مزایای سئوی محتوا و تولید محتوای سئو شده چیست؟
برخی از فواید سئو محتوا را میتوان اینچنین نام برد:
- افزایش رتبه در گوگل: یک محتوای سئو شده، میتواند رتبه سایتتان را در موتورهای جستجو بهبود بخشد.
- ترافیک سایت بیشتر از سمت گوگل : رتبههای بهتر منجر به دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر میشود.
- جلب اعتماد بیشتر کاربران: محتوای بهینه سازی شده باعث ایجاد اعتبار و اعتماد هم نزد کاربران و هم نزد گوگل میشود و باعث میشود مطالب تازه منتشر شده، رتبه اولیه بهتری داشته باشند.
- بازدهی بیشتر اقدامات بازاریابی محتوا: بهروز رسانی و انتشار مجدد یک محتوای قبلی، میتواند منجر به صرفهجویی در زمان شود.
- محتوای پویا: بهینهسازی مستمر محتوا باعث میشود که همواره در صدر بمانید و جزو بهترین محتواهای موجود در زمینه مرتبط باشید.
اهمیت تولید محتوا و نقش آن در بازاریابی محتوا
محتوا همچنان یکی از اصلیترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل در صفحات جستجو است. دورانی که شما با انتشار یک مقاله ۳۰۰ کلمهای و تکرار چندبارهی یک کلمه کلیدی در سایت امکان کسب رتبه و جذب ترافیک را داشتید گذشته است. برای کسب رتبه در گوگل باید محتوای با کیفیت (ساخته شده برای مردم) تولید کنید و آن را طبق اصول سئوی محتوا بهینه سازی کنید.
برای انتشار محتوای جدید باید پاسخ یک سوال را بدانید:
«دلیل انتشار این محتوا در سایت چیست؟»
تولید محتوای هدفمند اهمیت بسیاری در موفقیت استراتژی محتوایی دارد. شما هیچگاه نباید بدون دلیل و هدف تولید محتوای متنی و یا سایر انواع محتواها را انجام دهید. همواره در تولید محتوا یک یا تعدادی از اهداف زیر را دنبال کنید:
- کسب رتبه در گوگل بر اساس کلمه کلیدی انتخاب شده
- بک لینک
- آموزش مخاطبان و کسب اعتماد آنها
- جلب توجه در شبکههای اجتماعی
- افزایش سرنخ فروش
نوع محتوای انتخاب شده با هدف شما ارتباط مستقیم دارد. با انتشار یک راهنمای متنی طولانی در سایتتان، نباید انتظار افزایش فالوور در اینستاگرام کسب و کارتان را داشته باشید. یک ویدیوی جذاب و آموزشی قطعا بر افزایش تعداد دنبال کنندگانتان در اینستاگرام تاثیر بیشتری میگذارد. شما باید قبل از انتشار هر نوع محتوایی دلیل و هدف خود از انتشار آن را بدانید. تولید محتوا نباید تنها به خاطر یکی از موارد زیر باشد:
- از طرف خودتان یا مدیرتان الزامی برای تولید یک یا چند محتوا در هفته وجود داشته باشد.
- از دیگران شنیدهاید که تعداد محتوا هرچقدر بیشتر باشد بهتر است.
- تصور میکنید که باید به هر نحوی و به طور مستمر محتوای جدید بارگذاری کنید و این امر برای گوگل مهم است.
اگر به هریک از دلایل بالا اقدام به تولید محتوای متنی میکنید هرچه زودتر باید روند خود را اصلاح کنید.
سئوی محتوا چه بخشهایی دارد؟
بهینه سازی محتوا را میتوان به دو رویکرد کلی تقسیم کرد:
1. رعایت نکات سئوی درون صفحهای (on-page seo) و سئوی تکنیکال
تکنیکهای رایج سئو برای بهینهسازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینکهای داخلی و خارجی در متن، تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگها و ساختن بکلینک است که در ادامه به آنها میپردازیم.
این تکنیکها نهایتا در محل قرار گرفتن محتوای شما در بین نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذار هستند. اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه میشود تاثیر آنچنانی ندارند. ارائه محتوای با کیفیت و در نظر گرفتن نیازهای کاربر جنبه دیگر سئوی محتوا است. فرض کنید قصد دارید برای کلمه کلیدی «کاهش وزن سریع» تولید محتوای متنی کنید. اگر هدفتان تنها رعایت نکات سئو باشد محتوای شما چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد شد و به اصطلاح محتوای رباتی نامیده میشود. محتوای رباتی صرفا برای ربات گوگل نوشته شده است.
- ۰ ۰
- ۰ نظر