دلیل پوشیدن روپوش آشپزی در رستوران

۳۴ بازديد

لباس فرم رستوران چه کمکی به سرآشپزها و پرسنل رستوران خواهد کرد؟

بر اساس قانون بهداشت مواد غذایی، هر فردی که با این مواد سروکار دارد، باید از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کند؛ این بدان معناست که غذا باید با خیال راحت و در کمال رعایت موارد بهداشتی آماده شود. اما در عین حال استفاده از لباس فرم رستوران نیز باعث می‌شود ایمنی غذا حفظ شود.

مهم‌ترین علل اهمیت استفاده از روپوش اشپزی

برای پاسخ به این سوال که چرا سرآشپزها و پرسنل رستوران باید لباس فرم داشته باشند، سه دلیل اصلی را ارائه می‌دهیم و جزئیات آن را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

بهداشت غذایی

پوشیدن یونیفرم مناسب یک اقدام مثبت است که می‌توانید برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی انجام دهید. سرآشپزها باید همیشه روپوش آشپزی  مناسب را در بخش بسته‌بندی و یا آماده‌سازی مواد غذایی بر تن داشته باشند. زیرا این امر کمک می‌کند هر گونه آلودگی روی لباس‌های معمولی مانند موهای حیوانات خانگی یا خاک، غذا را آلوده نکند.

علاوه بر پوشیدن لباس‌های سفید، سرآشپزها باید در حین آماده‌سازی غذا از پوشش موی مناسب نیز استفاده کنند. به عنوان مثال، استفاده از کلاه آشپزی  برای پوشاندن مو و استفاده از ماسک برای پوشاندن موهای صورت به جلوگیری از ریزش موها در غذا کمک می‌کند. رعایت سایر الزامات بهداشتی مانند عدم استفاده از جواهرات در محل کار نیز اهمیت زیادی در خصوص جلوگیری از آلودگی دارد.برای خرید انواه روپوش آشپزی از تولید دوخت یادگار به فروشگاه آنلاین دوخت یادگار مراجعه و سفارش اینترنتی روپوش آشپزی را ثبت کنید:
https://dookhteyadegar.com/product-category/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

راحتی شخصی

اجاق‌های متعدد و سایر تجهیزات گرمایشی بدون شک آشپزخانه‌های تجاری را به محیطی گرم تبدیل می‌کنند. برای سرآشپزها، گرما می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد، به خصوص اگر در شیفت طولانی کار می‌کنند. بنابراین، پوشیدن لباس فرم مناسب برای راحتی شخصی بسیار مهم است.

حرفه‌ای گری

یونیفرم سرآشپز برای ایمنی غذا و همچنین راحتی کارکنان مهم است، اما از نظر ظاهری نیز اهمیت دارد. ممکن است یک آشپزخانه اوپن در رستوران خود داشته باشید که مردم بتوانند غذاهایشان را در حال آماده شدن ببینند، یا احتمال دارد سرآشپزهای محل کار شما توسط مردم دیده نشوند.

با این حال، شکی نیست که یونیفرم سرآشپز ظاهری حرفه‌ای به شما می‌دهد. اگر مشتری متوجه شود سرآشپزی لباس‌های خودش را پوشیده، احتمالا در مورد امنیت غذایی خود اطمینان بیشتری خواهد داشت.

علاوه‌بر این، اگر پرسنل رستوران نیز لباس فرم بپوشند، مشتریان می‌توانند کارکنان را سریع‌تر شناسایی کنند، در نتیجه زمان انتظار کاهش می‌یابد و خدمات مشتری سریع‌تر و بهتر ارائه می‌شود. این موارد در جلب رضایت مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

افزایش اعتماد به نفس

پوشیدن لباس فرم باکیفیت و خوش‌دوخت که به راحتی بر تن بنشیند و اصطلاحا فیت تن شما باشد، اعتماد به نفس وصف‌ناپذیری را به شما خواهد داد. البته مسلم است که منظورمان از لباس فرم، لباس‌های No Name و تبلیغاتی موجود در بازار نیستند؛ چرا که این لباس‌ها هیچگونه الگوی دوختی نداشته و فقط تکه‌های پارچه‌ی به هم متصل شده‌اند. قطعا این البسه موجب افزایش اعتمادبه‌نفس که نشده، حتی باعث از بین رفتن آن نیز خواهند شد چرا که فرم بسیار زشتی را به ظاهر شما خواهند داد. به همین دلیل پیشنهاد ما استفاده از لباس فرم باکیفیت با برندهای معتبر مانند فرم پوش است؛ برندهای تولیدکننده روپوش کار همواره در تلاش هستند که متناسب با هر شغل و صنعتی لباس مناسب از نظر جنس و رنگ تولید نمایند تا افراد بتوانند با پوشیدن آن‌ها از شغل خود که همانا هنر آن‌هاست لذت کافی را ببرند و با اعتمادبه‌نفس بالا مشغول به فعالیت شوند.

مقاله پیشنهادی :روپوش کار چیست 

درک اهمیت یونیفرم سرآشپز یک امر ضروری به حساب می‌آید؛ زیرا نه تنها برای ایمنی غذا مفید است، بلکه نشان‌دهنده ایمنی شخصی، راحتی و حرفه‌ای بودن فرد نیز خواهد بود. پوشیدن یونیفرم و لباس فرم رستوران مزایای زیادی دارد، از جمله نظافت شخصی، زیبایی ظاهر فرد، ایجاد شرایط مناسب برای تشخیص سمت افراد بر اساس رنگ یا نوع لباس، ایجاد زیبایی بصری در محیط رستوران و موارد دیگر. تمامی این مزایا را می‌توانید با خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند دوخت یادگار  یکجا به‌دست آورده و در حرفه‌ی خود از نظر ظاهری به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید.

چرا آشپزها روپوش آشپزی سفید می‌پوشند؟

لباس سرآشپز ها یک ابزار کاربردی برای آنان است. هرچند در سالهای اخیر شاهد تنوع در رنگ و طرح این روپوش‌ها هستیم، اما همچنان رنگ سفید پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین رنگ است. این رنگ زودتر آلودگی‌ها را نشان می‌دهد، ولی از طرفی هم راحت با سفیدشویی به حالت قبل خود باز می‌گردد.

برخلاف تصورات، رنگ‌های تیره هم لکه‌های زیادی را بر روی خود نشان می‌دهند، اما به هیچ وجه هم پاک کردن این لکه‌ها از روی آنان ساده نیست. از نظر روانی هم سفید رنگ بهتری برای سرآشپز است، چرا که مشتری با دیدن سفیدی لباس، از تمیزی و پاکیزگی سرآشپز؛ غذا و محیط رستوران اطمینان بیشتری کسب می‌کند. علاوه بر این، رنگ سفید گرمای کمتری را به خود جذب می‌کند و در نتیجه به خنک ماندن آشپز در فضای آشپزخانه کمک بیشتری می‌کند.

قسمت‌های مختلف لباس آشپزی

آستین‌های روپوش معمولا بلند دوخته می‌شوند تا جلوی پاشیدن روغن داغ و یا مواد دیگر را بگیرند و از پوست دست محافظت کنند. جلوی روپوش هم معمولا دو لایه روی هم قرار میگیرد و با دکمه بسته می‌شود. این لایه‌ی رویی هم محافظت خوبی برای آشپز فراهم می‌کند و هم بعد از کثیف شدن، به آسانی قابل تعویض است.

مورد بعدی دکمه‌های روپوش است. این دکمه‌ها به جای فلزی و یا پلاستیکی معمولا از جنس نخ و به صورت گره‌هایی نسبتا بزرگ هستند تا احتمال شکسته شدن آنها و سر درآوردن از بشقاب غذا کمتر باشد! البته این مسال در روپوشهای معمولی کمتر دیده می‌شود و نمونه‌های لوکس‌تر با دکمه‌های نخی تولید می‌شوند.

اگر دقت کرده‌باشید، بسیاری از سرآشپزها، شلوارهای بگی می‌پوشند. دلیل این، خنک بودن این شلوارهاست که در محیط گرم آشپزخانه میتواند به خنک شدن بدن سرآشپز کمک زیادی بکند. همچنین میتوانند موجب راحت شدن حرکت و راه رفتن آشپز بشوند.

کلاه و کفش سرآشپز

یکی از بخش‌های مهم لباس آشپزی، کلاه است. این کلاه‌ها معمولا سفید، نخی و اندکی بلند هستند که به خوبی بتوانند گردش جریان هوا را برای فرد فراهم کنند. البته این بلندی معنای دیگری هم دارد. هرچقدر کلاه بلندتر باشد، نشان از حرفه‌ای بودن بیشتر سرآشپز دارد. دلیل اصلی استفاده از کلاه هم جلوگیری از افتادن موها داخل غذا است.

شاید فکر کنید کفش سرآشپز بخش مهمی از کار نیست. اما این کفش‌ها باید چند ویژگی مهم داشته باشند. اول اینکه به اندازه کافی راحت باشند تا امکان حرکت راحت سرآشپز را فراهم کنند. دوم اینکه لیز نخورند و سوم، به حدی رویه آنان محکم باشد تا در صورت افتادن اشیاء سنگین و خطرناک مانند ظروف آشپزخانه یا چاقوها بر روی آنان، از پا محافظت کنند.



نکات مهم آشپزی

  •  برای حفظ سفیدی برنج ، هنگام پخت چند قطره آب لیمو به آب برنج اضافه کنید.
  • بهترین روش باز شدن یخ ماهی، قرار دادن ماهی در درون شیر است. شیر طعم یخی ماهی را از بین می برد و به آن طعم تازگی می دهد.
  • برای جلوگیری از پاشیدن کیک همراه با میوه خشک و یا کشمش، آن ها را کمی در آرد آغشته کنید و سپس به مایه کیک اضافه کنید. آموزش آشپزی
  • افزودن نمک به گوشت خام قبل از پخت، طعم آن را از بین می برد در حالی که افزودن کمی نمک به ماهی قبل از پخت به طعم آن می افزاید.
  • هنگام تفت دادن سبزی یا گوشت، در پایان کار مقدار کمی شکر، عسل یا آب میوه را اضافه کنید تا لعاب داده و طعم آن بهتر شود.
  • ادویه جوز هندی را در آخر به غذا اضافه کنید زیرا حرارت، طعم آن را از بین می برد.
  • هنگامی که کاهو را برش می زنید، استفاده از چاقو باعث تغییر رنگ گوشه های برش خورده کاهو می شود بنابراین کاهو را با دست تکه کنید.
  • قبل از کباب کردن غذا، سیخ کباب و دستگاه کباب پز را چرب کنید.
  • استفاده از قاشق شیاردار هنگام ریختن مایه کیک در قالب مانع ایجاد حباب می شود.
  • افزودن یک قاشق مرباخوری سرکه به روغن هنگام سرخ کردن دونات مانع جذب روغن می شود.
  • برای تازه شدن سبزی آن را در آب سرد حاوی کمی آب لیمو بخوابانید.
  • ۶ دانه سیر له شده و کمی جعفری را به ۱۱۵ گرم کره اضافه کنید و به شکل تنه درخت درآورید . کره را در پلاستیک بپیچید و در فریزر قرار دهید. از این کره می توان در گوشت، سبزی و یا برای روی نان استفاده کرد.
    هنگام استفاده از کره در پخت، کمی روغن به آن اضافه کنید تا کره نسوزد.
  • برای آب پز کردن تخم مرغ، آن ها را در آب جوش قرار دهید و سپس حرارت را کم کنید. این روش مانع ترک خوردگی پوسته تخم مرغ خواهد شد.
  • اگر قصد دارید ماهی را بیش از یک روز فریز کنید، آن را کاملا با نمک و زردچوبه آغشته و بعد فریز کنید.
  • برای جلوگیری از حمله حشرات، به ظرف حبوبات چند دانه میخک اضافه کنید.
  • برای افزودن ماندگاری قهوه، آن را در یک ظرف دردار و سپس در یخچال قرار دهید.25 مزیت جالب نوشیدن قهوه در ابتدای صبح
  • سفیده تخم مرغ یخ زده بهتر کف می کند.
  • برای حفظ سفیدی برنج ، هنگام پخت چند قطره آب لیمو به آب برنج اضافه کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.