روتختی نوزاد باید چه مشخصاتی داشته باشد ؟

۳ بازديد

خرید رو تختی نوزاد یکی از اولین خریدهای سیسمونی نوزاد است. بسیاری از والدین سرویس روتختی نوزاد را که در انواع ساده و یا به صورت سرویس چند تکه وجود دارند، قبل از تولد خریداری می‌کنند و بر روی تخت او قرار می‌دهند. انتخاب مدل و نوع روتختی برای نوزاد بستگی به خواست شما دارد که می‌خواهید یک ست شیک و چند تکه کامل و یا یک مدل ساده بر روی تخت کودک استفاده کنید. در این مطلب از کارتز بیبی به طور مفصل در مورد راهنمای خرید انواع روتختی نوزاد و کودک با هم صحبت می‌کنید. همراه ما باشید.

کاربرد انواع روتختی نوزاد


نوزاد ساعت‌های زیادی از شبانه‌روز را در خواب به سر می‌برد. مخصوصا در سال ابتدایی، میزان خواب نوزاد از 10 تا 18 ساعت متغیر است. خواب مناسب و باکیفیت در رشد و سلامتی نوزاد تاثیر مستقیم دارد. به همین دلیل در سیسمونی کودک علاوه بر خرید کریر بچه، انتخاب جای خواب مناسب و سرویس خواب نوزاد بسیار اهمیت دارد. فراهم کردن اسباب خواب مناسب مثل بهترین مارک تخت و پارک، یک خواب راحت و ایمن را برای نوزاد به ارمغان می‌آورد.

از طرف دیگر حداقل تا یک سالگی، خرید تخت جداگانه برای نوزاد ضرورتی ندارد. معمولا برای خواب نوزاد، از مزایای خرید تخت و پارک نسبت به گهواره کنار مادر بهره برده می‌شود و بهتر است آن را  نزدیک تخت خودتان قرار دهید. برای نوزاد یک سرویس خواب ساده کفایت می‌کند. معمولا برای نوزاد از پتو و بالش نیز استفاده نمی‌کنند. زیرا دست و پا زدن و یا چرخیدن نوزاد در هنگام خواب، ممکن است باعث خفگی او شود.

ویژگی های انواع روتختی مناسب برای تخت نوزاد


در اینجا شما را با ویژگی‌هایی که روتختی نوزاد باید داشته باشد آشنا می‌کنیم تا خرید مناسبی انجام دهید.

جنس روتختی نوزاد

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید ست روتختی نوزاد  باید به آن توجه کنید، جنس و کیفیت محصول می‌باشد. به دلیل حساسیت بالای نوزاد، در خرید لوازم مربوط به نوزاد باید دقت بیشتری داشته باشید. روتختی نیز چون ارتباط مستقیم با پوست نوزاد دارد، باید از جنس و نرمی و ضد حساسیت بودن آن مطمئن شوید تا سلامت و راحتی نوزاد فراهم شود.

بهترین جنس برای پارچه روتختی، پارچه صد در صد نخی می‌باشد. پنبه و کتان بهترین جنس برای خرید انواع روتختی نوزاد است. همچنین بهتر است کمترین درصد مواد مصنوعی را داشته باشد. ضد حساسیت بودن نیز ویژگی مهم دیگری است که بهتر است در خرید انواع رو تختی کودک به آن توجه داشته باشید.

پارچه روتختی باید دارای کیفیت بالایی باشد تا در برابر شستشو در ماشین لباسشویی و یا شستشو با دست و در دمای بالا، بادوام باشد و از کیفیت آن با دفعات زیاد شستشو کاسته نشود. حتی رنگ و طرح‌های روتختی بعد از شستشو باید ثابت بماند. همچنین باید نرم و لطیف باشد تا نوزاد در آن احساس راحتی کند.

سایز روتختی کودک

سایز استاندارد تخت نوزاد معمولا 70*130 یا 70*135 سانتیمتر می‌باشد. اگر تخت نوزادی دارید که تبدیل به تخت نوجوان می‌شود، سایز این تخت‌ها 180*80 سانتیمتر است. ولی در هر صورت برای نوزاد می‌توانید از همان روتختی نوزاد 150*100 سانتیمتر استفاده کنید و لازم نیست برای نوزاد روتختی به اندازه تخت انتخاب کنید.

انواع رو تختی نوزاد


رو تختی کودک بر اساس اجزای تشکیل دهنده و تکه‌های آن دارای مدل‌های مختلفی است. یک سرویس خواب کودک معمولا شامل ملحفه، کاور تشک، روبالشی، پتو می‌باشند. البته بعضی از سرویس‌ها مخصوص تخت نوزاد، دارای گارد یا محافظ دور تختی نیز می‌باشند.

برای تخت نوزاد که دارای حفاظ یا نرده می‌باشد، داشتن گارد و دور تختی ضروری است. دور تختی، امنیت و راحتی را برای نوزاد فراهم می‌کند. نوزاد در هنگام خواب و غلت زدن در روی تخت ممکن است به کناره‌ها برخورد کند. وجود این دورتختی باعث می‌شود کودک آسیب نبیند و ایمنی کودک نیز حفظ شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.