یهترین نمونه بیلبورد تبلیغاتی در تهران

۱۷ بازديد

 

تاریخچه بیلبورد تبلیغاتی

پیدایش آگهی به شکل بیلبورد را می توان به دوره مصر باستان نسبت داد که به صورت متن روی هرم های چهار وجهی انجام میگرفت. البته متون حک شده روی هرم ها معمولا به صورت شعار های مذهبی و یا قوانین کشور بود که ماهیتشان چیزی مشابه بیلبوردهای امروزی در جهت رویت و آگاهی دادن به عموم و اطلاع رسانی آنها بود.
تبلیغات بعد از گذر زمان و در سال 1450 با اختراع ماشین چاپ توسط مخترعی به نام گوتنبرگ به شکل آگهی های چاپی و پخش آن میان مردم تغییر کرد و رفته رفته با پیشرفت در امور تبلیغات و چاپ، اولین عکس در سال 1796 پدیدار شد و مردم را بر آن داشت تا در پی یافتن مکانی مناسب جهت تبلیغات خود در تلاش و تفکر باشند.
یکی از موارد و تفکرات مهم انسانی که در رابطه با تبلیغات بیلبوردی در آن زمان به وقوع پیوست، ساخت ستون ها و قاب ها در مناطق پر رفت و آمد شهر بود که در موازات این حرکت، اولین تبلیغات جاده ای توسط تاجران آمریکایی در مکان هایی مانند دیوارها، تیرهای تلگراف و مکان هایی مشابه صورت گرفت.
ظهور تبلیغات مدرن بیلبوردی در سال 1900 میلادی با ساخت بیلبوردهای عظیم جاده ای میان شهرها شکل گرفت و اکثر کارآفرینان و تولید کنندگان مبادرت به تبلیغات محصولات و خدماتشان روی آنها نمودند که همین مورد باعث پیشرفت تبلیغات بیلبوردی شد که امروزه نیز از کاربردی ترین نوع تبلیغات بشمار می رود.

بیلبوردهای تبلیغاتی به شکل های مختلفی توسط مجموعه های تبلیغاتی و تابلو سازی تولید می شوند که قبل از توضیحات در مورد آنها لازم می دانیم به متریال اصلی یک بیلبورد تبلیغاتی بپردازیم و در مورد اینکه یک بیلبورد به شکل خام و بدون تبلیغ با چه متریال و روشی ساخته می شود آگاهی لازم را داشته باشیم.

فوندانسیون بیلبورد تبلیغاتی

فوندانسیون از اصلی ترین قسمت های یک بیلبورد تبلیغاتی است که وظیفه آن مهار وزن بیلبورد و انتقال وزن به زمین است. فوندانسیون با استفاده از میلگرد و قرار دادن آن در زمین و در نهایت بتن ریزی انجام می شود که این امر می بایست با توجه به وزن و ابعاد بیلبورد، کاملا مهندسی شده صورت پذیرد.

پایه بیلبورد تبلیغاتی

پایه بیلبورد تبلیغاتی در واقع مشخص کننده ارتفاع تابلو است که با استفاده از پروفیل های سنگین و قرار دادن قسمتی از آن داخل فوندانسیون و خاک ساخته می شود.

صفحه نمایش بیلبورد تبلیغاتی

صفحه نمایش بیلبورد در واقع قسمتی از تابلو است که متن آگهی و یا تصویر روی آن با متریال هایی مانند چاپ فلکسی و انواع حروف برجسته قرار می گیرد.

راهرو یا نردبان بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد های تبلیغاتی معمولا در ابعاد های بزرگ همراه با پایه های بلند ساخته می شوند و با توجه به اینکه در مدت زمان های مشخصی نیاز به تغییر متن، تصویر و یا خدمات دارند می بایست از بالابر و یا داربست در انجام این عمل استفاده نمود که مسلما مقرون به صرفه نخواهد بود. لذا سازندگان بیلبورد ها جهت سهولت در انجام هر نوع خدمات و یا تغییرات، فضایی مانند راهرو و نردبان در تابلو ها تعبیه می نمایند تا به راحتی مبادرت به انجام موارد فوق نمایند.

نور پردازی بیلبورد تبلیغاتی

سیستم نورپردازی در بیلبوردهای تبلیغاتی یکی دیگر از مهمترین بخشهای آن بشمار می رود. معمولا صفحه نمایش بیلبوردها با استفاده از پروژکتورها و نصب آنها در اطراف صفحه نور پردازی می شوند که برخی از آنها با استفاده از برق مستقیم شهری و برخی با استفاده از پانل های خورشیدی و ذخیره انرژی به مرحله روشنایی می رسند.
روش دیگر نور پردازی در بیلبوردهای تبلیغاتی به این صورت است که انجام عملیات روشنایی نیازی به پروژکتور نخواهد داشت. در واقع نوع تابلو ساخته شده می تواند ماهیتی همراه با روشنایی داشته باشد. به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم یا همان حروف چلنیوم و نصب آن روی صفحه نمایش بیلبورد؛ و یا ساخت تابلو فلکسی فیس؛ که هر دو مورد به شکل جداگانه می توانند نور پردازی شوند و از روشنایی پروژکتور ها بی نیاز باشند.

انواع بیلبورد تبلیغاتی

گفتیم که بیلبوردهای تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلف به روش های متفاوتی ساخته می شوند که در ادامه به دو نوع متداول و کاربردی آنها اشاره خواهیم داشت.

بیلبورد فلکسی فیس

یکی از روش های مرسوم ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، روش ساخت یه شکل تابلو فلکسی فیس است. تابلو فلکسی از دسته تابلو های تبلیغاتی چاپی است که بیش از دو دهه از ورودش به حرفه تابلو سازی می گذرد. روش ساخت آن به این صورت است که در ابتدا یک فریم آهنی به شکل باکس ساخته می شود و بعد، از داخل با استفاده از مهتابی یا اس ام دی نور پردازی شده و در نهایت متریال فلکسی فیس که از قبل چاپ شده روی فریم قرار داده می شود که تمامی این موارد در تابلو بیلبورد نیز صدق می نمایند.

بیلبورد حروف برجسته

امروزه با پیدایش و ساخت حروف های برجسته ای مانند حروف استیل، حروف لبه سوئدی، حروف نئون پلاستیک، حروف چلنیوم یا همان تابلو چلنیوم محبوب و بسیاری دیگر از حروف های برجسته، نوع ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی نیز دستخوش تغییرات و نوآوری ها هستند به طوری که با کمی دقت در میان بیلبوردهای تبلیغاتی می توانیم شاهد روش های نوین بیلبوردی به شکل حروف برجسته باشیم.
ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی با حروف برجسته معمولا روی نمای کامپوزیت انجام می گیرد که در نوع خود از زیباترین تلفیق های تابلو سازی شناخته می شود.

چرا تبلیغات بیلبوردی خوب است؟

بیلبورد یک تابلوی بزرگی نورپردازی شده است، که فضای مناسبی برای تبلیغات شرکت‌ها و کسب و کارها است، معمولاً در بیلبوردها از تصاویر بزرگ استفاده می‌شود. بعضی از آن‌ها بیان طنز دارند، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. در حال حاضر بیلبوردهایی بیشتر تاثیرگذار هستند و در ذهن‌ها باقی می‌مانند که از ایده‌های جذاب و خلاقانه استفاده می‌کنند!

توجه عابران و رانندگان معمولاً به بزرگی بیش از حد بیلبورد نیست، بلکه به پیام و طرحی است که در آن وجود دارد. بیلبورد یکی از ابزار مهم و قدرتمند برای تبلیغات برند و جذب مشتری است. از ویژگی‌های آنها سرعت انتقال و کیفیت پیام تبلیغاتی است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک بیلبورد تبلیغاتی موفق و مزایای آن می‌پردازیم.

عوامل مؤثر در تاثیرگذاری بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد یکی از رسانه‌های تبلیغات محیطی است که نقش موثری در ارتباط و متقاعد سازی مخاطب در بسیاری از زمینه‌های مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد. با پیشرفت گرافیک و طراحی، بیلبوردها نه تنها در جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات مؤثر عمل کردند، بلکه به یک عامل مؤثر در زیباسازی فضای شهر تبدیل شدند.

از عواملی که تأثیر زیادی در افزایش جذابیت و اثر بخشی بیلبوردها دارد، انتخاب شعار دقیق، خوانایی و سادگی، ایجاز، استفاده از کلمات محدود، توافق رنگ، رعایت ایده‌های پسندیده، توجه به ارزش‌های دقیق محصول، ترکیب اصولی و سایز بیلبورد است. در بیلبوردهای بزرگ معمولاً از بنر عرض 5 متر استفاده می‌شود. با رعایت این فاکتورها می‌توان باعث افزایش تأثیر گذاری در تبلیغات بیلبوردی شد.

مزایای تبلیغات بیلبوردی

بیلبوردها را به ‌عنوان یک رسانه در نظر بگیرید. یکی از رسانه‌هایی که پتانسیل رساندن پیام شما به بازار هدف، به زیباترین و کاربردی‌ترین شکل ممکن را دارد. این ابزار دستیابی به بازار هدف را با بهترین و موثرترین شیوه انجام می‌دهد و معمولاً باعث بقا و موفقیت یک کسب و کار می‌شود. از این رو به‌عنوان یک رسانه اثر بخش شناخته می‌شود.

به‌ عبارت دیگر، رسانه‌های اثر بخش می توانند پیام اقتصادی و تبلیغاتی را در بازار هدف درونی کنند و باعث تحریک قدرت نیازسنجی، نیاز سازی، نیازمندی و نیازشناسی شوند و بازار هدف را به عکس‌العمل وا دارند. برای تبلیغات بیلبوردی از ابزارهای تبلیغات محیطی استفاده می شود. چاپ فلکس، متریالی اقتصادی در اجرای انواع تابلوهای بیلبورد شهری است. چاپ بنر هم، محبوب تر از این ابزار

 

بیلبوردها؛ تبلیغات گسترده، دائمی و در تیررس مردم

تبلیغات بیلبوردی روشی است که از تبلیغات و بازاریابی چاپی در مقیاس بزرگ برای بازاریابی یک شرکت، لوگو، محصول، خدمات یا کمپین بازاریابی استفاده می‌شود. این نوع تبلیغات، پتانسیل این را دارند که طیف وسیعی از بازارهای محلی را به ‌صورت شبانه روزی پوشش دهند. بیلبوردها معمولاً در مناطق شلوغ مانند بزرگراه‌ها و شهرها قرار دارند. به‌دلیل حضور دائم و مکرر و دسترسی مردم، آگاهی آنها نسبت به نام تجاری، خدمات و شرکت شما افزایش می‌یابد.

صرفه اقتصادی تبلیغات بیلبوردی

بیلبورد یکی از موثرترین روشهای تبلیغات است که باعث ماندگاری برند شما می‌شوند. هزینه تبلیغات بیلبوردی را با توجه به بودجه‌ی بازاریابی و همچنین هدفتان از تبلیغات، برآورد می‌کنند. بیلبوردهای تبلیغاتی می توانند بسته به ‌اندازه و موقعیت مکانی نسبتاً ارزان و یا خیلی گران باشند.

با این حال این هزینه باید با توجه به نوع پیامی که می‌خواهید در آن قرار دهید محاسبه می‌شود. به‌عنوان یک قاعده کلی بیلبوردها باید بسیار خواندنی باشند و نباید اطلاعات زیادی در آن گنجانده شود. بسیاری از شرکت‌ها تمایل دارند برای تبلیغات، از بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی چاپی مانند چاپ فلکس و چاپ بنر استفاده کنند. ولی این نکته را توجه داشته باشند که همه اقشار جامعه به‌خصوص افراد مسن از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌کنند، ولی بیلبورد در دسترس هر فردی قرار دارد. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه‌ها، بیلبورد می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.

بیلبوردها و نقش ماندگار آنها در حافظه مشتری

بیلبوردها اثری ماندگار در حافظه مشتری می‌گذارند به گونه‌ای که مشتری بعد از ترک محل، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. نوشته تبلیغات روی بیلبورد ساده و خوانا است و در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل خواندن است. زمانی که خودرو با سرعت از کنار یک بیلبورد می‌گذرد، سرنشینان آن می توانند آن را براحتی مطالعه کنند و پیام آن را دریافت کنند.

برای تأثیر گذاری عمیق بیلبورد در ذهن افراد باید این تابلوها از نظر طراحی و گرافیک غنی و حرفه‌ای باشند. طراحی یک بیلبورد کار بسیار چالش بر انگیز و دشواری است، نه به خاطر اندازه حجیم و بزرگ آن بلکه طراح آن باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشد و آنها را رعایت کند.

بر خلاف طراحی کارت ویزیت و لوگو که به‌ مراتب ساده‌تر از طراحی بیلبورد تبلیغاتی  است. این نوع طراحی‌ها به ایده‌های بکر و خلاقانه نیاز دارند، چون طراحی آنها باید به‌صورتی باشد، تا با نگاه اول بلافاصله نظر افراد را به خود جلب کند. برخی شرکت‌ها مانند شرکت پارت انیمیشن  در اتاق فکر و طراحی خود، با وجود گرافیست‌های حرفه‌ای توجه زیادی به این اصل کرده است

اجرای آسان و سریع بیلبوردهای تبلیغاتی

با توجه به ارزش وقت در بازار امروز و گستردگی انواع تبلیغات، سرعت در اجرا بسیار اهمیت دارد. در تبلیغات بیلبوردی فقط چند ساعت طول می‌کشید تا یک طرح بر بیلبورد نصب شود. از ویژگی‌های تبلیغات بیلبوردی سرعت در اجرا است.

فراوانی مخاطب برای بیلبوردهای تبلیغاتی

بیلبورد یک پلت‌فرم تبلیغاتی برای شرکت‌های تجاری بزرگ و معتبر است و مخاطبان زیادی را هدف قرار می‌دهد. این نوع ابزار تبلیغاتی کاملاً عمومی است و در معرض دید و دسترس همگان قرار می‌گیرد، به یاد داشته باشید که افراد مسن در حال حاضر به‌اندازه جوانان از رسانه‌های مختلف استفاده نمی‌کنند، به‌ویژه رسانه‌های دیجیتال، و از مزایای تبلیغات بیلبوردی است در جلوی همه افراد قرار دارد و همه از آن استفاده می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.