شرکت صادر کننده میگو در ایران

۱۵ بازديد

صادرات میگو ایرانی در سال پیش به کشورهایی از قبیل ترکیه، عراق، امارات، چین، اسپانیا و فرانسه توانسته رونق اقتصادی خوبی برای کشور ایجاد کند. البته بیشترین میزان صادرات به کشورهایی چون چین و امارات بوده است.

در دهه اخیر با درایت و برنامه ریزی مهندسان مشکلات مربوط به پرورش میگو در بخش های دولتی و خصوصی روز به روز کمتر شده است و همین امر موجب شده صادرات و تجارت میگو ایران جایگاه و مسیر خود را در بازارهای جهانی پیدا کند و جنبه ارزآور برای کشور داشته باشد.

در حال حاضر ظرفیت های زیادی در ایران برای تولید میگو صادراتی وجود دارد و چین هم به دلیل جمعیت بالایی که دارد توانسته یکی از بزرگترین بازارها برای صادر کننده میگو باشد البته نباید در حوزه صادرات انواع میگو تنها به چند کشور متکی بود بلکه باید در پی گسترش این محصول در نقاط مختلف دنیا بود.

مهم ترین خصوصیات میگوها برای صادرات

میگوها سخت پوستانی ۱۰ پا با بدنی کشیده و ضمائمی تخصص یافته برای شنا در دریا می باشند که پاهای آن‌ها بر خلاف خرچنگ‌ها و لابسترها نازک و کم توان است. این موجودات دارای هزاران گونه در نقاط و اکوسیستم‌های مختلف از جمله بستر دریا و دریاچه‌ها و رودخانه‌ها می باشند. معمولا طول عمر این جانوران بر حسب نوع گونه و شرایط محیطی بین یک تا هفت سال می باشد، زندگی این موجود به صورت انفرادی است.

ابعاد میگوها بین ۲تا ۲۵ سانتیمتر می باشد و گونه‌های با اندازه درشت تر، از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارند. این موجودات در طبیعت و زنجیره غذایی جانوران اهمیت زیادی داشته و منبع غذایی بسیاری از موجودات را تشکیل می‌دهندقیمت میگو صادراتی تحت تاثیر طیف گسترده ای است که مهم ترین آن ها سایز میگو می باشد. میگو دریایی یا پرورشی بودن، میزان عرضه و تقاضا، نحوه عرضه، کاهش ذخایر و منابع آبزیان دریایی و واسطه ها و … از عوامل تاثیر گذار بر قیمت میگو هستند.


صادرات میگو به عمان:

صدور میگو از کشور به عمان از طریق راه های زمینی هزینه زیادی در بردارد. به همین دلیل حمل و نقل دریایی توانسته بهترین گزینه باشد.

صادرات میگو به قطر:

تجار ایرانی برای صادرات آبزیان پرورشی و دریایی از کشور به قطر همانند عمان از طریق دریاصورت می گیرد تا سود نهایی بیشتری به همراه داشته باشد.

صادرات میگو به روسیه: 

یکی از مهم ترین مدارک صادرات میگو خشک شده به روسیه اجازه‌نامه شرکت های دارای کد IR است. البته محدودیت دیگری نیز وجود دارد که مربوط به میزان صادرات این محصول می باشد. درحقیقت کانتینرهای بالای 20 تن بار اجازه ورود از طریق مرز زمینی به خاک روسیه را ندارند.

صادرات به این کشور از مهمترین اهداف فعالان صنعت غذایی کشور است زیرا این کشور به دلیل داشتن نزدیک به 145 میلیون نفر جمعیت یکی از برگترین بازار های مصرفی میگو می باشد.

متأسفانه صدور میگو به روسیه به صورت زمینی به دلیل مسافت طولانی و همچنین محدودیت کانتینرهای ورودی به کشور توصیه نمی شود. پیشنهاد می شود از حمل و نقل هوایی استفاده شود.

صادرات میگو به چین:

چین جز پرجمعیت ترین کشورهای جهان است که جمعیت بالای آن باعث شده این کشور را به یک بازار بزرگ جهانی برای صادرات مواد غذایی از قبیل صادرات گردو، میگو، ماهی، آبزیان و انواع میوه و صیفی جات تبدیل کرده است.

صادرات میگو به دبی:

امروزه دبی به دلیل جمعیت بالای گردشگرانی که برای تفریح و تجربه سرگرمی های مختلف به این شهر می آیند توانسته یک بازار مناسب برای تولیدات داخلی ما باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.