ساخت انیمیشن تبلیغاتی ارزان قیمت

۲۹ بازديد

به طور معمول هزینه ساخت انیمیشن‌ تبلیغاتی کمتر از فیلم کوتاه است و روشی خلاقانه برای ارتباط موثر با مشتریان بالقوه می‌باشد. انیمیشن‌ها به صورت بنر تبلیغاتی در فضای مجازی باشند و یا محتوای ویدئویی در شبکه‌های تلویزیونی، ‌می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا محصولات خود را معرفی نمایند. همچنین با کمترین هزینه آگاهی مصرف‌کنندگان از یک برند را افزایش می‌دهند.

بیشتر بدانید:

بازاریابی محتوایی نیز به تولید محتوای خوب و نظارت روی آن تمرکز می کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید محتوا با اخذ سفارش تولید محتوا انواع محتواهای کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند تا به کمک آنها بتوانید مخاطبان خود را جلب نمایید.

مقدمه

انیمیشن تبلیغاتی، ویدئویی کوتاه است که به طور واضح و سریع اطلاعات را به مخاطب منتقل ‌می‌کند. اغلب کسب و کارها برای تبلیغ برند در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، آپارات و... از انیمیشن و یا موشن گرافیک‌های ساده استفاده ‌می‌کنند. محبوبیت این نوع ویدئوها همچنان در حال افزایش است و راهکاری عالی برای معرفی محصول و اطلاع رسانی درباره برند می‌باشد. هزینه ساخت انواع انیمیشن‌ها متفاوت است و معمولا محتواهای ویدئویی تبلیغاتی توسط تیم‌های حرفه‌ای ساخته ‌می‌شوند. 

فهرست مطالبی که در این مقاله مطرح شده‌اند عبارتند از: هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی، سفارش ساخت انیمیشن، مهارت‌های لازم برای ساخت انیمیشن‌، انواع انیمیشن تبلیغاتی، فیلمنامه و کاراکترهای انیمیشن تبلیغاتی. 


 

هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی 

هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی ارزان قیمت  به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارتند از: تایم انیمیشن، نوع فیلمنامه، ساخت استوری بورد، رعایت استانداردهای پخش، شیوه تدوین و مدت زمان اجرای پروژه. انیمیشن‌ها فقط به متحرک‌ سازی گرافیک‌ها و تصاویر محدود نمی‌‌شوند، بلکه به شیوه داستانی و از طریق کاراکترها ‌می‌توانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده را به مخاطب نمایش دهند. تایم انیمیشن‌های تبلیغاتی متفاوت است و ‌این نوع ویدئوها می‌توانند درباره هر موضوعی ساخته شوند. معمولا یک انیمیشن‌ تبلیغاتی در مدت زمان 15 تا 60 ثانیه به نمایش گذاشته ‌می‌شود. سازندگان انیمیشن قبل از هر کاری بر اساس طول ویدئو و میزان پیچیدگی آن بودجه پروژه را برآورد ‌می‌کنند. منطقی است که هر چه طول ویدئو و تعداد اعضای تیم سازنده انیمیشن بیشتر باشد، هزینه بالاتری برای ساخت آن در نظر گرفته ‌می‌شود. به عنوان مثال قیمت انیمیشن 30 ثانیه‌ای بسیار کمتر از یک ویدئوی 3 دقیقه‌ای است.

استانداردهای پخش و ابعاد خروجی مانند 4K، Full HD و HD موارد دیگری هستند که در هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی محاسبه ‌می‌شوند. هرچه کیفیت خروجی بهتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. تدوین و کارگردانی نیز از جمله عوامل تعیین‌کننده قیمت هستند. تدوین یکی از مهمترین مراحل در ساخت انیمیشن است. طی این مرحله ویدئوی نهایی برای انتشار آماده ‌می‌شود. به عبارتی ادغام، ویرایش و اصلاح فریم‌های ویدئو در مرحله تدوین انجام می‌گردد. هرچه محتوای ویدئویی حرفه‌ای‌تر تدوین شود، هزینه انجام پروژه افزایش خواهد یافت.

سفارش انیمیشن تبلیغاتی 

تهیه انیمیشن تبلیغاتی بر فروش محصولات تاثیر زیادی دارد. اگر این نوع محتوای ویدئویی متناسب با نیاز مشتریان تهیه شود می‌تواند بیشترین اطلاعات را درباره محصول و برند ارائه دهد. در حال حاضر برای آماده سازی انیمیشن‌های دو بعدی از نرم افزارهای Adobe مانند Adobe Animate CC، Adobe After Effect و یا برنامه Moho استفاده ‌می‌شود. همچنین انیمیشن‌های سه بعدی با نرم افزارهایی مانند Autodesk 3D Max، Cinema 4D و Autodesk Maya ساخته ‌می‌شوند.

بهتر است برای سفارش انیمیشن تبلیغاتی سرمایه مورد نیاز آن برآورد گردد. معمولا استودیوهای انیمیشن بر اساس سبک و مدت زمان محتوای ویدئویی بودجه آن را تعیین ‌می‌کنند. باید دقت داشت که ویدئوهای تبلیغاتی هویت یک برند را به مخاطب می شناسانند. منطقی است که سرمایه‌گذاری برای ساخت انیمیشن‌های با کیفیت ایده مناسبی است تا یک برند به طور صحیح به مشتریان معرفی گردد. در صورتی که انیمیشن‌ها خلاقانه و جالب ساخته شوند ‌می‌توانند بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کنند. همچنین ارتباط برند با مشتری را بهبود بخشند و در نهایت فروش محصولات را افزایش دهند. این نوع تبلیغات دقیقا آنچه را که مخاطب باید درباره محصول بداند به طور واضح بیان ‌می‌کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.