اهمیت سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل در چیست ؟

۵ بازديد
امروزه اکثر کسب و کارها دنبال راهی هستند تا در دنیای مجازی هم جایگاهی داشته باشند، اکثر آن‌ها یا کسب و کار خود را جمع کرده‌اند و به فضای مجازی نقل مکان کرده‌اند یا شعبه دیگری از فروشگاه خود را در فضای مجازی راه اندازی کرده‌اند. اکنون تعداد زیادی کسب و کار هستند که در فضای مجازی حرفی برای گفتن دارند، اما جایگاه آن‌ها در صفحه نخست گوگل همیشگی نیست. همچنین برای ماندن در جایگاه نخست و صفحه اول گوگل باید همواره نکاتی را رعایت کنند. کسب و کارهای نوپا هم باید برای بدست آوردن رتبه در میان جمع انبوهی از رقبا تکنیک‌هایی را به کار ببرند. با پایامارکتینگ همراه باشید تا اهمیت صفحه اول گوگل را بیاموزید.

برای استفاده از خدمات سئو سایت در مشهد تهران اصفهان شیراز و تبریز به آزانس دیجیتال مارکتینگ پایا مراجعه کنید .

09388458125 - 09386676574

چرا صفحه اول گوگل اهمیت ویژه ای دارد؟

گوگل به عنوان اولین موتور جستجوی جهان راه سختی را گذرانده تا به این جایگاه رسیده است. این موتور جستجو در اوایل که شروع به کار کرد اینقدر قدرتمند نبود، با آپدیت‌هایی که در هسته خود انجام داد و الگوریتم‌هایی که برای بهینه سازی روی کار آورد، به مرور جایگاه خود را به عنوان موتور جستجوی محبوب در میان مردم به دست آورد. کار این موتور جستجو این است که تمام صفحه‌های سایت در اینترنت را بررسی و کراول کند تا بفهمد که کدام یک از این صفحات صلاحیت بودن در صفحه اول گوگل را دارد. خزنده‌های گوگل کار بسیار مهمی را در پیش دارند، به این دلیل که باید بررسی کنند کدام سایت نسبت به بقیه محتوا مفیدتر و بهتری دارد.

صفحه اول گوگل که اصطلاحا به آن SERP می‌گویند، به این دلیل اهمیت دارد که زندگی بسیاری از افراد جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ یعنی افراد با جستجو در گوگل ابتدا به صفحات اول گوگل اهمیت می‌دهند و سپس نسبت به جستجویشان در صفحه اول تصمیم‌های خود را می‌گیرند. به همین دلیل وبسایت‌هایی که در صفحه اول حضور دارند به مراتب محبوب‌تر هستند نسبت به سایت‌هایی که در صفحات بعدی گوگل وجود دارند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از وبسایت‌هایی باشید که در صفحه اول گوگل حضور دارد، باید آموزش خصوصی سئو را به خوبی یاد بگیرید. در این صورت می‌توانید سئو سایت خود را بهینه کنید.

چرا رتبه یک گوگل برای کاربران ارزشمند است؟

همانطور که در بالا گفته شد، SERP ها طی گذشت زمان امکانات ویژه‌ای برایشان فراهم گردید. از این رو شما شاهد امکاناتی از قبیل: answer boxes، پنل‌های دانش، سوالات مرتبط، نمایش نتایج محلی و بسیاری از امکانات دیگر هستید. تمامی این امکانات برای راحتی کاربران هنگام جستجو فراهم شده است، این برای کاربران بسیار خوب است؛ همچنین در مقابل آن برای کسب و کارهایی که در فضای مجازی فعالیت دارند، مقداری اوضاع را سخت می‌کند. به این دلیل که رسیدن به رتبه یک گوگل دشوار می‌شود.

در نظر داشته باشید برخی از امکانات برای ما ایرانی‌ها در دسترس نیست و تنها برای کاربران خارجی قابل دسترس است. اما با تمام شرایط باز هم رسیدن به رتبه یک گوگل برای کسب و کارها بسیار ارزشمند است، به این دلیل که کاربران بیشتری روی آن کلیک کرده و CTR آن حدود 36 درصد است. در این راه رتبه دوم 12 درصد CTR را به خود اختصاص داده است. همچنین رتبه سوم حدود 9 درصد CTR دارد.

قرارگیری در Answer box گوگل

اگر محتوایی که در وبسایت شما قرار می‌گیرد از ارزش زیادی برخوردار باشد، باعث می‌شود که گوگل آن را در رتبه یک خود به کاربران پیشنهاد دهد. از این رو اگر بتوانید در Answer box هم قرار بگیرید، می‌توانید نرخ کلیک بالایی را داشته باشید.

50 درصد ترافیک گوگل نسیب رتبه های اول تا سوم می شود

طبق تحقیقاتی که روی موتورهای جستجو صورت گرفته است، رتبه‌های اول تا سوم 50 درصد از ترافیک طبیعی گوگل را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین از این 50 درصد حدود 33 درصد آن به رتبه یک گوگل اختصاص داده می‌شود. در نتیجه اگر وبسایت شما بتواند به رتبه‌های بالای گوگل نزدیک‌تر باشد، می‌تواند ترافیک بالایی را جذب خود کند.

رتبه نخست گوگل چه سودی برای یک کسب و کار دارد؟

شاید سوال خیلی از کسب و کارها این باشد که رتبه نخست گوگل چه سودی می‌تواند برای یک کسب و کار داشته باشد، در ادامه با رایا پارس همراه باشید تا بتوانید به جواب این سوال برسید.

  • افزایش میزان دیده شدن در میان کاربران گوگل

برای روشن‌تر شدن موضوع باید به این مثال توجه کنید که مثلا می‌خواهید مغازه‌ای برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. آیا ترجیح می‌دهید که مغازه شما در خیابان فرعی باشد یا اینکه ترجیح می‌دهید در خیابان فرعی باشد و در کنار آن مشتریان بسیاری به مغازه شما بیایند. همچنین حضور در خیابان اصلی می‌تواند پیشرفت کسب و کار شما را تضمین کند.

افزایش میزان دیده شدن در میان کاربران گوگل هم مانند همین مثال در خیابان اصلی است، یعنی اگر شما در صفحه یک گوگل و در رتبه نخست گوگل حضور داشته باشید، می‌توانید انتظاار شهرت بیشتر، محبوبیت بیشتر و در آخر رونق کسب و کار را داشته باشید.

  • افزایش تبلیغات

بازهم می‌خواهیم به مثال بالا برگردیم، اگر مغازه شما در خیابان اصلی حضور داشته باشد؛ می‌تواند به طور گسترده‌تری تبلیغات خود را به عابران پیاده نمایش دهد. این کار برند شما را برای عابران پیاده معتبرتر می‌سازد. همین مسئله هم در صفحه اول گوگل که در واقع همان خیابان اصلی محسوب می‌شود، وجود دارد. یعنی به همان میزان که شما در صفحه اول SERP قرار می‌گیرد، برند شما اعتبار بیشتری نزد کاربران دریافت می‌کند.

  • افزایش مشارکت در خرید

طبق تحقیقات صورت گرفته تعداد افرادی که قبل از خرید ابتدا در اینترنت در مورد محصول شروع به جستجو می‌کنند نزدیک به 81 درصد تخمین زده شده است. همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره شد، فهمیدید که صفحه اول گوگل CTR بالایی دارد. اگر شما هم به خوبی روی سئو سایت خود کار کرده باشید و سایت‌تان در صفحه نخست گوگل حضور داشته باشد، می‌توانید کاربران زیادی را در این صفحه جذب وبسایت خود کنید. این کار نتیجه‌ای جز خرید آن‌ها از سایت شما ندارد.

 

جمع بندی

امروزه با توجه به اینترنتی شدن کسب و کار ها و صرفه‌جویی در زمان اکثر خریدها از طریق اینترنت انجام می‌شود. به همین دلیل نیاز است تا اگر وبسایتی در اینترنت ندارید، برای کسب و کار خود تهیه بکنید. همچنین اگر وبسایت دارید و در صفحه اول گوگل حضور ندارید، بهتر است که از طریق آموزش سئو کاربردی سایت خود را بهینه کنید. اگر هم وقت این کار را ندارید، می‌توانید با سپردن سئو سایت خود به تیم رایاپارس، آمدن به صفحه اول گوگل را تضمین شده بدانید.

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.