انواع روپوش کار چیست ؟

۲۳ بازديد

روپوش کار چیست ؟

بر طبق تعاریف هر چیز که به تن پوشیده می شود ، روپوش  یا تن پوش می گوید که می تواند به دلیل پوشش بدن ، حفظ گرما یا سرما ، ایمنی ، باور های مذهبی یا اقلیمی و دلایل بسیار دیگر باشد . اما روپوش کار ، تن پوشی است که صرفا در زمان کار و در محیط کار پوشیده می شود . و مهم ترین دلیل استفاده از آن حفظ ایمنی از خطر ، بیماری ، آلودگی و یا پرستیژ کاری باشد .

روپوش کار می تواند در مدل های مختلف و در مشاغل متفاوت استفاده شود . روپوش آشپزی و روپوش پزشکی از نمونه های  رایج روپوش کار است که برای همه ملموس و اشناست .روپوش کار مردانه و روپوش کار زنانه از دیگر مواردی است که کاربرد زیادی در مشاغل مختلف دارد.

در این مقاله علاوه بر آشنایی با  انواع روپوش کار ، شما می توانید نمونه های روپوش کار قابل تولید توسط دوخت یادگار را مشاهده کنید و ازطریق همین صفحه سفارش آنلاین خرید روپوش کار مناسب با شغل خود را ثبت کنید .

روپوش کار نوع ویژه ایی از لباس کار است که مصارف مختلفی دارد. برای اینکه هر محیط کاری سازنده و ایمن باشد، داشتن لباس کار ضروری است. کارفرمایان تجهیزات حفاظت فردی (PPE) را به کارکنان ارائه می دهند تا اهمیت ایمنی بهداشتی کارگران یا کارمندان را به انجام برسانند. پس برای محیط کاری بهتر و سازنده تر باید لباس کار یا روپوش کار  را هم در اختیارشان بگذارند.

پوشیدن روپوش کار در مشاغل مختلف کاربرد بسیاری دارد و به دلایل مختلف از آن استفاده های بسیاری می شود  که می تواند رعایت نکات بهداشتی ، یکدستی و نظم محیط کار ، ایمنی و یا از جنبه ی برندینگ و معرفی کسب و کار باشد . 

جنس روپوش کار بر اساس محیط کار ، شرایط آب و هوایی و جنسیت کارکنان می تواند تغییر کند .روپوش کار مردانه و زنانه در سایز های مختلف و رنگ های مختلف دوخته می شود . 

روپوش کار

برای سفارش دوخت  و خرید روپوش کار  نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری دارید که ما در این مقاله به همه ی آن می پردازیم :

اگر قصد خرید روپوش کار را دارید باید بدانید که قیمت روپوش کار تحت تاثیر عوامل مختلفی است. مهم ترین عوامل در تعیین قیمت روپوش کار جنس پارچه ی آن است. مشخص است که پارچه لباسکار مناسب با محیط معدن با پارچه لباس کار یک فروشگاه باید تفاوت هایی داشته باشد.

  رنگ لباس یونیفرم بسیار حائز اهمیت است که باید با توجه به موارد ذکر شده، رنگ لوگو و برند مجموعه، سرد یا گرم بودن محیط و حتی جنسیت و رده های شغلی انتخاب شود.

انواع چاپ متن ها مثل شعار برند، گلدوزی خاص مثل طرح برند و لوازم جانبی در تزیین لباس کار میتواند برقیمت لباس کار  یا در قیمت  خرید روپوش کار تاثیر گذار باشد.

روپوش کار بسته به این که در کجا و توسط چه کسانی استفاده می شود می تواند انواع مختلفی داشته  باشد . اما به طور کل از روپوش کار در انواع مشاغل استفاده می شود مثل :

  • روپوش پزشکی 
  • روپوش پرستاری
  • روپوش آشپزی
  • روپوش کارگاهی
  • روپوش مهندسی 

که تمامی این موارد بر اساس این که توسط چه کسی یا جنسیتی پوشیده می شود می تواند تغییر کند و به دسته های کوچک تری تقسیم شوند مانند :

  1. -روپوش پزشکی زنانه 
  2. -روپوش پزشکی مردانه
  3. -روپوش پرستاری زنانه 
  4. -روپوش پرستاری مردانه 
  5. -روپوش کار زنانه 
  6. -روپوش کار مردانه 
  7. -روپوش آشپزی زنانه 
  8. -روپوش آشپزی مردانه

همچنین بر اساس سلیقه و شرایط کار روپوش کار می تواند کوتاه یا بلند باشد . روپوش کار کوتاه معمولا توسط آقایان استفاده می شود و خانم ها از روپوش کار بلند استقبال بیشتری می کنند .

برای خرید روپوش کار مردانه یا زنانه  در هر شغل و کسب و کاری که هستید و سفارش دوخت انواع روپوش کار می توانید با دوخت یادگار ارتباط برقرار کرده و به صورت حضوری یا  خرید اینترنتی روپوش کار  را سفارش دهید .
انواع پارچه روپوش کار 

١پارچه ترگال ساده استفاده از پارچه ی ترگال ساده در تولید روپوش کار بسیار رایج است. پارچه ی ترگال ساده با وزن تقریبی ٢۴٠ گرم و عرض ١۵٠ سانتی متر بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای لباس فرم مدارس و مهد کودک ها، یونیفرم اداری، روپوش کار شرکت ها، لباس پرسنلی شرکت ها، رستوران ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک است.

کالیته این پارچه به همراه نمونه مشابه خود پارچه کج راه بیش از صد رنگ را شامل می شود که هر مجموعه ای می تواند با توجه به سلایق و معیار های ذکر شده رنگ مورد نظر خود را از این پارچه ارزان انتخاب کند. در قیمت گذاری پارچه های ترگال و کجراه، رنگ پارچه به علت نرخ مواد اولیه رنگرزی یکی از ملاک های مهم است بدین صورت که رنگ های روشن و متوسط قیمتی ارزان تر نسبت به رنگ های سیر و تیره  دارند. 

٢پارچه کجراه پلی استر ویسکوز پارچه ترگال کجراه در لباسکار آنقدر پر مصرف است که به پارچه لباس کاری شهرت دارد. پارچه کج راه به خاطر ضخامت بیشتر مقاومت کششی بالاتری نسبت به ترگال ساده دارد و در تولید روپوش کار بسیار پر مصرف است.

این پارچه نیز برای دانش آموزان مدارس منطقه های سرد، لباس کار کارکنانی که با جرقه سر و کار ندارند، البسه کارگران در محیط های بدون خطر، مانتو پرسنل خانم، شلوار کارمندان، پرسنل آشپز خانه ها، مراکز بزرگ خرید و غیره بسیار پر مصرف است. قیمت این پارچه نسبت به پارچه ترگال هم رنگ خود کمی بالاتر است اما بدون شک مقرون به صرفه ترین پارچه در دوخت لباسکار های یک تیکه و دو تیکه همین جنس پارچه می باشد. 

٣پارچه لباس کار و کجراه ٣٠  ٧٠ پارچه کجراه پنبه ای سی هفتاد، دو نوع دارد که هر دو به عنوان ٧٠ – ٣٠ شناخته می شوند. • پارچه کجراه ٣٠ در صد پنبه و ٧٠ درصد پلی استر • پارچه کجراه ٧٠ درصد پنبه و ٣٠ درصد پلی استر پارچه لباس کار هم می تواند خالص الیاف طبیعی باشد یا خالص الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از هر دو.

اگر درباره مزایای لیاف طبیعی  به خصوص پنبه آگاه باشید که مشخص است که هرچه درصد پنبه پارچه بالاتر باشد آن پارچه از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. همانطور که می دانید درصد پنبه هرچه بالاتر باشد تبادل حرارتی بدن با فضای محیط بهتر صورت می گیرد و به طبع آن انسان تعرق کمتری می کند. پارچه کجراه پنبه ای بسیار در دفع پرتاب جرقه به لباس عکس العمل خوبی دارد و در صورتی که جرقه به لباس کارگر پرتاب شود به علت وجود پنبه از سوراخ شدن آن جلوگیری می کند.

برای لباس کارکنانی که در محیط های گرم به خصوص مناطق جنوبی فعالیت می کنند، مجموعه های نفتی، سایت های گازی، جوشکاری، پالایشگاه ها، سنگ بر ها و … بهتر است از پارچه کجراه پنبه ای استفاده شود. 

4.پارچه لباس کار لی پنبه ای پارچه های لی ساده یا پنبه ای بسیار محبوب معدن ها، ادارات برق و یا اداره گاز است. لی پنبه ای یک پارچه بسیار مقاوم در برابر پارگی یا خطرات احتمالی برای فرد است. در خرید پارچه لی پنبه ای درباره سنگ شور شدن یا نشدن آن اطلاع پیدا کنید.

 5.پارچه پرشیا پارچه پرشیا که به آن پارچه مکانیک نیز می گویند یک پارچه ضد چروک است که در شستشو نیز تغییر رنگ نخواهد داد. برای یونیفرم اداری کارمندانی که هر روز صبح فرصت اتو کشیدن ندارند بهتر است از پارچه پرشیا استفاده شود. این پارچه چون بدن نما نیست در اکثر موارد برای رعایت حجاب برای مانتو پرسنل خانم مورد دوخت قرار می گیرد. 

6.انواع پارچه لباس کار فاستونی پارچه ی فاستونی، شیک ترین پارچه لباس کار یا لباس فرم کارمندان دفتری شرکت ها، ادارات، شهرداری ها و بانک ها می باشد. در خرید پارچه فاستونی باید به درصد پشم موجود در آن توجه کرد. ارگان ها با توجه به قیمت برای کت و شلوار ها و یونیفرم آقایان معمولا از پارچه های شبه فاستونی بدون درصد پشم بهره می برند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.