همه چیز درباره لباس کار رستوران

۲۴ بازديد

مهم ترین نکات انتخاب لباس کار رستوران

 

در این مطلب به معرفی مهم ترین نکات انتخاب لباس کار رستوران می پردازیم. پوشیدن لباس مناسب توسط پرسنل رستوران و همچنین کافی شاپ ها نقش مهمی در جذب مشتری دارد. البته نباید زیبایی محیط، رفتار شایسته پرسنل ، کیفیت غذا و بهداشت آن را نادیده گرفت. بعد از آشنایی با نکات انتخاب لباس کار رستوران، قطعا انتخاب بهتری برای پرسنل خود خواهید داشت.

نکات انتخاب لباس کار رستوران

 

مهم ترین و ضروری ترین نکات انتخاب لباس کار رستوران چیست؟ اگر صاحب یک رستوران یا کافی شاپ هستید قطعا می دانید که پارامترهای مختلفی در جلب نظر و اعتماد مشتریان وجود دارد که یکی از آن ها رفتار شایسته پرسنل و البته نحوه پوشش آن هاست. به طور معمول هنگامی که مشتری وارد رستوران می شود اولین چیزی که توجه او را جلب می کند نحوه لباس پوشیدن گارسون ها و منشی هاست. اگر آن ها لباسی بسیار عالی بر تن داشته باشند تصویر خوبی از شما در ذهن مشتری ثبت خواهد شد. پس برای دانستن نکات انتخاب لباس کار رستوران تا انتها با ما همراه باشید.

 

رنگ مناسب

 

واقعیت این است که رنگ ها به دلیل جذابیت بصری و تاثیری که در ذهن مشتری برجای می گذارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. بر اساس عقیده عده ای از کارشناسان می توان ادعا کرد که رنگ ها پادشاهی می کنند چون در نگاه اول این موضوع را به مشتری گوشزد می کنند که فضای رستوران در چه حال و هوایی قرار دارد. اگر می خواهید برای پرسنل فعال در فست فود اقدام به انتخاب رنگ کنید باید به سراغ رنگ های تند و اشتها آور مانند قرمز بروید. این رنگ تاثیر فوق العاده در ایجاد هیجان دارد. اگر به دنبال ساده نشان دادن فضای کار خود هستید باید از رنگ سفید برای لباس پرسنل و اگر به دنبال لوکس نشان دادن آن هستید باید رنگ مشکی را انتخاب کنید.
بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره انتخاب رنگ لباس کار رستوران، یک سوال مهم از خود بپرسید. شعار رستوران شما چیست؟ آیا می خواهید سادگی و تمیز بودن را به مشتری القا کنید؟ آیا می خواهید او فضای لوکس رستوران شما را بهتر متوجه شود؟ آیا می خواهید رستوران شما نمادی از ثروت و شادی باشد؟ بعد از پیدا کردن پاسخ این سوال می توانید به سراغ انتخاب رنگ بروید.


خاص و شکیل بودن

 

علاوه بر پرسنل، مشتریان نیز دوست دارند که احساس اعتماد به نفس و خاص بودن داشته باشند. هنگامی که شما برای پرسنل خود لباسی انتخاب کنید که این احساسات را در او زنده کند قطعا رفتاری با مشتری خواهد داشت که این احساس را نیز به او منتقل خواهد کرد. واقعیت این است که رستوران داری یکی از پررقابت ترین مشاغل موجود در جهان است و محدود به کشور ایران نمی شود. یکی از مهم ترین مواردی که همیشه باعث جلب توجه مشتری به کسب و کار شما می شود زیبایی است.
توصیه می کنیم برای آقایان از جلیقه و شلوار یا کت و شلوار ، برای خانم ها از مانتو و شلوار و برای نیروهای خدماتی از روپوش کار رستوران سفید و تمیز استفاده کنید. معمولا آشپزها افرادی هستند که در پشت صحنه مشغول به کار هستند و مشتریان آن ها را نمی بینند. اما باید برای آشپزها هم لباسی تهیه کنید که به وسیله آن بتوانند بهداشت را در بهترین حالت خود حفظ کنند. یکی از مواردی که جزو نکات انتخاب لباس کار رستوران محسوب می شود این است که پرسنل باید در آن احساس راحتی کند. اگر هوا گرم یا سرد است باید جنس پارچه متناسب با آن فصل باشد. اگر لباس تنگ تر یا گشادتر از سایز فرد باشد قطعا در هنگام کار کردن با مشکلات زیادی از جمله کلافگی مواجه خواهد شد.

 برای دریافت لیست قیمت و خرید روپوش آشپزی  به لینک زیر مراجعه کنید :
https://dookhteyadegar.com/product-category/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

تناسب با فضا

 

تمام پارامترهای موجود در فضای رستوران مانند یک پازل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و ناهماهنگ بودن هر کدام می تواند کل پازل را تخریب کند. توصیه می کنیم یونیفرم را سازگار و هماهنگ با فضای داخلی رستوران یا کافی شاپ انتخاب کنید. اگر سبک دکوراسیون داخلی رستوران شما از نوع سنتی است می توانید از روپوش ها یا پیش بندهایی ساده یا دارای طرح سنتی بهره بگیرید. هر کدام از سبک هایی که در دکوراسیون داخلی رستوران اجرا می شوند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که تمام افراد شاغل در آن باید از این سبک پیروی کنند.

درج برند بر روی لباس

 

لوگو یا همان برند چیزی است که می توانید به راحتی آن را در ذهن مشتری جا بیندازید. شاید این تصور را داشته باشید که درج لوگو بر سردرب رستوران مهم ترین کاری است که می توانید انجام دهید. اما باید بدانید که به جز درج لوگو بر سردرب رستوران باید از آن در جاهای دیگر نیز استفاده کنید. به طور مثال چاپ آن بر روی لباس پرسنل از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر تمام تولید کنندگان لباس و روپوش کار رستوران مانند برند ” لباس پوشان آسیایی ” اقدام به چاپ لوگو بر اساس سفارش مشتریان می کند. این برند یکی از معتبرترین برندهای فعال در شهر تهران است که با سازمان ها ، ادارات و اماکن مختلفی همکاری داشته است. اگر قصد خرید لباس کار یکسره با کیفیت ، خرید حوله هتلی یا خرید ملحفه هتلی را دارید می توانید از طریق این برند اقدام کنید.

 

جنس

 

جنس از مهم ترین نکات انتخاب لباس کار رستوران محسوب می شود. معمولا لباس کار رستوران به دلیل سروکار داشتن با مواد غذایی مختلف در معرض لکه قرار دارد. بهتر است جنس لباس از پنبه باشد تا به سرعت تمیز شود. می توانید از روپوش بر روی لباس کار خود استفاده کنید تا در صورتی که کثیف شد به سرعت آن را تعویض کنید. کثیف بودن لباس کار در نظر مشتری اصلا صحیح نیست.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.