انیمیشن تبلیغاتی چیست؟
ویدئوی کوتاه که متشکل از تصاویر متحرک بوده و بصورت حلقه ای تکرار می شود را انیمیشن تبلیغاتی می گویند. این روش برای تبلیغات در حوزه های دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج است. مزیت این روش، تکرار شونده بودن و پخش یکپارچه آن است. کاربر در نگاه اول متوجه این تکرار نشده و برایش جذاب به نظر می رسد.
از این روش تبلیغاتی می توان برای معرفی محصول یا خدمات هر کسب و کار استفاده کرد. زیرا در مقایسه با یک محتوای ثابت و استاتیک، تحرک و پویایی برای کاربران جذاب تر است. بنابراین، انیمیشن سازان با طراحی انیمیشن های حرفه ای در قالب تبلیغات ابتکاری و جدید، می توانند خدمات تبلیغاتی بی نظیری به شرکت ها ارائه دهند.
نکات مربوط به ساخت و تولید انیمیشن تبلیغاتی
ساخت انیمیشن های تبلیغاتی نیازمند توجه به نکات بسیارمهمی است. این انیمیشن ها کوتاه هستند و برای اثرگذاری بر مخاطب معمولا ۵ الی ۶ ثانیه بیشتر فرصت ندارید. بنابراین ساخت و تولید باید بگونه ای باشد که علاوه بر رساندن پیام موردنظر، طراحی بی نقصی داشته و برای کاربر جذاب باشد. مهمترین نکاتی که در ساخت این نوع تبلیغات باید دقت شود عبارتند از:
-
استفاده از سناریویی جامع، حرفه ای و پرمحتوا
-
بکارگیری ایده های مبتکرانه و جدید
-
استفاده از گرافیک حرفه ای
-
استفاده از صداهای باکیفیت و حرفه ای برای صداگذاری
-
ایجاد هماهنگی میان صدا و تصویر
-
زمان بندی صحیح برای رسیدن به بهترین نتیجه
-
رعایت قوانین کپی رایت در استفاده از برخی شخصیت های کارتونی که در انحصار شرکت های خاص قرار دارند.
اثرات و مزایای ساخت انیمیشن های تبلیغاتی
هماهنگونه که بیان شد، این روش تبلیغاتی بسیار قدرتمند و پربازده است.
-
به کمک انیمیشن تبلیغاتی می توانید مخاطب را در مدت زمان بسیار کوتاه سرگرم کنید.
-
در این روش، آزادی عمل بیشتری دارید و می توانید از هر ایده خلاقانه ای یک محتوای ویدئویی جذاب برای معرفی خود بسازید.
-
استفاده از این روش، محدود به شرکت های بزرگ نیست بلکه هر کسب و کار نوپا و کوچکی می تواند از آن استفاده کند.
-
در حالت تبلیغات بصری و نمایشی، اطلاعات بیشتری به مغز ما ارسال می شود. با استفاده از تصاویر می توان یک مفهوم را بهتر منتقل کرد.
-
استفاده از این روش، بسیار موثرتر از ارتباطات کلامی با مخاطبین است. در این حالت، دیگران تلاش بیشتری برای شناخت بیشتر شما خواهند داشت.
-
به هر میزان که ذهن شما بتواند قوانین طبیعت و حقایق را کنار بزند می توانید رویاپردازی کنید. درصورتی که در ساخت ویدئو تبلیغاتی، چنین امکانی وجود ندارد.
-
این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و زمان موردنیاز کمتر، برای کسب و کارهای کوچک و نوپا نیز قابل استفاده است.
-
برای آماده سازی انیمیشن تبلیغاتی که اغلب از موشن گرافیک استفاده می شود، براحتی می توان در هر مرحله تغییرات موردنیاز را انجام داده و بروزرسانی کرد.
برای سفارش ساخت انیمیشن با کارشناسان پارت انیمیشن در ارتباط باشید
نکات مهم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی:
نکته اول در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - اهداف خود را مشخص کنید
قبل از شروع ساخت انیمیشن خود، باید اهداف خود را بهوضوح مشخص کنید. از خود بپرسید که میخواهید با انیمیشن خود به چه چیزی برسید؟ آیا میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید یا به مخاطبان خود در مورد محصولات یا خدمات خود آموزش دهید؟
تعیین اهداف به شما کمک میکند پیامی واضح و مختصر ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما هماهنگی باشد و آنها را جذب ویدیو تبلیغاتی شما کند.
نکته دوم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - مخاطب خود را بشناسید
موفقیت انیمیشن شما تا حد زیادی به توانایی شما در درک مخاطبان بستگی دارد. آنها چه کسانی هستند؟ مشکلات آنها چیست؟ چه چیزی آنها را برای اقدام بعد از دیدن ویدیو تحریک میکند؟ با درک مخاطبان خود، میتوانید پیامی ایجاد کنید که مستقیماً با آنها صحبت کند و نیازها و نگرانیهای آنها را برطرف کند.
نکته سوم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - سبک انیمیشن مناسب را انتخاب کنید
هنگامیکه اهداف و مخاطبان خود را مشخص کردید، قدم بعدی انتخاب سبک مناسب انیمیشن است. سبکهای انیمیشن مختلفی برای انتخاب وجود دارد، ازجمله انیمیشن دوبعدی، انیمیشن سهبعدی، انیمیشن استاپ موشن و انیمیشن تخته سفید و غیره. هر سبک ویژگیهای منحصربهفرد خود را دارد و انتخاب سبک مناسب به اهداف و مخاطبان شما بستگی دارد.
خالی از لطف نیست که گفته شود که بهترین و پرطرفدارترین سبک انیمیشن در حال حاضر سبک انیمیشن دوبعدی یا همان موشنگرافیک دوبعدی است که برای یادگیری آن میتوانید از ویدیوهای رایگان آموزش موشن گرافیک در اینترنت استفاده کنید.
البته نرمافزار موردنیاز برای یادگیری موشنگرافیک، نرمافزار افترا فکت است که میتوانید آموزش افترافکت را هم بهراحتی در اینترنت پیداکرده و خیلی حرفهای وارد این کسبوکار هنری جذاب شوید.
نکته چهارم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - یک سناریو بنویسیدفیلمنامه یا سناریو ستون فقرات انیمیشن شما است و باید بهگونهای نوشته شود که پیام شمارا بهطور مؤثر به مخاطب منتقل کند. فیلمنامه باید واضح، مختصر و جذاب باشد و بر مزایای محصول یا خدمات شما تمرکز کند.
یک انیمیشن تبلیغاتی با یک فیلمنامه خوب، حتی صدا و تصویری ضعیف را قابل توجیه و جذاب میکند؛ اما یک انیمیشن تبلیغاتی میلیون دلاری که خارقالعاده به نظر برسد ولی سناریو خوبی نداشته باشد و نمیتواند برای آن شرکت کارآمد و مؤثر باشد و یک ویدیو شکستخورده خواهد بود.
نکته پنجم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - استوریبرد بسازید
استوریبرد نمایشی بصری از فیلمنامه شما است و به شما کمک میکند انیمیشنتان را برنامهریزی کنید و محصول نهاییتان را تجسم کنید و به تصویر بکشید و میتوان گفت استوریبرد برای طراحان «نسخه نهایی فیلمنامه» است، چون همان فیلمنامه را به تصویر میکشد.
درواقع استوریبرد از نقاشی استفاده میکند تا نشان دهد هر قسمت از فیلمنامه چگونه اجرا میشود.
برای طراحان بهعنوان طرح اولیه که ببینند ویدیو در آخر چگونه میشود، ضروری است. چون در این مرحله هنوز تصویرها نهایی نشدهاند، تغییر دادن آنها کار آسانی است و مشکلات احتمالی در این مرحله شناسایی میشود و تغییرات لازم قبل از شروع فرآیند انیمیشن ایجاد میشود.
نکته ششم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - صداگذاری مناسب را انتخاب کنید
صداگذاری عنصر مهمی از انیمیشن شماست و باید با دقت انتخاب شود. صداگذاری باید با لحن و سبک انیمیشن شما مطابقت داشته باشد و باید توسط یک صداگذار حرفهای ارائه شود. طراحی کردن صدا برای ویدیو میتواند، ویدیو را خیلی خاصتر و موفقتر کند.
درحالیکه طراحی صدا ممکن است خیلی جلبتوجه نکند، اما حرفهای بودن ویدیو را نشان میدهد و قطعاً در آخر باعث موفقیت بیشتر ویدیو میشود.
نکته هفتم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - افکتهای صوتی و موسیقی اضافه کنید
جلوههای صوتی و موسیقی میتوانند به انیمیشن شما عمق و احساس بی افزایند و باید با دقت انتخاب شوند. موسیقی باید با سبک انیمیشن شما مطابقت داشته باشد و جلوههای صوتی باید بهاندازه کافی و فقط در مواقع ضروری استفاده شوند.
نکته هشتم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنیدتصاویری باکیفیت بالا برای ایجاد یک انیمیشن حرفهای ضروری است. جلوههای بصری باید با ویژگیهای خاص برند شما مانند رنگ و ... سازگار باشد و باید بهگونهای طراحی شود که توجه مخاطب هدف شمارا جلب کند.
نکته نهم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - آن را کوتاه و شیرین نگهدارید
بازه توجه افراد کوتاه است و لازم است انیمیشن خود را کوتاه و شیرین نگهدارید. زمان ایدئال برای یک انیمیشن تبلیغاتی بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه است. هر چه ویدیو شما طولانیتر از آن باشد ممکن است باعث شود مخاطب شما تمام ویدیو را نبیند و در میانه ویدیو علاقه خود را به دیدن آن از دست بدهد و بهخوبی جذب ویدیو نشود.
نکته دهم در ساخت انیمیشن تبلیغاتی - تست و اصلاح کنید
هنگامیکه انیمیشن خود را ایجاد کردید، ضروری است که آن را به تعداد کمی از افراد نشان دهید و از آنها بخواهید تا ویدیو شمارا نقد کنند و نقاط ضعف شمارا بازگو کنند. بعدازآن میتوانید از بازخوردها استفاده کنید تا انیمیشن خود را اصلاح و بهبود ببخشید و تغییرات لازم را قبل از انتشار آن برای مخاطبان اصلی ویدیو انجام دهید.
همچنین لازم است برای انتشار ویدیو تبلیغاتی خود از پلتفرمهای مختلف کمک بگیرید و به یک پلتفرم خاص اکتفا نکنید. در این مرحله میتوانید از فراخوانهای مختلف برای هر پلتفرم بهصورت جداگانه استفاده کنید تا بازخورد ویدیوتان را بیشتر کنید و نتیجه بهتری از ویدیو تبلیغاتیتان بگیرید.
- paya
- ۰ ۰
- ۰ نظر