تجهیزات زیباسازی فضای باغ و ویلا

۳۴ بازديد

چگونه فضای باغ یا ویلای خود را زیبا و دلنشین کنیم؟ آیا فقط کاشتن گل و گیاه و درختان متنوع برای داشتن یک منظره عالی و آرامش‌بخش در باغ کافی است؟ چقدر با نکات زیبا سازی باغ آشنا هستید؟ محوطه سازی باغ، راه ایده‌آلی برای ایجاد فضایی جذاب با هدف استراحت و لذت‌بردن از طبیعت است. مهم نیست فضای خالی خانه، باغ و ویلای شما چقدر است؛ اگر قصد محوطه‌سازی دارید، برخی اصول برای طراحی آن وجود دارد که می‌توانید برای زیباسازی باغ یا ویلای خود به کار ببرید. در واقع این نکات به شما امکان می‌دهد تا باغ خود را هر طور که می‌خواهید، طراحی کنید. اما سؤال مهم این بوده که چگونه آن را به باغ رویا‌های خود تبدیل کنید؟

جهت استعلام موجودی و ثبت سفارش با شماره 09028414932 در ارتباط باشید

در این مقاله از سیگما، نکات مهمی در مورد محوطه سازی ویلا یا باغ را بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

منظور از محوطه سازی برای باغ چیست؟

به طور کلی طراحی و تغییر در منظره بیرونی باغ یا ویلا به‌گونه‌ای که چیدمان جدید، شما را تحت‌تأثیر خود قرار دهد، محوطه سازی باغ محسوب می‌شود. البته در حال حاضر زیبا‌سازی باغ و طراحی محوطه محدود به فضای باغ و ویلا نشده و در حیاط خانه‌ها، پشت‌بام‌ها و بالکن‌ها نیز انجام می‌شود. این کار علاوه بر ایجاد یک فضای آرامش‌بخش برای ساکنین، بر ارزش نهایی ملک نیز اضافه می‌کند.

برای انجام محوطه‌سازی از متریال‌های مختلف مانند سنگ‌های تزئینی، چوب، شیشه، گل و گیاهان، درخت، خاک و آبنما برای باغ نیز استفاده می‌شود. به این نکته توجه کنید که انتخاب مصالح موردنیاز و طراحی محوطه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه انجام شود، تا دوام بیشتری داشته باشند.

خرید ابنما برای زیبا سازی باغ

 

مهم‌ترین نکات زیبا سازی باغ چیست؟

هدف اصلی زیبا سازی باغ ویلا، ایجاد یک فضای دل‌انگیز و زیبا برای لذت‌بردن از منظره‌های آن است. پس علاوه بر اینکه سلیقه شخصی برای این کار بسیار اهمیت دارد، رعایت اصول و نکات محوطه‌سازی و استفاده از ایده‌های خلاقانه را هرگز نباید فراموش کنید. در ادامه برخی از نکات مهم برای اجرای هر چه بهتر مراحل زیبا‌سازی و دریافت نتیجه مطلوب را بیان می‌کنیم.

1- سبک موردنظر خود را انتخاب کنید.

در ابتدا ابعاد و شکل کلی باغ خود را بر روی کاغذ پیاده کرده و با توجه به آن، سبک طراحی خود را از بین مدرن، کلاسیک یا ساده مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در چیدمان المان‌های محیطی تعادل را برقرار کرده و یک فضای عالی ایجاد کنید.

سایر محصولات سیگما:  بزرگترین و زیباترین آبنما‌های جهان را بشناسید!

2- الگو‌ها و طرح‌های ساده را فراموش نکنید.

در محوطه سازی از الگو‌های ساده کمک بگیرید تا فضای ویلا یا باغ بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از طرح‌های پیچیده و شلوغ به‌خصوص برای فضا‌های کوچک، به هیچ عنوان ایده مناسبی نخواهد بود.

3- به نحوه نورپردازی محوطه توجه کنید.

نورپردازی مناسب به‌خصوص برای زیبا سازی باغ ویلا در شب، بسیار اهمیت دارد. برای این منظور باید برای هر قسمت از باغ، نوع نور و روش نورپردازی را مشخص کنید. به عنوان مثال برای مسیر‌های رفت‌وآمد افراد، ورودی باغ و آلاچیق، از نور برای هدف روشنایی استفاده می‌شود؛ ولی برای نرده‌ها، دیوار‌ها یا روی گیاهان، نور‌های تزئینی به کار می‌رود.

4- از ایده‌های خاص برای کف‌سازی فضای باغ استفاده کنید.

بهترین ایده برای زیبا سازی باغ، اجرای کف‌سازی با المان‌های خاص و تأثیر‌گذار است. به عنوان مثال برای اجرای سبک‌های طراحی سنتی یا مدرن از چوب و سنگ‌های تزئینی استفاده می‌کنند.

5- ورودی باغ به‌اندازه مناسبی باشد.

یکی از نکات زیبا سازی باغ که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، پهنای مسیر ورودی است. در واقع باید این مسیر به‌گونه‌ای باشد که افراد برای ورود به باغ، به‌سختی نیفتند. در محوطه‌سازی، باید به‌اندازه حرکت دو نفر در کنار هم، پهنای ورودی باغ در نظر گرفته شود.

البته در این مسیر از درختان بلند مانند سرو و صنوبر یا مجسمه‌های تزئینی استفاده می‌کنند. این کار علاوه بر زیبا‌سازی راه ورودی باغ، باعث محدود به نظر رسیدن آن خواهد شد.

6- شیب پله‌ها مناسب باشد.

در ورودی و محوطه باغ‌ها و ویلا‌هایی که راه‌پله وجود دارد؛ استاندارد‌سازی و استفاده از شیب آرام برای حرکت آسان افراد را در نظر داشته باشید. شیب تند راه‌پله، باعث ایجاد استرس و دلهره در هنگام عبور از آن، خواهد شد.

ابنما برای باغ

7- از طراحی آبنما برای باغ استفاده کنید.

یکی از روش‌های خاص و بی‌نظیر که برای زیبا سازی باغ ویلا از آن استفاده می‌کنند، آبنمای بارانی و نازل ریزشی است. معمولا نازل آبنما بارانی را در کنار استخر‌ها و لبه آلاچیق‌ها نصب کرده و آب خروجی آن به اطراف پرتاب می‌شود. همچنین در برخی نقاط باغ برای طراحی دیوار خیس، نازل‌های باران را بر روی دیوار‌ها نصب می‌کنند. در این حالت، آب خروجی از نازل‌ها به‌صورت رشته‌های باران به پایین ریزش کرده و داخل برکه یا حوضچه زیر آن می‌ریزد. سپس دوباره آب توسط پمپ به سمت بالای دیوار حرکت کرده و این فرایند تکرار می‌شود.

سایر محصولات سیگما:  چگونگی نگهداری از آبنما و تعمیرات آن

معمولا از این نازل‌ها برای فضا‌های داخلی و خارجی باغ‌ها و ویلا‌ها و همچنین هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، پاسیو منازل، مجتمع‌های تجاری، اداری و روف‌گاردن‌ها استفاده می‌کنند.

8- درختان متنوع برای محوطه سازی باغ انتخاب کنید.

انتخاب درخت، یکی دیگر از مواردی است که برای زیباسازی فضای باغ یا ویلا باید به آن دقت بسیاری شود. درختان باید در تمام فصول، زیبایی بی‌نظیری را به باغ شما هدیه دهند. به همین دلیل بهتر است درختانی را برای فصل بهار بکارید که از شکوفه‌های زیبای آن‌ها لذت ببرید.

همچنین درختانی همیشه سرسبز و مقاوم برای فصل پاییز و زمستان انتخاب کنید تا در زمان باران‌های شدید از دیگر گیاهان باغ، محافظت کنند. به طور کلی برای کاشت درخت، 4 فصل سال را در نظر گرفته تا باغ شما در هر زمان، زیبا به نظر برسد.

9- از مصالح مختلف، خلاقانه استفاده کنید.

ترکیب خلاقانه مصالح مختلف برای محوطه سازی ویلا و باغ، می‌تواند چشم‌اندازی خیره‌کننده را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال استفاده از قطعات متنوع سنگ و چوب یا درختچه‌های تزئینی و خزه‌ها در کنار آبنما برای باغ، منظره‌ای بی‌نظیر را ایجاد می‌کند.

10- مکانی برای استراحت در باغ در نظر بگیرید.

در اجرای ایده برای زیبا سازی باغ، باید فضایی دلنشین برای استراحت و تماشای مناظر زیبای اطراف را در نظر بگیرید. آلاچیق، استخر، برکه و مبلمان مناسب، مواردی است که می‌توانید برای جذابیت بیشتر محوطه باغ از آن استفاده کنید.

11- مصالح ساختمانی مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

هنگام خرید مصالح موردنیاز برای زیبا سازی فضای باغ، علاوه بر اینکه رنگ و ظاهر برای طراحی محوطه مهم است، باید به کیفیت آن نیز توجه کرد. به عنوان مثال برای انتخاب سنگ‌فرش‌های تزئینی، این نکته را در نظر بگیرید که در فصل‌های بارانی، احتمال خیس و لغزنده شدن آن وجود دارد.

12- در انتخاب نوع گل و گیاه دقت کنید.

یکی از موارد مهمی که برای زیبا سازی باغ ویلا از آن کمک گرفته می‌شود، گل و گیاهان مختلف است. در واقع شرایط آب و هوایی، میزان رشد گیاه، نور موردنیاز، نوع خاک و فضای لازم برای کاشت، از عوامل مهمی است که در هنگام انتخاب گل و گیاه برای باغ باید به آن توجه کنید.

سایر محصولات سیگما:  نازل آبنما و کاربرد های آن

زیباسازی محوطه باغ ویلا

سؤالات متداول

هزینه زیبا سازی باغ ویلا چقدر است؟

به طور کلی هزینه طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا و باغ به عوامل مختلفی مانند مساحت باغ، نوع مصالح، تعداد نیروی انسانی و مدت‌زمان انجام پروژه بستگی دارد. البته شما می‌توانید برآورد دقیق این هزینه‌ها را از کارشناسان ما سؤال کنید.

محوطه سازی باغ چقدر طول می‌کشد؟

مدت‌زمان انجام پروژه زیبا سازی ویلا و باغ نیز به نوع طراحی و مساحت محوطه بستگی دارد. اگر از افراد متخصص برای این منظور استفاده می‌کنید، می‌توانید قبل از شروع کار، برنامه کاری و زمان‌بندی دقیق را سؤال کنید.

جهت استعلام موجودی و ثبت سفارش با شماره 09028414932 در ارتباط باشید

سخن پایانی

همان‌طور که در متن بالا به آن اشاره کردیم؛ برای انجام محوطه سازی باغ، باید نکات و موارد مهمی را رعایت کنید تا در نهایت به یک فضای ایده‌آل و مطابق با سلیقه خود برسید. البته شما می‌توانید از المان‌های مختلف مانند گل و گیاهان تزئینی، سنگ‌فرش‌ها، نرده‌ها و آبنما برای باغ استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود اگر قصد زیبا سازی ویلای خود را دارید؛ وسایل و تجهیزات موردنیاز آن را از شرکت‌های معتبر تهیه کرده تا علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره رایگان پیش از خرید، از استاندارد بودن محصولات، گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها نیز مطمئن شوید.

شرکت فنی مهندسی سیگما، یکی از مجموعه‌های پیشرو در زمینه خدمات مشاوره، طراحی و اجرای آبنما‌های صنعتی و خانگی، سازه‌های مدرن، نما‌های شیشه‌ای و کامپوزیت است. این شرکت با انجام صد‌ها پروژه در داخل و خارج از کشور، بر اساس نیاز مشتریان، سازه‌های دکوراتیو مدرن سفارشی، مناسب منازل، باغ‌ها و ویلا‌ها را اجرا می‌کند. همچنین شما می‌توانید محصولاتی مانند نازل بارانی، کرتین استخری، نازل فوار و تجهیزات برقی را از فروشگاه آنلاین سیگما سفارش دهید. سپس در شهر‌های تهران، مشهد و اهواز از طریق نمایندگی‌ها، کمتر از یک ساعت تحویل گرفته و برای سایر شهر‌ها، تا حدود 24 ساعت توسط باربری‌ها، دریافت کنید. بهترین ایده برای زیبا سازی باغ ویلا چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.