انیمیشن ؛ یک سر و گردن بالا تر از بقیه
انیمیشن های تبلیغاتی در بسیاری از جنبه ها اثربخشی ویژه ای دارد؛ زیرا به عنوان مثال می تواند گزینه ای بسیار ارزان تر نسبت به تبلیغات های سنتی، باشد. و همچنین در جذب مخاطبان و همچنین بسیاری از مزایای دیگر موثر باشد. در تبلیغات های به روش سنتی، دقیقا مانند ضبط فیلم ها، بازیگران نقشی که کارگردان هنری بر عهده آن ها قرار می داد را اجرا می کردند. که در این روش به تعداد قابل توجهی نیروی انسانی برای ساخت و تولید نهایی، احتیاج می شد. و علاوه بر این، وقوع خطاهای احتمالی که اجتناب ناپذیرند، می تواند هزینه های مالی و هزینه زمانی پروژه را افزایش بدهد. که این هزینه ها با توجه به دامنه گسترده تر وقوع خطا و تاخیر در روش های سنتی، نسبت به انیمیشن های تبلیغاتی ، تفاوت قابل توجهی پیدا می کند. و دلیل آن این است که برای ساخت انیمیشن ها تبلیغاتی ، تنها به چند انیماتور متخصص و کار بلد و بازیگران صوتی، نیاز خواهید داشت.اما هزینه و زمان تنها دلایل برتری انیمیشن های تبلیغاتی نسبت به مدل های سنتی در زمینه تبلیغات نیست، بلکه موارد دیگری هم وجود دارد که در ادامه از آن ها نام می بریم:
- انیمیشن به طور کلی سرگرم کننده است؛ برای تماشا و ایجاد تعامل با مخاطبان، موفق تر از تبلیغات سنتی است.
- انیمیشن اغلب شامل جنبه های طنز یا کمدی است؛ که تماشاگر را برای مدت طولانی سرگرم می کند.
- انیمیشن به شما اجازه می دهد که خلاقیت بیشتری داشته باشید؛ زیرا شما می توانید تقریبا هر چیزی را در انیمیشن های تبلیغاتی ارائه دهید؛ همچنین در انیمیشن شما هیچ محدودیتی برای نمایش مفاهیم های غیر واقعی، که در دنیای زنده وجود ندارند، ندارید. ضمن اینکه ترکیب تخیلات ذهنی با داستان شما، نیز یک راه خوب برای جذب توجه مخاطبان است.
- انیمیشن می تواند جوهر برند شما را در خود بگنجاند؛ و دقیقا همانطوری که شما می خواهید، محصول را برای مخاطبان خود، تبیین کند.
- انیمیشن های تبلیغاتی به طور کلی شامل فیلم های کوتاه است؛ که به صورت واضح و سریع، با مخاطبان خود، ارتباط برقرار می کنند. و اطلاعات را به شیوه ای خلاقانه منتقل می کنند.
و مواردی مشابه این ها که همگی موید حضور انیمیشن در دنیای تبلیغات می باشند. و در ادامه با برخی از زوایای دنیای انیمیشن های تبلیغاتی ، آشنا می شویم.
انیمیشن تبلیغاتی ؛ یه انتخاب استراتژیک
ک انیمیشن تبلیغاتی قادر به خلاصه کردن کل تبلیغات خود، در چند قاب تصویر که شامل صدا نیز هستند، می باشد. و این توانایی شماست که یک مفهوم جامع و قوی را در همین چند قاب تصویری که در اختیار دارید، به نمایش بگذارید. انیمیشن به شما اجازه می دهد شخصیت هایی را ایجاد کنید که نیازی به واقع بینی ندارند. و می توانند در دنیای مجازی که از زندگی روزمره ما دور است، زندگی کنند. و این ویژگی برتر به شما اجازه می دهد که با استفاده از همین قدرت تخیل، ذهن مخاطب را سمت خود جذب کنید.
یکی از نقش های ویژه انیمیشن در تبلیغات این است که، کمک می کند تا ارتباطات خود را با مشتریان را بهبود بخشید. همه حوصله و یا فرصت خواندن صفحات و متن های زیاد را برای درک محصول شما را، نخواهند داشت؛ اما اکثر افراد ویدیو های جالب انیمیشنی را به خوبی تماشا می کنند. درواقع حضور انیمیشن در تبلیغات، به شما اجازه می دهد همه چیز را به سادگی و به طور موثر توضیح دهید؛ و همچنین به مشتریان خود، در درک محصول یا نام تجاری خود کمک کنید. استفاده از انیمیشن به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما می تواند نگاه مدرن و دقیق شما را افزایش داده و نام تجاری شما را جذاب تر و جذاب تر کند
به محصول خود شخصیت دهید
که می تواند از یک بازیگر زنده، خیلی موثرتر باشد. تبلیغات های انیمیشنی ساخته شده برای تلویزیون، رسانه ها و شبکه های اجتماعی و وب سایت ها، با استفاده از شخصیت انیمیشنی اختصاصی، که برای برند و یا محصول شما، طراحی شده است، کمک زیادی می کند که محصول و یا نام تجاری شما در خاطره و ذهن مخاطبان نقش ببندد.علاوه بر آن مطالعات نیز نشان داده است که استفاده از انیمیشن در تبلیغات تنها در سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است؛ به این معنی که صاحبان کسب و کار بیشتر به این سمت می روند که انیمیشن برای فروش، توضیح و آموزش تاثیر به سزایی می گذارد. انیمیشن های تبلیغاتی تولید شده، آمار بازدیدکنندگان سایت را بهبود می بخشد، نقشی اساسی در بهینه سازی موتور های جست و جو، ازجمله گوگل، دارد، و همچنین نرخ تبدیل محصولات تولیدی به فروش را بهبود می بخشد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر