظایف سئوکار را بررسی می کنیم که پس از استارت پروژه شما فعالیت ها آغاز شده و به عنوان وظایف سئوکار به شمار می آید:

1- بررسی تمام مشکلات سئو

مشکلات سئو از جمله سئو داخلی، سئو فنی یا سئو تکنیکال و سئو خارجی است، به عنوان مثال در صورتی که گوگل نمی تواند به درستی صفحات سایت شما را بررسی کند ممکن است ایراد از بخش تکنیکال سایت باشد و متخصص سئو وظیفه رفع آن را دارد؛ علاوه براین احتمال دارد برخی از عوامل سئو خارجی سبب افت رتبه سایت شود که باز هم شناسایی و رفع تمام این موارد بر عهده سئوکار می باشد.

با توجه به اهمیت بررسی و رفع مشکلات سئو در بسیاری از پروژه ها پس از تنظیم قرارداد و شروع همکاری با کارفرما، سئوکار به عنوان اولین گام مشکلات سایت را بررسی می کند تا بتواند مسیر مناسبی و مشخصی را برای رشد سایت تعیین کند.

2-تحقیق کلمه کلیدی صحیح

یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که حتما لازم است سئوکار به درستی انجام دهد تحقیق کلمه کلیدی است، تفاوتی ندارد وبسایت شما خدماتی باشد یا وبسایت فروشگاهی در هر صورت تحقیق کلمه کلیدی اصولی از جمله مهمترین گام ها برای بهینه سازی سایت است؛ در آموزش تحقیق کلمه کلیدی به صورت کامل بررسی شده است که انتخاب کلمه کلیدی متناسب با دغدغه های کاربر تا چه اندازه ای اهمیت دارد، زیرا اگر بتوانید به درستی دغدغه های کاربر را شناسایی کنید و سپس متناسب راهکار یا محصولاتی متناسب با آن ارائه دهید و نیاز کاربر را رفع کنید در نتیجه حتما گوگل نیز به شما اهمیت می دهد.

بنابراین با تحقیق کلمه کلیدی مناسب می توانید به راحتی مشتریان وبسایت خود را پیدا کنید که به دنبال شما هستند و این بسیار پراهمیت و ارزشمند است.

3- تولید محتوای مناسب و سئوی محتوا

بسیاری از پروژه ها بدون هیچ گونه لینکسازی خارجی تنها با استفاده از یک محتوی سئو شده می توانند به صفحه اول گوگل برسند، بنابراین یکی از مهمترین وظایف سئوکار توانایی تولید محتوای مناسب سایت و سئو شده است، در اغلب موارد متخصص سئو وظیفه تولید محتوا را ندارد اما حتما لازم است با نکات و استانداردهای یک محتوا آشنایی داشته باشد. زیرا محتوای مناسب یکی از فاکتورهای مهم گوگل به شمار می آید که ممکن است محتوای محصول، محتوای مقاله، محتوای دسته بندی و… باشد.

4-سئو خارجی

پس از آنکه تحقیق کلمه کلیدی شما به صورت کامل و اصولی انجام شد و همچنین مسائل فنی وبسایت نیز با توجه به چک لیست سئو تکنیکال در سایت اجرا شد نوبت به سئو خارجی سایت می رسد که در این مرحله مجموعه اقداماتی در خارج از سایت اما با هدف افزایش رتبه و بهینه سازی وبسایت انجام می شود، برندسازی، رپورتاژ، بک لینک سازی و… از جمله مواردی هستند که می توان در سئو خارجی به آن اشاره کرد امــا قبل از هر اقدامی حتما توجه کنید در صورتی که سئو داخلی و تمام مسائل فنی و مشکلات سایت رفع نشود سئو خارجی نیز نمی تواند تاثیرگذار باشد.

برای ساخت بک لینک سایت ابتدا بهتر است بدانید از چه سایت هایی می توانید برای وبسایت مورد نظر بک لینک بفرستید، چه انکرتکست هایی استفاده کنید؟ چند بک لینک برای هر صفحه لازم است و… زیرا برخی از متخصصین این مرحله از سئو را در دسته بندی سئو کلاه خاکستری می دانند و تاکید دارند در صورت استفاده از این روش کاملا محتاطانه رفتار کنید تا ردپایی از شما باقی نماند زیرا هر حرکت اشتباه از جانب شما احتمال جریمه گوگل را به همراه دارد. به این منظور می توانید از آموزش ساخت بک لینک در سایت استفاده کنید.

5- تجزیه و تحلیل رفتار کاربران

یکی دیگر از وظایف سئوکار تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربران است، یک فروشگاه حضوری را در نظر بگیرید در ابتدای راه اندازی فروشگاه دقیقا نمی دانید مشتریان شما به چه محصولاتی نیاز دارند و در برابر انواع محصولات چه رفتاری دارند؛ ممکن است یک محصول از نظر شما بسیار پرفروش برسد اما در نهایت پس از راه اندازی فروشگاه و گذشت زمانی مشتریان هیچ گونه علاقه ای به همان محصول نشان ندهند! در این شرایط قطعا شما به نیازهای کاربران خود توجه می کنید زیرا شما به دنبال فروش بیشتر و افزایش درآمد هستید.

در رابطه با وبسایت نیز دقیقا همین مساله صدق می کند شما با تجزیه و تحلیل کاربران خود به راحتی می توانید اطلاعات مهم و ارزشمنید را بدست آورید که در روند رشد پروژه شما موثر است.

6-بررسی رقیب

رسیدن به صفحه اول گوگل و کسب جایگاه مناسب به رقابت نیاز دارد زیرا همه وبسایت ها برای رسیدن به جایگاه خوبی در حال تلاش هستند پس در برخی وبسایت ها حتما لازم است کارفرما بتواند وبسایت رقبا را آنالیز کند و استراتژی سئو سایت را با توجه به وبسایت رقبا و برای جلو زدن از آن ها تغییر دهد. برای پیدا کردن کلمه کلیدی سایت رقیب می توانید از ابزارهای مخصوص استفاده کنید که تا حد زیادی می تواند برای بررسی سایت کمک کننده باشد. از طرفی بررسی بک لینک های سایت رقیب نیز  بسیار کاربرد دارد.

7-مسئولیت پذیری

سئوکاری توانا و دارای مهارت و تخصص بالا در صورتی که مسئولیت پذیر نباشد و در زمان مناسب کارهای لازم را انجام ندهد قطعا نمی تواند سئوکار موفقی باشد؛ زیرا یکی از مهمترین ویژگی های هر ادمی در هر زمینه فعالیتی مسئولیت پذیری است زیرا با وجود مسئولیت پذیری است که یک سئوکار می تواند همواره مسئولیت پیشرفت و حتی پسرفت سایت را بر عهده بگیرد و برای حل کردن مشکلات احتمالی نیز به دنبال راه حل باشد.

8- تدوین و تغییر استراتژی سئو سایت

چیدن استراتژی سئو سایت مانند یک نقشه راه به سئوکار کمک می کند تا وبسایت را طبق همان استراتژی پیش ببرد و در نهایت به جایگاه مناسبی از لیست نتایج گوگل برساند؛ بنابراین یکی از وظایق مهم سئوکار توانایی چیدن استراتژی درست برای سایت و همچنین توانایی تغییر آن در مواقعی که لازم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.