مزایای سفارش انیمیشن تبلیغاتی
سفارش انیمیشن تبلیغاتی راهکاری فوق العاده برای افزایش تعامل با مصرفکنندگان و آشنایی با برند است. این سبک از آگهیهای تبلیغاتی میتواند کاربران آنلاین را ترغیب به خرید از وب سایت کنند و بنابراین موجب افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار میشوند. در این بازار رقابتی، سازگاری با تغییرات سلیقه مصرفکننده بسیار مهم است و بازاریابی به وسیله انیمیشن یک روش جدید تبلیغاتی است که نشان دهنده به روز بودن یک برند میباشد. تبلیغات انیمیشنی مطابق سلیقه مخاطبان، ارتباط نزدیک بین کسب و کارها و مشتریان بالقوه برقرار میکند و در یک زمان مشخص نام برند را به تعداد زیادی از افراد معرفی مینماید.
این سبک از تبلیغات خستهکننده نیست و مخاطب هدف را به برند علاقهمند میکند. گاهی اوقات انیمیشنها اطلاعات مفیدی را در 30 ثانیه آموزش میدهند که در حالت معمول باید ساعتها برای آن وقت گذاشت. بنابراین این شیوه تبلیغاتی علاوه بر اینکه سرگرمکننده است در کمترین زمان مشتریان را از شرایط و ویژگیهای محصولات مطلع میسازد. کسب و کارها از این ویژگی انیمیشن استفاده میکنند و به جای ساعتها مذاکره با مشتری طی چند دقیقه مفاهیم مد نظر خود را انتقال میدهند. صرفه جویی در وقت و هزینه، امکان ایجاد کاراکترهای منحصر به فرد برای تبلیغات مستمر، نمایش ایدههای خلاقانه درباره محصول و جهانی شدن برند از جمله مزایایی هستند که بسیاری از شرکتها را مجبور به سفارش انیمیشن تبلیغاتی و استفاده از آنها در برنامههای بازاریابی میکنند.
ارتباط با مخاطبان
بازاریابان و تبلیغکنندگان با نمایش شخصیتهای ساختگی در انیمیشنهای تبلیغاتی، نام برند را طبیعی و زنده نمایش میدهند. این شیوه تبلیغات دلبستگی مخاطبان به برند را افزایش داده و به رفتار، نگرش، قضاوت و انتخاب مصرفکننده جهت میدهد. فناوریهای به کار رفته در ساخت انواع انیمیشن مانند موشن گرافیک، واقعیت مجازی(VR) و... تمامی ابعاد زندگی انسانها را تحت تاثیر قرار میدهند. به همین دلیل در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال به کارگیری اینگونه انیمیشنهای منحصر به فرد مد نظر قرار میگیرد. مخاطبان میتوانند در هر زمان به وسیله گوشیهای هوشمند و رایانههای شخصی پیامهای تبلیغاتی مورد علاقه خود را مشاهده کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگرچه پیامهای کلیدی که به صورت انیمیشنهای سرگرمکننده و جذاب به نمایش گذاشته میشوند، سریعتر منتقل میشوند با این حال کانالهای ارتباطی نیز اهمیت دارند.
امروزه به دلیل وجود رسانههای اجتماعی اینترنتی(مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و...) ارتباط با مخاطب به صورت دو طرفه انجام میگیرد و یک برند میتواند بازخورد یا پیشنهادات مشتریان را نسبت به انیمیشنها سریعا دریافت کند. به عبارت دیگر بر خلاف شبکههای رادیویی و تلویزیونی که هنگام تبلیغات هیچگونه بازخوردی دریافت نمیکردند، در رسانههای اینترنتی ارسال بازخورد بین طرفین و با کمترین هزینه انجام میگیرد. بدین ترتیب کاربران آنلاین وقت گذراندن در رسانههای اجتماعی را ترجیح میدهند. به دلیل اینکه امکان تعامل با افراد نسبت به رسانههای سنتی کم هزینهتر و راحتتر میباشد.
برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی با پارت انیمیشن در ارتباط باشید
تاثیر انیمیشن کوتاه تبلیغاتی بر مشتریان
اگرچه نمایش انیمیشن کوتاه به افراد مانند روشهای دیگر تبلیغات میتواند منجر به رفتار اجتناب از آگهی شود. با این حال بعد از تکرار انیمیشنهای تبلیغاتی، نگرش مثبتی در مخاطبان هدف ایجاد میگردد. در اغلب اوقات شخصیتهای متحرک سه بعدی و جلوههای صوتی و تصویری در یک انیمیشن نظر افراد را به خود جلب میکنند و توجه مصرفکننده به این نوع تبلیغات موجب کاهش نرخ پرش خواهد شد. به اشتراکگذاری انیمیشنهای کوتاه راحتتر انجام میشود بنابراین اکثر برندها این موضوع را هنگام تبلیغات در نظر میگیرند. هرچه قدر یک پست انیمیشن تبلیغاتی لایک بیشتری در شبکههای اجتماعی داشته باشد و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود، به یاد ماندنیتر خواهد بود.
نقش انیمیشن کوتاه بر رشد تجارت
صنعت تبلیغات با ایجاد انگیزه در مخاطبان هدف، تمایل به خرید محصولات را افزایش میدهد. رونق کسب و کار، فروش محصولات، اشتغالزایی و بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه از جمله نتایجی هستند که برندهای مطرح دنیا به وسیله تبلیغات انیمیشنی به آن دست مییابند. تبلیغات میتواند الگوی مصرف را در جامعه تغییر دهد و موقعیت یک محصول را در بازار تثبیت نماید. متداولترین سبک انیمیشنهای تبلیغاتی موشن گرافیک است که با آن میتوان متن و تصاویر را به صورت متحرک درآورد و انیمیشنهای بسیار ساده تهیه کرد. در حال حاضر موشن گرافیکهای دوبعدی و سه بعدی جایگاه خاص را در پلتفرمهای آنلاین و وب سایتها پیدا کردهاند.
سفارش انیمیشن تبلیغاتی نقش مهمی در زمینه بازاریابی به ویژه اینترنتی ایفا میکند. کاربران آنلاین تبلیغات به شکل موشنگرافیک و انیمیشن را نسبت به تصاویر ثابت ترجیح میدهند. به عبارتی تبلیغات بنری ثابت در مقایسه با نوع متحرک به سختی نظر مصرفکنندگان را به خود جلب میکند و حتی میتواند نگرش منفی در مخاطبان هدف ایجاد نماید. از طریق تکرار تبلیغات انیمیشنی کوتاه، نام برند و یا سایر مفاهیم راحتتر به مخاطبان انتقال داده میشود و در ذهن آنها ماندگار خواهد شد. هدف از تبلیغات علاوه بر معرفی محصولات و جذب مشتریان میتواند رشد تجاری و ارتقای یک برند باشد. به کارگیری انواع تبلیغات انیمیشنی با ایجاد ارتباطات در سطح گسترده و افزایش فروش موجب رشد تجارت یک برند خواهد شد. فهرست عنوانهایی که در این مقاله بیان شدهاند عبارتند از: نقش انیمیشن کوتاه بر رشد تجارت، ویژگیهای انیمیشن سه بعدی، تاثیر انیمیشن کوتاه تبلیغاتی بر مشتریان، ارتباط با مخاطبان و مزایای سفارش انیمیشن تبلیغاتی.
- ۰ ۰
- ۰ نظر