نمایندگی معتبر تعمیرات ماشین ظرفشویی در مشهد کجاست ؟

۵ بازديد

یکی از مشکلاتی که کاربران ماشین ظرفشویی بعضاً با آن مواجه می شوند، کار نکردن این دستگاه است. گاهی علی‌رغم سالم بودن اتصالات مشاهده می‌شود که ماشین ظرفشویی روشن نشده و یا هیچ کاری انجام نمی دهد. این شرایط نگران کننده است و باید هرچه سریع تر منشأ آن مشخص شود. معمولا عوامل مختلفی روند کاری ماشین های ظرفشویی را مختل کرده و مانع از کار کردن آنها می شوند. خوشبختانه در بیشتر موارد امکان رفع این مشکل وجود داشته و می توان دستگاه را به خوبی تعمیر کرد.

البته بررسی و تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در مشهد  در این شرایط نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد. تعمیرکار باید به خوبی قطعات دستگاه را بشناسد و بر مراحل تعمیر و تعویض آنها تسلط کامل داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است با یک اشتباه کوچک شرایط دستگاه را بدتر کرده و آسیب بیشتری به دستگاه وارد کند. اگر شما نیز در طول روزهای اخیر متوجه کار نکردن ماشین ظرفشویی خود شده‌اید می‌توانید جهت دریافت خدمات مرتبط با ماشین خویش با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید. برای آشنایی با دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی و روش های رفع این مشکل از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

 

شناخت دلایل کار نکردن ظرفشویی

از کار افتادن برد کنترل اصلی

یکی از قطعاتی که هنگام کار نکردن ظرفشویی مورد بررسی قرار می گیرد، برد کنترل اصلی است. برد کنترل برق بیشتر بخش های دستگاه را تامین می کند و خرابی آن منجر به مختل شدن این روند می شود. وقتی این بخش از کار می افتد، ولتاژ برق به قطعات مختلف ماشین ظرفشویی ارسال نمی شود. در نتیجه ماشین شروع به کار نمی کند و موجب نگرانی کاربران می شود.

خرابی فیوز حرارتی

دومین دلیل کار نکردن ماشین ظرفشویی ، خرابی قطعه ای به نام فیوز حرارتی است. این قطعه زمانی وارد عمل می شود که حرارت دستگاه افزایش پیدا کند. فیوز برق ماشین را قطع می کند تا سایر قطعات دستگاه آسیبی نبینند. چنانچه فیوز حرارتی قطع شده یا بر اثر خرابی کار نکند، ماشین ظرفشویی شما کار نخواهد کرد.

پنل کنترلی

خرابی پنل کنترل هم می تواند منجر به کار نکردن ظرفشویی شود. این قطعه باید فرمان ها را به درستی اجرا کند تا دستگاه مطابق با تنظیمات و برنامه ها کار کند. در صورت خرابی پنل کنترل، فرمان ها اجرا نشده و مشکلاتی در روند کاری ماشین ظرفشویی به وجود خواهد آمد.

خرابی کلید درب ماشین ظرفشویی

از جمله دیگر دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی ، باید به خرابی کلید درب دستگاه اشاره کرد. زمانی که درب دستگاه باز است، کلید یا سوئیچ درب مانع از شروع به کار دستگاه خواهد شد. اما وقتی این قطعه درست کار نکند، حتی با بسته بودن درب هم ماشین ظرفشویی شروع به کار نخواهد کرد.

خرابی صفحه لمسی

از کار افتادن صفحه لمسی در مدل های تاچ هم منجر به کار نکردن ظرفشویی می شود. برای عیب یابی و تست این بخش، چندین دکمه را بر روی آن فشار دهید. اگر دستگاه به فشار دکمه واکنشی نداشت، ممکن است صفحه لمسی خراب باشد.

از کار افتادن تایمر

در نهایت اگر هیچ یک از موارد ذکر شده شناسایی نشدند، احتمالا کار نکردن ماشین ظرفشویی ناشی از خرابی تایمر است. تایمر مسئول اتصال جریان برق اجزا در زمان مناسب است. اگر این قطعه درست کار نکند، جریان برق درست به بخش های مختلف نمی رسد. در نتیجه ممکن است ماشین ظرفشویی قادر به کار کردن نباشد. معمولا تایمر آخرین قطعه ای است که کارشناسان تعمیر ظرفشویی مورد بررسی قرار می دهند.

روش های رفع مشکل کار نکردن ظرفشویی

برای رفع مشکل کار نکردن ماشین ظرفشویی باید اول دلیل یا دلایل بروز مشکل را شناسایی کنید. پس از آن و با توجه به دلایل موجود می توانید اقدامات لازم برای رفع مشکل را انجام دهید. به عنوان مثال، فیوز حرارتی قابل ترمیم نیست و چنانچه از کار بیفتد، باید آن را با یک قطعه جدید تعویض کرد. کلید درب ماشین هم باید تعویض شود و معمولا تعمیر نمی شود. برد کنترل اصلی هم قطعه حساسی است که در صورت خرابی باید توسط تعمیرکاران مجرب ترمیم شده و یا با یک برد جدید جایگزین گردد.

پنل کنترل و تاچ هم جزء بخش هایی هستند که نیاز به تعویض با نمونه های جدید و البته اورجینال دارند. اگر هیچ یک از این بخش ها ایراد نداشتند، تنها راه رفع مشکل کار نکردن ماشین ظرفشویی تعمیر یا تعویض تایمر خواهد بود. توجه داشته باشید که شما به عنوان یک کاربر عادی مهارت لازم برای تعمیر و تعویض قطعات دستگاه را نداشته و ابزار این کار را نیز در اختیار ندارید. لذا بهتر است برای این منظور از تکنسین های مجرب تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید. تیم تعمیرات ظرفشویی در محل مرکز سخت افزار ایران تا رفع کامل مشکل و بازگشت عملکرد دستگاه به کیفیت اولیه در کنار شما عزیزان خواهد بود.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.