نحوه شستشن و ضدعفونی کردن لباس پزشکی

۲۵ بازديد

نحوه شستشن و ضدعفونی کردن روپوش سفید پزشکی

اگر شما در حال آموزش یا کار در بیمارستان ، آزمایشگاه تحقیقاتی یا مرکز پزشکی هستید ، حتما ، اهمیت تمیز کردن و ضد عفونی کردن روپوش های خود را می دانید.اما آیا میدانید چگونه از روپوش سفید پزشکی خود مراقبت کنید.اگر نمیدانید با دوخت یادگار  همراه باشید ، چون ما در اینجا شما را با نحوه مراقبت ، شستن و ضدعفونی کردن روپوش پزشکی و لباس های بیمارستانی آشنا می کنیم.

روش های مناسب شستشو می تواند روپوش های شما را تمیز نگه داشته و از شیوع میکروب ها جلوگیری کند.مراقبت صحیح از روپوش بیمارستانی ، می تواند عمر آنها را طولانی تر کرده و به جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی چه در خانه و چه در محیط بیمارستان کمک کند.اولین قدم برای نگه داشتن روپوش تمیز ، اطمینان از شستن لباس به طور مرتب است.این کار را یک بار در هفته انجام ندهید.اگر زودتر آنها را بشویید ، لکه ها راحت تر پاک می شوند.این ایده خوبی است که کت خود را بعد از هر بار شستشو اتو کنید.

لباس بیمارستانی اصفهان ، ممکن است در حین کار ، برخی از آلاینده های ناخوشایند را به خود جذب کرده باشد و احتمالاً نمی خواهید به همین دلیل آنها را با بقیه لباسهای خود بشویید.اما دلیل خوب دیگری وجود دارد که شما باید روپوش های خود را جدا از دیگر لباس ها بشویید و آن این است که برای تمیز شدن لباس های کار ، باید آنها را برای مدت طولانی تر و در دمای بالاتر از لباس های معمولی خود بشویید.

 یا زنانه می شود.نکته اصلی برای تمیز و سفید نگه داشتن روپوش سفید آزمایشگاه ، رفع لکه ها در اسرع وقت است.شستشوی منظم به از بین بردن لکه ها و همچنین روغن بدن و خاک کمک می کند.البته مهم است که چندین روپوش تمیز داشته باشید و در طول هفته آنها را تعویض کنید.

برای خرید لباس پزشکی از فروشگاه دوخت یادگار هم اکنون اقدام و سفارش خود را ثبت کنید 

همیشه لباس های سفید را جدا از لباس های رنگی بشویید.اگر لکه ای روی روپوش شما ایجاد شده قبل از شستن مقداری مواد شوینده روی نواحی بسیار آلوده بریزید و اجازه دهید پاک کننده لکه حداقل 15 دقیقه قبل از شستشو روی پارچه بماند.لکه های روی روپوش را قبل از خشک شدن بررسی کنید.اگر لکه ها باقیمانده اند ، دوباره اقدامات لازم برای از بین بردن لکه ها را انجام دهید.

بسیاری از افراد ، لباس های 100٪ آ نخی را می پوشند.روپوش های آزمایشگاهی نخی ، خیلی زود چروک می شوند ، بنابراین اتو زدن روپوش نخی زمانی که هنوز کمی مرطوب است باعث کاهش چین و چروک می شود.

رفع لکه خون از روی روپوش سفید آزمایشگاهی – با خیساندن در آب سرد شروع کنید.آب گرم لکه های خون را ثابت کرده و از بین بردن آنها را بسیار سخت می کند.بلافاصله بعد از ریختن خون روی پارچه سعی کنید با آب سرد اقدام به رفع آن نمایید.اگر زمان زیادی از ریختن لکه خون روی پارچه می گذرد بسته به بافت و نوع پارچه از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.مقداری از ماده شوینده روی لکه بریزید و بگذارید پنج یا ده دقیقه بماند و آنگاه آن را بشویید.

استفراغ ، ادرار و مدفوع – این لکه ها باید با آب سرد رفع شوند.هر ماده جامد را با کمک یک لبه یک قاشق یا چاقو یکبار مصرف بردارید و هرگز ماده جامد را با پارچه مالش ندهید ،زیرا این لکه وارد عمق پارچه می شود.ابتدا قبل از استفاده از مواد شوینده سنگین ، لباس را با یک جریان ثابت از آب سرد آبکشی کنید.برای از بین بردن بوی بد از روی لباس می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

پماد – برای از بین بردن لکه های مبتنی بر روغن باید از آب گرم استفاده کرد.هر نوع مواد جامد را بدون مالش از لباس جدا کنید.کمی از مواد شوینده مخصوص را روی محل آلودگی بریزید و بگذارید پنج تا ده دقیقه کار کند.سپس با آب داغ بشویید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.