ضرورت استفاده از روپوش آشپزی در رستوران

۲۵ بازديد

در سال‌های اخیر استفاده از لباس کار رستورانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما به دلیل نداشتن آشنایی کافی در این خصوص این موضوع باعث شده است که افراد در زمان خرید این لباس‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.
در این گفتار قصد داریم تا شما را بیشتر با لباس‌های رستورانی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانید لباس‌های با کیفیت و مناسبی برای رستوران و پرسنل خود تهیه نمایید پس در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از لباس کار رستورانی

تصور کنید که وارد محیط رستوران شده‌اید زمانی که با پوشش یکدست پرسنل رستوران روبه رو می‌شوید اعم از آشپز، پیشخدمت، نگهبان و غیره که هر کدام یونیفرم مخصوص خود را پوشیده‌اند باعث زیبایی و جذابیت بیشتر رستوران شده است.
در حال حاضر یونیفرم‌های متنوعی برای رستوران‌ها طراحی شده است که خرید این نوع لباس‌ها می‌تواند برای مدیران رستوران‌ها مزیت‌های بسیاری در پی داشته باشد. کیفیت لباس کار حرفه ای بسیار مهم است به این دلیل که جنس مرغوب این نوع یونیفرم‌ها نشان دهنده اهمیت ویژه‌ای است که برای محیط کار قائل هستید؛ همچنین رضایتمندی بیشتر مشتریان را به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر آن نیز از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است با این تفاسیر یکی از نکات بهداشتی داشتن لباس محل کار مخصوص و با کیفیت است.

لباس پیشخدمت رستوران چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین کارکنان رستوران پیشخدمت و سرپیشخدمت است زیرا بیشترین ارتباط و تعامل را با مشتریان دارد و از این رو باید لباس کاری که می‌پوشد بسیار با کیفیت و تمیز باشد. همانطور که احتمالا مشاهده کرده‌اید یونیفرم پیشخدمت‌های باید متمایز‌تر از سایر کارکنان باشد همچنین طراحی آن باید اعم از پیراهن، جلیقه، شلوار است.

اکنون در بیشتر رستوران‌ها از این لباس‌ها استفاده می‌شود. البته در برخی از رستوران‌ها از پاپیون نیز برای یقه لباس پیشخدمت‌های رستوران و هتل استفاده می‌شود. لباس سرپیشخدمت نیز باید کاملا متمایز با لباس پیشخدمت‌ها باشد و کاملا بتوان از دو را از هم تشخیص داد.
برای خرید لباس کار رستورانی از تولیدی دوخت یادگار به لینک زیر مراجعه کنید :
https://dookhteyadegar.com/product-category/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

لباس آشپز و سرآشپز رستوران

همانطور که می‌دانید سرآشپزها در رستوران نقش کلیدی را بر عهده دارند به همین دلیل انتخاب لباس کار خوب برای این حرفه اهمیت زیادی دارد، لباس کار آن‌ها باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. با توجه به اینکه سرآشپز مستقیماً با غذای رستوران و مواد غذایی در ارتباط است. لباس آشپزی باید خاص باشد و با دیگر آشپزها متفاوت باشد. دیگر آشپزها نیز باید حتما از روپوش آشپزی استفاده کنند که معمولاً شامل پیراهن آشپز، کلاه آشپزی و شلوار کار است. توجه داشته باشید که خوب است سرآشپز رستوران یکدست لباس جداگانه مخصوص نیز داشته باشد.

یونیفرم‌های رستورانی برای نیرو‌های خدماتی رستورانی

هر رستورانی دارای تعدادی نیروی خدماتی است که هر کدام وظایف خاصی را انجام می‌دهند از این رو می‌بایستی لباس کاری که این عزیزان می‌پوشند با سایر کارکنان رستوران متفاوت باشد تا بتوان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد.
معمولاً این لباس کار‌های رستورانی مانند لباس‌های خدماتی در دیگر محل‌های کاری است از این رو نیز کیفیت این لباس‌ها بسیار حائز اهمیت است به این دلیل که نیرو‌های خدماتی با مواد شیمیایی درگیر هستند نیاز است که حتما لباس‌هایشان به صورت مرتب تمیز و شستشو داده شود و اگر کیفیت این لباس‌ها بسیار پایین باشد در اثر شستشوی زیاد سریع‌تر آسیب می‌بیند.

روپوش آشپزی

ویژگی‌های یونیفرم کار رستورانی عبارت است از:

  • طرح و مدل متفاوتی دارد
  • رنگ‌بندی که برای لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد همخوانی دارد.
  • از ویژگی‌های لباس رستورانی تبادل حرارت است که به سهولت انجام می‌شود.
  • جنسی که برای لباس رستورانی استفاده می‌شود بسیار خنک است.
  • لباس ضد چروک و وزن سبکی دارد.
  • جنس به کار رفته شده در لباس کار‌های رستورانی معمولاً از‌ترگال یا کجراه است.

مزیت‌های یونیفرم رستوران

استفاده از یونیفرم رستوران مزیت‌های زیادی را به دنبال دارد از جمله باعث زیبایی و جذابیت بالا در میان کارکنان را به وجود می‌آورد هم اینکه کارکنان باید مدت زمان زیادی این لباس را به تن داشته باشند باید احساس راحتی در آن داشته باشند. مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از یونیفرم نظیر:

  1. شناسایی سریع‌تر پرسنل رستوران
  2. مسئولیت‌پذیری بالا
  3. ایجاد اعتماد به نفس برای پرسنل
  4. تبلیغ برند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. شناسایی سریع‌تر پرسنل رستوران

با توجه به بزرگ بودن فضای رستوران برای اینکه بتوان کارکنان را از مشتریان متمایز کردن لازم است که آن‌ها یونیفرم مخصوص داشته باشند این کار به شناسایی هر چه بهتر و سریع‌تر کارکنان از پیشخدمت تا سرآشپز و حتی نیرو‌های خدماتی کمک شایانی می‌کند.

2. مسئولیت‌پذیری بالا

کارکنان رستوران با استفاده از یونیفرم شناخت کامل‌تری به وظایف خود دارند و احساس مسئولیت بیشتری نیز در قبال کار خود دارند. در واقع یونیفرم می‌تواند به عنوان یکی از عوامل محرک کننده برای کارکنان محسوب شود.

3. ایجاد اعتماد به نفس برای پرسنل

یونیفرم رستوران به علت طرح و کیفیت بالایی که دارد باعث اعتماد به نفس کارکنان می‌شود و بهتر می‌توانند کارشان را انجام دهند.

4. تبلیغ برند

رستوران‌ها با طراحی یونیفرم و چاپ برند خود اقدام به بازاریابی و تبلیغات می‌کنند تا به این وسیله برند خود را به سایرین معرفی کنند.

خرید البسه کار رستوران

معمولا رستوران‌داران برای کارکنان خود یونیفرم تهیه می‌کنند و آرم یا برند کاری خود را بر روی آن چاپ می‌کنند تا از این طریق تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی مشتریان خود بگذارند و به صورت غیرمستقیم برند خود را تبلیغ کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.