خرید عمده ماهی شب عید در تهران

۱۰ بازديد

قیمت ماهی شب عید

ایران ، کشوری بزرگ با آداب و رسومی کهن و فرهنگی غنی است . سال نوی ایرانی با شروع بهار آغاز می شود . عید نوروز مهم ترین جشن باستانی ایران است که هر سال با شکوه و با آدابی خاص همراه است . یکی ازرسوم قدیمی ایران که از دیرباز تا کنون ماندگار است جشن نوروز و گرامی داشت بهار است .

عید نوروز در ایران سابقه ای کهن دارد.ایرانیان با  خانه تکانی ، پهن کردن سفره هفت سین و پوشیدن لباس نو به استقبال بهار می روند .در شب عید  نوروز و به بهانه ی ” شام شب عید” دور هم جمع می شوند و شروع سال جدید را با شکفتن شکوفه ها و سبز شدن طبیعت جشن می گیرند . شام شب عید ایرانیان همچون شام کریسمس مسیحیان با اهمیت و مهم است .

ماهی شب عید

 

یکی از رسم های قدیمی ایرانیان در شب سال نو طبخ ماهی و خوردن سبزی پلو با ماهی است . این غذای لذیذ ریشه در باور های ایرانیان دارد .

سبزی پلو با ماهی شب عید

یکی از غذاهای مشترک ایرانی که در تمام شهرهای ایران در شب عید پخته و خورده می شود ، سبزی پلو با ماهی است . به اعتقاد ایرانیان ، سبزی نماد خرمی و برکت است و خوردن سبزی پلو با ماهی برکت و نشاط با خود به همراه دارد .

همچنین در فرهنگ ایران ماهی نماد زندگی ، فراوانی و ثروت است . ایرانیان بر این باورند که خوردن ماهی در شب سال نو ، ثروت ، برکت و فراوانی را تا پایان سال به همراه دارد . ماهی لذیذ ایرانی به همراه برنج خورده می شود و برنج نماد زایش و حاصلخیزی است .

ماهی شب عید

در شب عید نوروز به رسم قدیمی سبزی پلو با ماهی پخته می شود و تمام اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا برای یکدیگر برکت ، سلامتی ، ثروت ، زندگی و سالی پربار آرزو کنند .

 

انواع ماهی شب عید

ایران با داشتن دریای خزر در شمال و همچنین خلیج فارس و دریای عمان در جنوب غنی از انواع ماهی است . با توجه به این که ماهی شام عید نوروز ایران است خرید ماهی شب عید در روزهای آخر سال آغاز می شود . صید ماهی تازه از دریا با نزدیک شدن فصل بهار شروع می شود و تمایل برای خرید ماهی تازه بالا می رود .

ماهی سالمون

هر خانواده بر اساس ذائقه خود ماهی را خریداری و به سبک غذایی خود آن را در روغن سرخ  و یا کبابی می کند . خرید ماهی شب عید ممکن است در هر شهر و خانواده متفاوت باشد اما خرید قزل آلا ، ماهی سفید و سالمون بیشترین طرفدار را دارد .

قیمت ماهی شب عید

قیمت مصوب فروش ماهی به صورت روزانه اعلام می شود و فروشندگان معتبر قیمت روز ماهی را در سایت های خود اعلام می کنند. قیمت ماهی شب عید نیز با توجه به عوامل بسیاری ممکن است متغیر باشد از جمله :

  1. نوع ماهی : قزل آلا ، سالمون ،  ماهی سفید یا ماهی های جنوب هر کدام قیمت خاص خود را دارد .
  2. دریایی ، رودخانه ای یا پرورشی : ماهی ها ممکن است توسط کشتی از دریا و رودخانه صید شود یا در استخر ماهی پرورش داده شود .این می تواند روی قیمت ماهی تاثییر گذار باشد
  3. ماهی منجمد یا تازه : قیمت ماهی تازه به دلیل طعم لذیذ و حفظ همه خواص ان از نوع منجمد آن بیشتر است .
  4. سر و دم : پس از صید ماهی ممکن است با توجه به نیاز مشتری  سر و دم آن زده و شکم آن تخلیه شود . قیمت فیله ماهی نیز با قیمت ماهی تمیز نشده متفاوت است .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.