اثر کوسایتیشن (co-citation) بر سئو سایت
استفاده از کو-سایتیشن به عنوان روشی برای کمک به سئو خارجی و تقویت بک لینک مانند بسیاری از تکنیک های سئو ، باید با احتیط انجام شود تا تاثیر لینک دهی را افزایش دهد . از مزیت های کوساتیشن (co-citation) در سئو سایت می توان موارد زیر را نام برد :
- افزایش اعتبار : استفاده از co-citationاگر توسط وب سایت های معتبر و صورت متناوب انجام شود ، می تواند اعتبار بیشتری برای وبسایت شما به همراه داشته باشد .
- بهبود رتبه بندی : اگر بتوانید با وبسایت هایی که در حوزه فعالیت شما هستند از لینک دهی مشترک استفاده کنید ، به احتمال زیاد به بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو کمک کرده اید .
- افزایش ترافیک : اسنفاده از تکنیک کوسایتیشن می تواند موجب بالا رفتن ترافیک وبسایت و هدایت کاربر هدف به سمت شما باشد .
- رشد ارتباط : از تکنیک کو-سایتیشن برای بهبود ارتباط استفاده می شود تا این امکان را داشته باشید که روابط خود را با دیگر وبسایت ها ارتقا دهید .
چگونه از کوسایتیشن (co-citation) در لینک سازی استفاده کنیم ؟
در مبحث لینک سازی خارجی ، انتخاب انکرتکست و چگونگی استفاده از آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روش Co-Citation به این دلیل بوجود آمد که تاثیر انکرتکست را در لینک سازی کاهش دهد تا وبمستران برای افزایش رتبه به فکر روش های عجیب و غریب و دور زدن گوگل نباشند.
برای استفاد از روش کوساتیشن موارد زیر را در نظر بگیرید :
- روی انکرتکست خاص متمرکز نباشید : استفاده از کلملات هم معنی به همراه اسم برند به روش طبیعی موثر تر است .
- از برند منشن استفاده کنید : زمانی که برند های مرتبط از نام برند شما در محتوای خود یاد می کنند ، برند منشن اتفاق می افتد و می تواند در کسب جایگاه بهتر در گوگل تاثیر بسزایی داشته باشد . هر چقدر نام برند شما در وب بیشتر استفاده شده باشد ، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بهتر خواهید داشت .
- عدم تاکید بر کلمه کلیدی خاص : نتایج سرچ در گوگل شاید دقیقا همان کلمه کلیدی خاص که جستجو کرده اید نباشد ، اما می توانید وبسایت های مختلفی با موضوع مشترک در نتایج ببینید که همان معنای کوکورنس ( Co-Occurrence ) است . بنابراین از کلمات کلیدی هم معنی استفاده کنید و مطمئن باشید که الگوریت گوگل متوجه ارتباط معنایی آن ها خواهد شد .
چرا از کوسایتیشن (co-citation) برای لینک سازی مشترک استفاده می کنیم ؟
اگر از ابتدا با پایا ؛ آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد همراه بوده باشید ، تا الان درباره مفهوم کوسایتیشن یا لینک دهی مشترک مطالب مفیدی آموخته اید و شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا برای ایجاد ارتباط بین 2 وبسایت B و C از لینک مستقیم استفاده نمی کنیم ؟
در واقع هدف از Co-Citation این است که ربات های گوگل را بدون این که در حلقه بیاندازیم متوجه ارتباط معنایی بین 3 وبسایت مختلف کنیم ، این روش در افزایش قدرت رپورتاژ آگهی ، بهبود رتبه سایت و افزایش اعتبار در گوگل روش موثر تری است و بدون این که موجب دردسر خزنده های گوگل شویم ، لینک سازی مشترک را انجام می دهیم .
نکات استفاده از تکنیک کوساتیشن یا لینک دهی مشترک
- از کوساتیشن برای سایت هایی استفاده کنید که دارای موضوعات مرتبط باشند .
- بین کلماتی که لینک داده می شود و انکرتکست ها باید اشتراک مفهومی وجود داشته باشد .
- نیازی نیست از یک کلمه کلیدی خاص یا انکرتکست یکسان برای لینک سازی استفاده کنید .
- از وبسایت های A و B بدون هیچ لینکی در وبسایت C نام ببرید .
- ۰ ۰
- ۰ نظر