طراحی کارت ویزیت خلاقانه و جذاب

۲۳ بازديد

تعریف استانداردی از کارت ویزیت وجود ندارد، اما واضح ترین تعریف کارت ویزیت به شرح زیر است:

قطعه ای مربع یا مستطیل شکل، از جنس کاغذ به همراه سایر مواد، که حاوی مواردی مانند اطلاعات تماس، لوگوی شرکت، توضیحی کوتاه در مورد فعالیت و … است. کارت ویزیت را اشخاص، شرکت های تجاری، خیریه ها و بسیاری از افراد که قصد شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران را دارند، سفارش می دهند.

تاریخچه کارت ویزیت

 کارت ویزیت برای اولین بار در قرن 15 چین ساخته شد. چینی های باستان از این کارت های بدوی استفاده می کردند تا افراد دیگر پیش از ورود آنها مطلع شوند. این نشان می دهد از اولین کارت های ویزیت به همان روشی استفاده می شده که ما امروزه از طریق پیام رسان های اجتماعی استفاده می کنیم.

در ابتدای قرن 17 میلادی، استفاده از کارت ویزیت به شکلی اشرافی و برای خانواده سلطنتی در اروپا رواج یافت. آنها پیش از آمدن فرد مهمی از خاندان سلطنت، با استفاده از کارتی زیبا، تشریف فرمایی وی را پیشواز می رفتند. در قرن 18 و 19 که استفاده از کارت ویزیت برای عموم مردم میسر شد، اوضاع خیلی جالب شد.

برای هر قراری قبلش باید کارت ویزیتی به عنوان دعوتنامه به مامور پست تحویل داده می شد و او کارت را به فرد مورد نظر میرساند و جوابش را برمیگرداند. فقط در صورت موافقت طرف دوم، انمکان دیدار حضوری فراهم میشد! یکی از دلایل نامگذاری کارت ویزیت یا visiting card نیز همین امکان حضور و ویزیت حضوری است.

چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم؟

  1. کارت ویزیت یکی از قوی ترین ابزار های بازاریابی شخصی است.

در مراودات تجاری هیچ چیزی نمیتواند جای ارائه یک کارت ویزیت عالی را بگیرد. کارت ویزیت نوعی مارکتینگ کاملاً شخصی است و دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما به آن نیاز دارید: رد و بدل کردن اطلاعات تماس!

مزیت دیگری که کارت ویزیت دارد، قابل حمل بودن آن است. در هر کجا، چه در سفر، چه پیاده روی، نمایشگاه، کنفرانس و … فقط کافیست آن را از جیب خود در بیاورید.

کارت ویزیت خاص، تصویری حرفه ای از شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند و هنگام تصمیم گیری حتما شما را هم در نظر میگیرند.

  1. کارت ویزیت ابزار بازاریابی مقرون به صرفه ایست.

امروزه داشتن یک کارت ویزیت با طراحی زیبا و مدرن برای هر شخصی واجب است. با توجه به قیمت سایر ابزار ، چاپ کارت ویزیت بسیار مقرون به صرفه است.

  1. کارت ویزیت ابزار قدرتمندی برای برند سازی در فضای حقیقی است.

چاپ کارت ویزیت برای هر برندی یکی از اولین اقدامات است. جزئیات و اطلاعاتی که از شرکت خود روی این کارت طراحی می کنید، مستقیما باعث برند سازی شما میشود؛ چراکه با هر بار دیدن کارت ویزیت، برند شما در ذهن افراد تداعی میشود.

  1. کارت ویزیت ابزاری قوی برای لید جنریشن است.

لید جنریشن یا سرنخ یابی مشتری، یکی از مهم ترین قسمت های مکالمه تجاری است. بیایید فرض را بر این بگیریم که بعد از میل کردن غذایی دونفره با شرکت مهمی و کمی مذاکره، فرد با شما دست میدهد و دور میشود. بدون آنکه شماره تماسی گرفته باشید یا داده باشید، تقریبا احتمال قرارداد بستن صفر است. حال کارت ویزیت به کمک شما آمده و با رعایت احترام میتوانید همیشه به عنوان گزینه ای برای ارائه خدمات در نظر گرفته بشید.

  1. با کارت ویزیت، تصویری حرفه ای و معتبر برای خود ایجاد می کنید.

میخواهید خیلی حرفه ای مخاطبین جدیدی به شبکه افراد آشنا به برند خودتان اضافه کنید؟ استفاده از کارت ویزیت بسیار حرفه ای تر و سریعتر از وارد کردن جزئیات و شماره تماس روی گوشی همراه است. (ی میس بنداز!)

  1. کارت ویزیت ابزاری حیاتی برای شبکه سازی است.

امروزه شبکه سازی کاری در اپلیکیشن هایی مانند لینکدین بسیار لازم و ضروری است. روز به روز بر اهمیت شبکه سازی آنلاین افزوده میشود، اما اهمیت ساخت شبکه بصورت حضوری در مراسم های مختلف و دیدار های تجاری، همچنان سر جای خود مستحکم است. استفاده از هر دو روش آنلاین و حضوری برای تبادل اطلاعات می تواند احتمال برقراری تماس را افزایش دهد.

اهمیت استفاده از کارت ویزیت

دلایل استفاده از کارت ویزیت آنقدر زیاد است که تصمیم گرفتیم در عنوانی دیگر به شمردن این دلایل بپردازیم:

  1. بسیاری از افراد هنگام ملاقات حضوری، انتظار تبادل کارت ویزیت دارند.

هنوز هم بسیاری از افراد در همایش ها و نمایشگاه ها، برای برقراری ارتباط انتظار کارت ویزیت دارند. نوشتن شماره تلفن یا ایمیل روی یک برگه کاغذ یا درخواست از مشاور برای زدن شماره تلفن شما روی گوشی، بسیار ناخوشایند است و شما را غیر حرفه ای جلوه می کند.

  1. کارت ویزیت، امکان تماسی راحت و سریع را فراهم میکند.

اگر ارتباط کلامی خوبی برقرار کرده اید و وقت کافی برای گپ زدن بیشتر ندارید، کارت ویزیت می تواند این شکاف را برطرف کند. بعلاوه اینکه کارت ویزیت نباید صرفا از دست شما تحویل داده شود، شما میتوانید کارت خود را در پیشخوان یا تابلو اعلانات قرار دهید تا تبلیغی هم برای کار شما بشود.

  1. کارت ویزیت، هر زمان و هر مکانی به کار می آید.

مزیت دیگری که کارت های فیزیکی دارند، این است که به هیچ وجه به فناوری، باتری و … وابسته نیستند. اگر جایی باشید که تلفن همراه شما آنتن ندهد یا باتری تمام کند، با کارت ویزیت به راحتی میتوانید تبادل اطلاعات کنید.

  1. کارت ویزیت باعث تقویت برند میشوند.

استفاده از لوگویی جالب، درج ایمیل، آدرس وب سایت، شماره تلفن و شعاری مناسب، قطعا به یاداوری برند شما در ذهن مشتری کمک خواهد کرد.

  1. حمل و نقل آسان!

بر خلاف اکثر اقلام تبلیغات چاپی مانند بروشور،کاتالوگ  و … نگهداری و حمل یک دسته کارت ویزیت با ابعاد معمولی بسیار ساده است.

  1. در برخی فرهنگ ها، نداشتن کارت ویزیت تجاری یک توهین است!

با اینکه رد و بدل کردن کارت ویزیت در دنیا به نوعی رسم تبدیل شده است، اما در برخی کشور ها مانند ژاپن اگر کارت ویزیت نداشته باشید، عملا رابطه تجاری آغاز نمیشود.

طراحی کارت ویزیت خلاقانه و جذاب نیاز به کمی فکر و خلاقیت دارد. طراحی کارت ویزیت خلاقانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر انسان موفقی باید آن را انجام دهد. کارت ویزیت جذاب یک ابزار ساده برای تبلیغات و معرفی کسب و کار شما است. این کارت‌های کوچک و ساده اولین روش برای معرفی شما و کسب و کارتان به دیگران است و با همین کارت‌ها در خاطر بقیه افراد باقی می‌مانید.

شاید در نگاه اول طراحی کارت ویزیت کاری ساده و پیش پا افتاده باشد اما وقتی با دقت بیش‌تری به این مسئله نگاه کنید متوجه می‌شوید که این کار از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین شما به عنوان یک کارفرما باید کارت ویزیتی حرفه‌ای، جذاب و خلاق داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن معرف شما و مهارت‌هایتان باشد.

کارت ویزیت‌ها معمولا در سه مدل عمودی، افقی و مربع وجود دارند اما در موارد خاص‌تر کارت ویزیت با اشکال هندسی مختلف نیز دیده می‌شود.

شکل و مدل کارت ویزیت کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر علاوه بر طراحی جذاب و منطبق بر حرفه شما باید چاپ کارت ویزیت نیز با کیفیت بالایی انجام شود. طراحی کارت ویزیت جذاب کار سختی نیست و با شناخت عوامل تاثییر گذار در کارت ویزیت   می توانید طراحی بهتری داشته باشید. 

طراحی کارت ویزیت جدید و زیبا  زیبا نیازمند عوامل متعددی است. کارت ویزیت‌ها با رعایت نکات متنوعی به کارت ویزیت‌هایی خاص و زیبا تبدیل می‌شوند. طراحی کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواردی است که شما به عنوان یک کارفرما آن را باید انجام دهید. کارت ویزیت‌ها ابزاری هستند که ارتباط موثر و مناسب را بین شما و مخاطب‌های شما به وجود می‌آورند.

 

 افراد باهوش و کاردان از اهمیت وجود کارت ویزیت‌ها آگاه بوده و همواره در تلاش هستند تا کارت ویزیتی زیبا و خاص داشته باشند. طراحی کارت ویزیت زیبا همان‌طور که گفته شد مستلزم موارد و نکاتی است که با رعایت آن‌ها شما بهترین کارت ویزیت را خواهید داشت.

طراحان کارت ویزیت از نکات زیباشناسی در این زمینه آگاهی داشته و با رعایت این کارت ویزیتی عالی طراحی می‌کنند. برخی از افراد با تصور این که کارت ویزیت‌ها موارد مهمی نیستند برای آن‌ها وقت و هزینه‌ای صرف نمی‌کنند. اما باید گفت که کارت ویزیت تجارت و کسب و کار شما را به تصویر می‌کشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.