استند تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

۲۷ بازديد

استندهای تبلیغاتی یکی از انواع ابزارهای تبلیغاتی هستند که انواع مختلفی دارند. اگر بخواهیم استند تبلیغاتی را به طور کلی تعریف کنیم، باید بگوییم:

(( استند تبلیغاتی نوعی سازه است می‌تواند از جنس‌های مختلفی ساخته شود. استندهای تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغاتی هستند که به دلیل عوامل مختلفی چون ماندگاری بلندمدت و … به عنوان روشی مقرون به صرفه برای تبلیغات شناخته می‌شوند. استندها معمولاً در مقابل فروشگاه‌ها، مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، ادارات و مؤسسات و … به چشم می‌خورند.

استندها ابزار تبلیغاتی بسیار مهمی برای تجارت شما هستند. چرا که به شما این امکان را می‌دهند تا برند خود را به شکلی چشم‌نواز و حرفه‌ای به نمایش بگذارید. کسب‌وکار به خوبی بر این موضوع واقف‌اند که یک استند تبلیغاتی در صورت استفاده جذاب، خلاقانه و متناسب با محیط می‌تواند تأثیر خوبی بر روی مخاطب ایجاد کند. استندهای تبلیغاتی قابل حمل بوده و در صورت عدم استفاده می‌توانند تا استفاده مجدد در مکانی نگهداری شوند. سبکی در وزن و مقرون به صرفه بودن، استند تبلیغاتی را به یک ابزار محبوب برای بازاریابان تبدیل کرده است )).

۳ مزیت اصلی استند تبلیغاتی

در ادامه قصد داریم ۳ مزیت استفاده از استند تبلیفاتی را به طور کامل بیان کنیم:

مقرون به صرفه بودن

استندها از مقرون به صرفه‌ترین ابزارهای تبلیغاتی به شمار می‌آیند. اگرچه با افزودن لوازم جانبی اختیاری مانند سیستم‌های روشنایی و قابلیت‌های تجاری می‌توانند کمی گران‌تر شوند، اما همچنان یکی از مقرون به صرفه‌ترین ابزارها برای تبلیغات شناخته می‌شوند.

دارا بودن قابلیت تنظیم

از دیگر از مزایای مهم استندهای تبلیغاتی این است که کاملاً قابل تنظیم هستند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند طرح‌های یک طرفه و یا دو طرفه انتخاب کنند. همچنین می‌توان با چاپ یک صفحه متفاوت و جدید و با استفاده از پایه‌ی بنر قدیمی، بنری تازه به دست آورد.

قابلیت حمل و نصب آسان

بسیاری از استندهای تبلیغاتی در یک کیف حمل بسیار کوچک قرار می‌گیرند که می‌توان آن را به راحتی با یک بند روی شانه حمل کرد. این قابلیت هم باعث کاهش زحمات جابجایی شده و هم دلیلی برای عمر طولانی آن است. استند تبلیغاتی علاوه بر اینکه به سادگی قابل حمل است، نصب بسیار ساده‌ای نیز دارد. هر شخصی، بدون نیاز به هیچ ابزار و مهارت خاصی، می‌تواند این استندها را نصب کند.

 

انواع مختلف استند تبلیغاتی کدامند؟

استندهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. شما باید در انتخاب اینکه کدام استند برای شما مناسب است جوانب مختلفی را در نظر بگیرید. در زیر به معرفی انواع استندها پرداخته‌ایم.

استند رول آپ

این نوع استد قابلیت رول شدن داشته و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. در زیر چند نمونه استند رول آپ را مشاهده می‌کنید. استندهای رول آپ در مکان‌های مختلفی چون مراکز خرید و نمایشگاه‌ها به چشم می‌خورد. اگر صاحب یک کسب‌وکاری هستید که در مراکز خرید فعالیت می‌کنید، یک استند رول آپ با طراحی جذاب می‌تواند مشتریان بسیاری را به سمت برند شما جذب کند.

استند جاکاتالوگی

این استندها به دو صورت رومیزی و طبقاتی طراحی شده و مخصوص قرارگیری کاتالوگ‌های مربوط به محصولات هستند. این نوع استندها را در مطب‌های پزشکی بسیار مشاهده کرده‌اید. در صورتی که در نظر دارید کاتالوگی از محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید، بهتر است با در نظر گرفتن محلی مناسب، از استند جاکاتالوگی استفاده کنید.

نوع دیگر استند تبلیغاتی نوع رومیزی آن است. این نوع استند شامل طبقاتی است که برای قرارگیری اجناس با ابعاد کوچک طراحی شده است. بیشترین کاربرد استندهای رومیزی مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است. در زیر چند نمونه طرح استند تبلیغاتی رومیزی را مشاهده می‌کنید. توصیه ما به برندهای وسایل آرایشی و بهداشتی این است که حتماً این نوع استندها را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در نظر بگیرند.

استند زمینی یا ایستاده

این نوع استند نسبت به سایر استندها ابعاد بزرگ‌تری دارد. استندهای ایستاده می‌توانند در محل‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع استندها معمولاً در فروشگاه‌های بزرگ به عنوان محلی برای قرارگیری مواد و وسایل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ساخت استندها امکان استفاده از جنس‌های مختلفی چون فلزی، پلاستیکی، پلکسی گلاس و ام دی اف وجود دارد. هر کسب‌وکاری با توجه به شرایط خود ونیز با توجه به محل قرارگیری استند یکی از این متریال‌ها را می‌تواند انتخاب کند.

چند نمونه استند تبلیغاتی موفق

در آخر چند نمونه استند تبلیغاتی موفق را با هم مشاهده می‌کنیم.

استند تبلیغاتی کوکاکولا

کوکاکولا مثل عرصه‌های دیگر، در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است.

استند تبلیغاتی ابزار تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه، کاربردی و البته متنوع

امروزه استندهای تبلیغاتی کاربرد و محبوبیت بسیاری در بین ابزارهای بازاریابی شناخته می‌شود که در ایران هم کاربرد زیادی دارد. در این نوشته نمونه‌های موفق استندهای تبلیغاتی برندهای معتبر دنیا مثال زده شده است. به نظر شما آیا این ابزار کماکان کاربرد خود را دارد؟ آیا استند تبلیغاتی برند خاصی را می‌شناسید که در ذهن شما ماندگار باشد و سبب خرید شما شود؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

حضور در نمایشگاه ها، در برندینگ یک فرصت فوق العاده به شمار می آید، چرا که هم باعث معرفی خدمات و محصولات شما به افراد شده و هم امکان آشنایی با رقیبان برایتان فراهم خواهد شد و امکان استفاده از تجارب آن ها را دارید. یک استند تبلیغاتی، اگر به درستی طراحی شود پیغام رسان خوبی برای محصول و خدمات شما خواهد بود.

تبلیغات به معنای رساندن کلمات خوب به مشتریان فعلی و بالقوه هست. طبیعتاً برخی از روش های تبلیغات مؤثرتر بوده و به افراد بیشتری میرسد ، مثل  تلویزیون. با این حال، روند اینکه روش‌های مؤثرتر گران‌تر هستند.

یک تبلیغ خوب و جذاب  به یاد ماندنی است و مردم تمایل دارند آنچه را که به یاد دارند بخرند. علاوه بر این، وقتی مردم ترکیبی از تصاویر، موسیقی، اکشن، دیالوگ و صداهای تبلیغاتی  رو دوست دارند ، آن را با شخصیت خاصی که تبلیغ به آنها منتقل می کند مرتبط می کنند. اینجاست که قدرت برندسازی نهفته است .

یکی از فضاهایی که روزانه افراد زیادی رو به خودش جذب می کند فضاهای تجاری هستند که با استفاده از دکوراسیون داخلی خود می توانند به تبلیغ محصول و یا خدمات فروشگاه های داخل کمک زیادی کنند .میتوانیم این نتیجه را بگیریم که رابطه ای مستقیم بین طراحی و دکوراسیون داخلی فضای تجاری و تبلیغات فروشگاه ها وجود دارد هر چه این طراحی جذاب تر باشد افراد بیشتری را به خود جذب می کند و در آخر به یک نتیجه مشترک ، افزایش کسب و کار و بهره وری می رسند.

استندها دارای قابلیت‌های فراوانی اند و در کسب و کار تأثیرگذارند. به چندین مورد از مزایای نکات طراحی استند تبلیغاتی برای کسب و کار اشاره می کنیم:

  • ارائه ی کسب و کار به شکل خاص
  • توانایی استفاده در کنفرانس‌ها و  نمایش ها
  • توانایی استفاده در هتل‌ها، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای  
  • قابلیت  استفاده در  سمپلینگ به جهت تبلیغ نمونه‌ غذاها و نوشیدنی‌ها
  • سودهی  و افزایش درآمد  
  • بهبود کسب و کار و برند
  • دو طرف استند قابل استفاده می باشد
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
  • حمل آسان
  • تنظیم ارتفاع بر اساس نیاز
  • متنوع بودن ابعاد و طراحی آن
  • امکان طراحی بر پایه  نیاز بازار
  • استفاده در فضاهای باز و بسته
  • استفاده در محیط‌ بزرگ و کوچک
  • معرفی محصول به شیوه‌ی کم‌درآمد اما اثر بخش برای مشتری
بیشتر بدانید : تاثیر استند تبلیغاتی در کسب و کار شما

فنی ترین نکات طراحی استند تبلیغاتی :

  1. وضوح فایل بایستی حداقل 300پیکسل در اینچ باشد.
  2. اندازه فایل بصری باید با اندازه محصولات ما همسان باشد.
  3. سیستم رنگی باید 4کاناله باشد.(Mode=CMYK)
  4. محدوده غیر ایمن: از هر طرف کار حداقل 5میلی متر یا همان نیم سانتی متر رعایت شود. یعنی قرارگیری متن،عناصر، لوگوها، تصاویر در فایل باید به گونه ای باشد که وقتی محصول نهایی برش زده می شود، تصاویر و نوشته ها دست نخورده باقی بمانند بهمبن علت از طرفین 5میلی متر راخالی می کنیم و رنگ پس زمینه را تا انتهای فایل از هر طرف ادامه می دهیم تا پس از برش قسمتی از محصول بدون رنگ باقی نماند.
  5. بعلت احتمال عدم تقارن از قرار دادن حاشیه در کناره های کار خودداری کنید.
  6. از استفاده از فونت ریز تر از 6پوینت بدلیل ناخوانایی خودداری نمایید.
  7. توصیه می شود پیش از چاپ، یک نمونه کوچک سیاه و سفید یا برروی اقلام باطله با ابعاد واقعی، چاپ کنید تا از چگونگی نمایش نهایی و نسبت های آن آگاه شوید.
  8. برای نوشته‌ها و عناصر سیاه کوچک حتما از سیاه تک رنگ (C:0 M:0 Y:0 k:100) استفاده کنید.
  9. در نظر بگیرید که ساختار تولید و بازنمایی رنگ ها در نمایشگر با چاپ کاملا متفاوت است. رنگ هایی که در کامپیوتر، موبایل و تبلت مشاهده می کنید، تفاوت محسوسی با آنچه چاپ خواهد شد دارند.
  10. تکنیک های چاپ افست و دیجیتال با هم متفاوتند به همین دلیل رنگ های نهایی یک محصول واحد در هر یک از این دو روش اختلافی نسبی با هم دارند.
  11. تاثیر کاغذهای مختلف برای بروشور و جنس های متفاوت برای استند، فرق می کند.

نکات طراحی استند تبلیغاتی بیلبورد (نوعی استند تبلیغاتی)

بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ هستند که به صورت  بولد در معرض دید جامعه قرار می گیرند. طراحی بیلبورد تبلیغاتی با هدف تقویت کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می شود .در فضای محیطی و معابر شهری و برون شهری در معرض دید جامعه قرار می گیرند. اصولاً بیلبورد‌ها را در ابعاد بزرگ و در میادین، اماکن تجاری، بزرگراه ها و اتوبان ها یا هر محلی که بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد نصب می‌کنند.
برای سفارش طراحی استند تبلیغاتی به آدرس زیر مراجعه کنید :
https://partanimation.com/design-of-advertising-stands/

در طراحی استند و  بیلبورد تبلیغاتی  از چه عناصر بصری استفاده می‌شود؟

  • آرم یا لوگو :

لوگو یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی میباشد. از المان‌های مهم بکاربرده شده در طراحی بیلبورد،  است. طراحی استند  با هر هدفی که باشد نیاز به استفاده از لوگو برای معرفی بیزینس خواهد بود. استفاده از لوگو در سایز معقول با ابعاد استند، یکی از نکات مهم در طراحی استند است. مطمئناً هرقدر متن یا تصویر جذابی ارائه کنید در صورتی که لوگوی شما در ذهن مخاطب ثبت  نشود، تبلیغ شما به هدف نمی‌رسد.

برای این که لوگوی شما در ذهن مخاطب بیشترین ماندگاری را داشته باشد باید سایز مناسبی برای آن در نظر بگیرید. نه باید انقدر بزرگ  و اغراق آمیز باشد و نه باید آنقدر کوچک باشد که مخاطب آن را در نگاه اول نبیند. محل قرار گیری لوگو در طراحی استند، حائز اهمیت است. معمولا بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در طراحی استند، بالا و سمت چپ طرح است.

  • شعار تبلیغی استند

شعار تبلیغی نیز یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی میباشد. شعار تبلیغی در واقع هدف و آرمان برند شما را در بر می‌گیرد. با استفاده از شعار تبلیغاتی باید مزیت رقابتی محصولات یا خدمات خود را بیان کنید. این که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌سازد دقیقاً همان نکته‌ای است که باید در شعار تبلیغاتی خود به آن اشاره کنید. شعار تبلیغاتی باید تأثیرگذار، واضح و روشن، خلاق باشد. ضمن این که یک شعار تبلیغاتی باید کوتاه و صریح باشد و بتوانید در ذهن مخاطب جای گرفته و ماندگار شود. انتخاب فونت و رنگ مناسب برای شعار تبلیغاتی و محل قرارگیری آن هنگام طراحی استند نیز مهم است.

  • عکس های با وضوح بالا و خلاق

استند ها را نمی‌توانید فقط به کمک متن پر کنید. استفاده از عکس و تصاویر با کیفیت بالا و مناسب تا حد زیادی به جذب شدن مخاطب به استند شما کمک خواهد کرد.اکثر اوقات یک استند تبلیغاتی تنها در مدت چند ثانیه قابل مشاهده است. پس نمی‌توان از متن طولانی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. اینجاست که عکسهای باکیفیت اعم از تبلیغاتی و خلاقانه کمک می کنند پیام خود را به شکل بصری منتقل کنید. استفاده از عکس های خلاقانه و جذاب مخاطب را ترغیب می‌کند تا توجه بیشتری به استند تبلیغاتی شما نماید.

حتی اگر از عکس زمینه سفید محصول استفاده می کنید باید با زاویه و نورپردازی ویژه ای تهیه شده باشد. کیفیت عکس ها برای طراحی استند های تبلیغاتی که ابعاد بسیار بزرگی دارند بسیار مهم است. برای تهیه عکس های با کیفیت لازم است از تجهیزات و عکاسی حرفه ای استفاده شده باشد.

  • متن تبلیغاتی استند

در نکات طراحی استند تبلیغاتی متن تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. فرصت در استند تبلیغاتی برای تأثیرگذاری روی مخاطب بسیار کم است. اکثر استندهای  تبلیغاتی در معابر پرتردد قرار می‌گیرند بنابراین تنها ۷ تا ۱۰ ثانیه برای دیده شدن فرصت دارد. به همین دلیل متن های تبلیغاتی و توضیحات طولانی جایی در آن ندارند. باید از متون تبلیغاتی کوتاه، صریح استفاده شود. متن هایی که به سرعت اطلاعات مدنظر شما را به بیننده منتقل کند.

  • اطلاعات تماس

یکی از نکات طراحی استند تبلیغاتی ثبت اطلاعات تماس میباشد. درج اطلاعات تبلیغ دهنده در استند یکی از نکات مهم در طراحی آن است. انتخاب نوع فونت، سایز و رنگ مناسب از موارد مهم برای درج اطلاعات برند است. در واقع اطلاعات تماس راه ارتباطی مخاطب با شما است. پس این راه باید در معرض دید او قرار گیرد. البته گاهی اوقات در کمپین های تبلیغاتی هوشمند هیچ راه ارتباطی در بیلبورد درج نمی شود. اینکار برای ترغیب و پیگیری مخاطب برای تبلیغات بعدی انجام می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.