سرخ کن بدون روغن چیست ؟

۵ بازديد

اگر شما هم طرفدار غذاهای سرخ‌کرده هستید، اما ضررهای آن‌ها مثل چاقی شما را نگران می‌کند، این نوشته برای شما است. در حال حاضر دستگاه‌هایی توسط تولیدکنندگان لوازم خانگی ساخته شده است که امکان سرخ کردن غذا بدون روغن را برایتان فراهم می‌آورد. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که سرخ کن بدون روغن ایرفرایر چیست؟ مزایای آن بیشتر است یا معایب؟ چنانچه قصد خرید سرخ کن بدون روغن را دارید، نکاتی را خواهیم گفت که در انتخاب بهترین سرخ کن بدون روغن به شما کمک خواهد کرد.

سرخ کن بدون روغن چیست؟ چه‌طور کار می‌کند؟

دستگاه سرخ کن بدون روغن (air fryer) به کمک جریان هوا غذا را سرخ می‌کند؛ در واقع ساختار سرخ کن بدون روغن به‌ نحوی است که هوای گرم تولیدشده توسط المنت، توسط فن و با سرعت زیاد به سمت غذا پرتاب می‌شود؛ در نتیجه خوراکی‌ها بدون قطره‌ای روغن و در زمانی سریع، پخته می‌شوند. البته برای طبخ غذا به‌ کمک این سرخ‌کن‌ها می‌توان از روغن استفاده کرد؛ اما غذاها نباید در روغن غوطه‌ور شوند. فقط یک یا دو پاف از اسپری روغن کافی است.

مزایای سرخ کن بدون روغن؛ سلامت و سرعت بیشتر در پخت غذا

برای پاسخ به این سوال که air fryer چیست باید بدانید با‌وجود اینکه سرخ کن‌های بدون روغن از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده‌اند، استقبال عمومی از آن‌ها بسیار است. همین محبوبیت زیاد می‌تواند نشان‌گر مزایای سرخ کن بدون روغن باشد. وجود ابزارهای متنوع برای آشپزی کار شما را در مدیریت امور کارهای خانه راحت می کند و در صورت خرابی هریک از وسایل دیگر مثل اجاق گاز و نیاز به تعمیرات اجاق گاز رومیزی دست شما را برای انجام کارها نمی بندد. در ادامه مزایای سرخ کن بدون روغن را را به‌صورت‌دقیق توضیح می‌دهیم.

کاربرد سرخ کن بدون روغن؛ یک دستگاه همه کاره

شاید فکر کنید با استفاده از سرخ کن بدون روغن، فقط سیب‌زمینی یا بادمجان سرخ‌کرده می‌توانید درست کنید؛ اما این‌طور نیست. کارایی سرخ کن بدون روغن بیش از این هاست. برای مثال:

  • گرم کردن غذا‌های مانده در یخچال و فریزر
  • گریل کردن گوشت و ماهی
  • درست کردن کیک و شیرینی
  • خشک کردن سبزی
  • تفت دادن آجیل
  • بریان کردن مرغ
  • درست کردن پیتزا و لازانیا
  • آب‌پز کردن تخم‌مرغ

البته توجه به دستور‌های پخت هر یک از این غذاها در سرخ کن بدون روغن ضروری است. استفاده از دفترچه راهنما باعث می‌شود طول عمر سرخ کن بالاتر برود و به‌زودی مجبور نشوید به دنبال مجموعه تعمیر لوازم خانگی در منزل بگردید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.